Ιστολόγιο

Γωνιά της Γλώσσας 91 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Πῶς γράφονται οἱ ἅγιοι;

Πῶς γράφονται οἱ ἅγιοι, μὲ πεζὸ ἢ κεφαλαῖο; Μὲ ἀρχικὸ κεφαλαῖο γράφονται οἱ λέξεις «ἅγιος» καὶ «ὅσιος» ὅταν προσδιορίζουν ναὸ ἢ ἂν πρόκειται γιὰ τοπωνύμιο: ὁ ναὸς τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, Ἅγιος Δημήτριος (Μπραχάμι). Ὅμως ὁ ἅγιος Γεώργιος, ὁ ἅγιος Δημήτριος,…

Ιστορική Καρύταινα: Η πρώτη τακτική μάχη της Επανάστασης του ’21 (βίντεο)

Η κήρυξη της επανάστασης στη Μάνη, στην ιστορική αυτή περιοχή της Πελοποννήσου, έλαβε χώρα στις 17 Μαρτίου του 1821, στην Αρεόπολη, σύμφωνα με την τοπική προφορική παράδοση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΡΩ στο Αγρίνιο. Ομιλία καθηγουμένου Ιεράς Σταυροπηγιακής Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Γηρομερίου ιερομονάχου Μεθοδίου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΡΩ στο Αγρίνιο. Ομιλία καθηγουμένου Ιεράς Σταυροπηγιακής Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Γηρομερίου ιερομονάχου Μεθοδίου

«Το φάντασμα του πολέμου στα Βαλκάνια» – Στρατιωτική Συμμαχία κατά Σερβίας;

Η αυξανόμενη στρατιωτική συνεργασία μεταξύ του Κοσσυφοπεδίου, της Αλβανίας και της Κροατίας, επισημοποιήθηκε με δήλωση που υπογράφηκε στα Τίρανα στις 18 Μαρτίου. Η Σερβία εξέφρασε ανησυχία, γράφει το (ρουμανικό) Newsweek.

Δελτίο Τύπου Φραγκφούρτης Γερμανίας για την Ομιλία με Θέμα “ΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΖΩΉ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΤΟΥΣ”

Με την βοήθεια τού Θεού και την ευλογία τής Μητροπόλεως μας Γερμανίας πραγματοποιήθηκε η θεάρεστη πνευματική ομιλία  σε πιστούς

Ομιλία από την ΕΡΩ στην Αθήνα με τον π. Αρτέμιο Γρηγοριάτη με θέμα: “‘Ὁ Ἅγιός Ἰὠάννης ὁ Σιναΐτης καὶ τὸ βιβλίο τῆς Κλίμακος”

Ἡ ‘’Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη’’ καὶ ὁ ἱερὸς ναὸς Ἁγίας Τριάδος Χολαργοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, σᾶς προσκαλοῦν σὲ ὁμιλία μὲ θέμα: ‘Ὁ Ἅγιός Ἰὠάννης ὁ Σιναΐτης καὶ τὸ βιβλίο τῆς Κλίμακος’… 

Τα διδάγματα των Ηρώων του ’21 σήμερα

Πώς έφτασαν, οι πρόγονοί μας αυτοί, στον ξεσηκωμό για την Εθνική Παλιγγενεσία; Ποιες ήταν οι αφετηρίες τους; Για ποια πράγματα αγωνίστηκαν; και τί κέρδισαν; Είχαν εθνική συνείδηση; Ή μήπως την απέκτησαν εκ των υστέρων, κατασκευασμένη σε «εργαστήρια Ιστορίας»;

Εἴμαστε στό «Ἐμεῖς» κι ὄχι στό «Ἐγώ» (Γ. Μακρυγιάννης)

25η Μαρτίου 1821! Οἱ σκλαβωμένοι Ἕλληνες, μήν ἀντέχοντας ἄλλο τόν, ἐπί τετρα-κόσια χρόνια, σκληρό καί αἱμοσταγῆ ζυγό τοῦ Τούρκου κατακτητῆ, ὕψωσαν τό λάβαρο τῆς Ἐπανάστασης. Ἦταν ἡ μέρα πού γιόρταζαν τόν «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ», ἐπειδή ὁ Ἀγώνας τους γινόταν «γιά τοῦ Χριστοῦ τήν πίστη τήν ἁγία καί τῆς Πατρίδος τήν ἐλευθερία».

