Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


Μνησίφιλος ο Φρεάρριος: Ο Αθηναίος που πίεσε τον Θεμιστοκλή να δοθεί η ναυμαχία στην Σαλαμίνα που έσωσε την Ελλάδα

Μνησίφιλος ο Φρεάρριος: Ο Αθηναίος που πίεσε τον Θεμιστοκλή να δοθεί η ναυμαχία στην Σαλαμίνα που έσωσε την Ελλάδα

Η Ιστορία είναι γνωστό αφενός μεν ότι επαναλαμβάνεται και ανακυκλώνεται αλλά και αφετέρου ότι κρύβει στα σπλάχνα της λεπτομέρειες για πρόσωπα και γεγονότα, η ύπαρξη και δράση των οποίων έχει αποτελέσει ορόσημο στην κυριολεξία στην ζωή και στον πολιτισμό του ανθρώπου μέχρι και σήμερα.

Aρχαίοι Αθηναίοι: «Ο Μήδος έχει δύναμη πολλαπλάσια απ’ τη δική μας. H λαχτάρα, όμως, της λευτεριάς μάς παρακινεί να τον αντιμετωπίσουμε με όση δύναμη έχουμε»

Aρχαίοι Αθηναίοι: «Ο Μήδος έχει δύναμη πολλαπλάσια απ’ τη δική μας. H λαχτάρα, όμως, της λευτεριάς μάς παρακινεί να τον αντιμετωπίσουμε με όση δύναμη έχουμε»

Ο Μήδος έχει δύναμη πολλαπλάσια απ’ τη δική μας, αυτό το ξέρουμε κι από μόνοι μας και δεν υπάρχει λόγος να μας κατακρίνεις. H λαχτάρα, όμως, της λευτεριάς μάς παρακινεί να τον αντιμετωπίσουμε με όση δύναμη έχουμε. Κι ούτε εσύ να επιχειρήσεις να μας πείσεις κι ούτε εμείς θα πειστούμε να κάνουμε συνθήκες με τον βάρβαρο

Στο αμπέλι του Γιάννη.

Στο αμπέλι του Γιάννη.

Εδώ και μερικά χρόνια, τέτοια εποχή, με προσκαλεί ο φίλος μου, ο Γιάννης, να πάω στον τρύγο του μικρού αμπελιού του. Οχι τόσο για να έχει παραπάνω χέρια, να βοηθήσω, αλλά για να είναι μεγαλύτερη η παρέα. Και περισσότερο να ζήσω την ομορφιά, τη μυσταγωγία του τρύγου.

Σκωτία: Ενσωματώνει ΛΟΑΤΚΙ+ εκπαίδευση στα σχολεία

Σκωτία: Ενσωματώνει ΛΟΑΤΚΙ+ εκπαίδευση στα σχολεία

Δυστυχώς, πλέον, οι εκπαιδευτικοί θεσμοί έχουν γίνει παράγοντες αντιχριστιανικής ανατροφής των παιδιών. Σε διδάσκουν να ευθυγραμμίζεσαι με τον αθεϊστικό ‘επιστημονικό’ ορθολογισμό και με τον αμαρτωλό κόσμο και σου δικαιολογούν τις ειδεχθέστερες των αμαρτιών, που ντρέπεσαι ακόμη και να τις αναφέρεις. Τα σχολεία, ήδη απ΄ το νηπιαγωγείο, έχουν τον δαιμονικό σκοπό τους: να αποβάλλουν τα παιδιά το αίσθημα της ντροπής και

Ἐπιστολὴ Ἁγιορειτῶν Πατέρων πρὸς τὸν πατέρα τοῦ Καποδίστρια, στὴν ὁποία ἐπισημαίνονται καὶ ἐκθειάζονται οἱ ἀρετὲς τοῦ γιοῦ του!

Ἐπιστολὴ Ἁγιορειτῶν Πατέρων πρὸς τὸν πατέρα τοῦ Καποδίστρια, στὴν ὁποία ἐπισημαίνονται καὶ ἐκθειάζονται οἱ ἀρετὲς τοῦ γιοῦ του!