Διονυσίου Α. Κόκκινου – Η Σημασία του Αγώνος του 1821 της Ανεξαρτησίας

Κατ’ ἀνάγκην ἡ ἡμέρα τῆς ἐπισήμου ἐπετείου θὰ ἦτο περιεκτικὴ διαφόρων χρονολογιῶν καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ ὁρισθῇ μία τῶν ἡμερῶν τοῦ τελευταίου δεκαημέρου τοῦ Μαρτίου, προεκρίθη δὲ ἡ 25η, διότι ἡ κατ’ αὐτὴν συμπίπτουσα μεγίστη ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου προσφέρει τὸ μέγα της σύμβολον, σύμβολον νέας ζωῆς εἰς τὴν ἀνάμνησιν τοῦ μεγάλου γεγονότος, εἰς τὸ ὁποῖον τὸ Ἔθνος ὀφείλει τὴν ἀνεξαρτησίαν του.

Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου: Θ΄ Ωδή του Κανόνα της Εορτής μετά της Καταβασίας, μέλος Ιωάννου Πρωτοψάλτου, Ήχος Δ΄ (λέγετος) – Δοξαστικόν Αίνων τής Εορτής, μέλος Θεοφάνους Βατοπαιδινού, Ήχος Β΄

Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου: Θ΄ Ωδή του Κανόνα της Εορτής μετά της Καταβασίας, μέλος Ιωάννου Πρωτοψάλτου, Ήχος Δ΄ (λέγετος). Ψάλλουν Βατοπαιδινοί Πατέρες – Δοξαστικόν Αίνων τής Εορτής, μέλος Θεοφάνους Βατοπαιδινού, Ήχος Β΄. Ψάλλει ο π. Χερουβείμ Τσίνογλου και η συνοδεία.

Γέροντος Δωροθέου: Ευαγγελισμός της Θεοτόκου ή η Σύλληψη του Χριστού

Σήμερα, λοιπόν, αυτή τη μέρα να ευγνωμονούμε το Θεό που μας έδωσε την Υπεραγία Θεοτόκο. Γιατί;  Γιατί είναι το πιο άξιο πρόσωπο από όλους τους ανθρώπους που ζήσανε στη γη…….

«Σήμερον της Σωτηρίας Ημών το Κεφάλαιον»!

Το ίδιο αποτελεί και απαρχή όλων των σωτηριωδών γεγονότων, τα οποία έγιναν για την απολύτρωση του ανθρωπίνου γένους. Την αγία αυτή ημέρα εορτάζουμε λαμπρώς την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού στην πάναγνη σάρκα της Αγίας Παρθένου, ώστε δι’ Αυτού να πραγματοποιηθεί το προαιώνιο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους.

Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου : Ἄλλοι πάλι ἀπό… «καλωσύνη» λένε: «Στοὺς αἱρετικοὺς μὴ λέτε ὅτι εἶναι στὴν πλάνη, γιὰ νὰ δείξουμε ἀγάπη»

Λένε μερικοί: «Πρέπει νὰ εἶμαι χαρούμενος, γιατὶ εἶμαι Χριστιανός. Νὰ εἶμαι ἤρεμος, γιατὶ εἶμαι Χριστιανός». Αὐτοὶ δὲν εἶναι Χριστιανοί. Τὸ καταλάβατε; Αὐτὸ εἶναι ἀδιαφορία, εἶναι κοσμικὴ χαρά. Ὅποιος ἔχει αὐτὰ τὰ κοσμικὰ στοιχεῖα, δὲν εἶναι πνευματικὸς ἄνθρωπος. Ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος εἶναι ὅλος ἕνας πόνος.

Ι. Μ. Βατοπαιδίου – Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Δοξαστικὸν Λιτής τοῦ Ἐσπερινοῦ, «Εὐαγγελίζεται ὁ Γαβριήλ», μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου, Ήχος Β΄- Ιδιόμελον Ἀποστίχων τοῦ Ἐσπερινοῦ, «Τῷ ἕκτῳ μηνί», μέλος Ματθαίου Βατοπαιδινοῦ, Ήχος Δ΄

Ι. Μ. Βατοπαιδίου – Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Δοξαστικὸν Λιτής τοῦ Ἐσπερινοῦ, «Εὐαγγελίζεται ὁ Γαβριήλ», μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου, Ήχος Β΄- Ιδιόμελον Ἀποστίχων τοῦ Ἐσπερινοῦ, «Τῷ ἕκτῳ μηνί», μέλος Ματθαίου Βατοπαιδινοῦ, Ήχος Δ΄. Ψάλλουν Βατοπαιδινοί Πατέρες.

π. Δημητρίου Μπόκου: “Η Ανάπλαση της Εικόνας”

Στο μέσον της Σαρακοστής ο Σταυρός του Κυρίου προτίθεται εις προσκύνησιν (Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως). Ο Σταυρός παραπέμπει πάντα στη σταυρική θυσία του Χριστού, στην αγαπητική κίνηση του Θεού για την ανακαίνιση του εκπεσόντος ανθρώπου.

Ο Μάρκος Μπότσαρης και το σήμερα

Όπως λέμε «μνήμη Αγίου μίμηση Αγίου», το ίδιο ισχύει και για τους ήρωες, που έδωσαν τη ζωή τους για την Ελλάδα. Το να θυμόμαστε έναν ήρωα και να μην εκτιμάμε στην πράξη τις αρετές του είναι κάτι το στείρο, κάτι το τυπικό.  Γι’ αυτό και οι Έλληνες που θυμόμαστε τον Μπότσαρη οφείλουμε να του δείχνουμε  έμπρακτα την προς αυτόν ευγνωμοσύνη μας.

Ηρακλής Ρεράκης: Η παιδαγωγική αποστολή της Εθνικής Πινακοθήκης

Αυτό σημαίνει ότι η Εθνική Πινακοθήκη έχει το κύρος και τη δυνατότητα να εξετάζει, προληπτικά και πολύπλευρα, όλα τα έργα, εάν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για να κρεμαστούν στις αίθουσές της. Η ελευθερία της έκφρασης ή δημιουργίας ενός έργου, αποτελεί έμπνευση του κάθε δημιουργού. Δεν μπορεί, όμως, να υιοθετείται, χωρίς όρια και κανόνες, η ατομική έκφραση του οποιουδήποτε δημιουργού και να προβάλλεται, χωρίς εθνικά κριτήρια, σε έκθεση ενός εθνικού φορέα.

Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του πίστη

Ὁ Σαρακατσάνος Πρωτοκλέφτης τῶν Ἀγράφων καὶ τῶν Τζουμέρκων Κατσαντώνης στὶς ἀρχὲς τοῦ 18ου αἰῶνα στάθηκε ὑπόδειγμα κλέφτη, μὲ ἠθικὸ ἀνάστημα λαμπρό, ποὺ ἐπέδρασε εὐεργετικὰ στὴν ὑστεροφημία του καὶ τὴ σύνδεσή του μὲ τὸν γενικότερο λαϊκὸ θαυμασμό.

Άγιος Αρτέμων Ιερομάρτυρας, πρεσβύτερος Λαοδικείας

Τέλος, αφού απέτυχε ο Πατρίκιος τον σκοπό του, διέταξε και εξέκαυσαν λέβητα, που περιείχε πίσσα και ρητίνη, για να κάψει μέσα τον άγιο. Αλλά τότε, θεία δύναμη άρπαξε τον Κόμη και τον έριξε εκείνο μέσα στον λέβητα, όπου βρήκε οικτρό θάνατο. Στη συνέχεια, ο Άγιος Αρτέμων έκανε με την προσευχή του να αναβλύσει πηγή ύδατος…

Woke culture. Οι θρησκευτικές της ρίζες και οι φιλοσοφικές παρανοήσεις της

…οι πουριτανικές τάσεις μιας ιδιάζουσας καλβινιστικής ηθικής η οποία… ορίζει ομοιομορφία σε σκέψη και συμπεριφορά, καταρτίζει λίστα απαγορεύσεων, λογοκρίνει, απαιτεί συμμόρφωση, διεκδικεί την αυθεντία, παρουσιάζεται ως ο χωροφύλακας της παγκόσμιας ηθικής συνείδησης και αναγορεύει τη διαφορετική άποψη ως «βέβηλο», έχουν οδηγήσει στην εμφάνιση ενός ιδιότυπου κοινωνικού φαινομένου («Woke culture»)

Η συγκλονιστική προσευχή του αγωνιστή Μακρυγιάννη

“Κύριε, αρετή δεν έχομεν πλέον, ούτε ηθική ούτε πατριωτισμό· τρέχομεν εις την κακία, εις την ασωτία και παραλυσίαν, καθώς τρέχει το ποτάμι από τον γκρεμνόν και τα μάτια και ο νους του ανθρώπου· η παντοδυναμία σου και η βασιλεία σου θα μας σώσεις…”

Animation: Οι Παραβολές του Χριστού – Η παραβολή του κακού δούλου!

Η παραβολή του κακού δούλου αναδεικνύει την αξία της συγχώρεσης και της ευθύνης. Ο Ιησούς διδάσκει τους μαθητές του μέσα από μία συζήτηση με τον Πέτρο, που αναρωτιέται πόσες φορές πρέπει να συγχωρεί. Με μια δυνατή αφήγηση, η ιστορία φέρνει στο προσκήνιο την αντίθεση ανάμεσα στο έλεος του Θεού και τη σκληρότητα της ανθρώπινης καρδιάς.

Σελίδες