Ἡ παρακάτω ἐπιστολὴ εἶναι ἕνα κείμενο περιγραφῆς τῶν ἀρετῶν τοῦ Ἰωάννη, πλεγμένο ἀπὸ εὐγένεια, λεπτότητα, διάκριση, ἔκφραση εὐγνωμοσύνης, ἀλλὰ καὶ μὲ ταπείνωση καὶ ἄλλες ἐπὶ μέρους ἀρετές, δίχως νὰ παραβλάπτεται ἡ ἀλήθεια.

Ὁ Καποδίστριας ὡς πρότυπο Χριστιανοῦ ἡγέτη

Ὁ Καποδίστριας ὡς πρότυπο Χριστιανοῦ ἡγέτη

Αὐτὸ τὸ θέμα μᾶς προτρέπει νὰ διερευνήσουμε τὶς πράξεις, ἀλλὰ καὶ νὰ εἰσχωρήσουμε στὰ ἄδυτα τῆς ψυχῆς ἑνὸς ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἀκολούθησε ἑκούσια καὶ συνειδητὰ στὴ ζωή του τὴν ὁδὸ τῆς θυσίας καὶ τῆς αὐταπαρνήσεως, ἀρετὲς ἀπόλυτα συμβατὲς μὲ τὴ χριστιανικὴ διδασκαλία ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἰδέα τοῦ ἐθελοντισμοῦ. Αὐτὸ θὰ ἐπιχειρηθεῖ μέσα ἀπὸ ἕνα ἐνδεικτικὰ ἐπιλεγμένο πλαίσιο ὁρισμένων σταθμῶν τῆς ζωῆς του.

Μονοπάτια Λευτεριάς: Οδοιπορικό σε Γορτυνία και Αρκαδία

Μονοπάτια Λευτεριάς: Οδοιπορικό σε Γορτυνία και Αρκαδία

Μονοπάτια Λευτεριάς: Οδοιπορικό σε Γορτυνία και Αρκαδία

«Πέντε 5», το ιστορικό δράμα βασισμένο στο Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης

«Πέντε 5», το ιστορικό δράμα βασισμένο στο Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης

Με τη συμμετοχή δημοφιλών ηθοποιών και την αμέριστη συμπαράσταση του Πολιτιστικού Συλλόγου Εκκίνηση ολοκληρώνονται στα τέλη Σεπτεμβρίου στο νομό Έβρου, τα γυρίσματα της ιστορικής ταινίας «Πέντε 5», με την οποία ο γνωστός σκηνοθέτης Βασίλης Τσικάρας ολοκληρώνει την τριλογία του για το 1821, μετά τις προηγούμενες επιτυχίες «Έξοδος 1826» και «Πολιορκία».

Για τα 200 χρόνια της παλιγγενεσίας, σχετικό με την έξοδο του Μεσολογγίου από την ανατολική πλευρά του τείχους.

Για τα 200 χρόνια της παλιγγενεσίας, σχετικό με την έξοδο του Μεσολογγίου από την ανατολική πλευρά του τείχους.

Κατά τη διάρκεια της πολιορκίας οι πολεμιστές για να κάνουν τις εξορμήσεις τους τις νύχτες στο στρατόπεδο του Κιουταχή, τα λεγόμενα γιουρούσια, προκειμένου να βγαίνουν, έσκαψαν δύο λαγούμια (διαύλους κάτω από το τείχος) δεξιά και αριστερά της ντάπιας του Μάρκου Μπότσαρη.

ΒΙΝΤΕΟ – Νικηταράς, ο τουρκοφάγος: Φυλακίσθηκε από τους Βαυαρούς και κατέληξε ζητιάνος στα σκαλιά της εκκλησίας

ΒΙΝΤΕΟ – Νικηταράς, ο τουρκοφάγος: Φυλακίσθηκε από τους Βαυαρούς και κατέληξε ζητιάνος στα σκαλιά της εκκλησίας

Σ’ αυτήν τη μάχη του κόλλησαν το προσωνύμιο «Τουρκοφάγος», διότι όπως τον αντίκρισαν μέσα στα αίματα, έμοιαζε με σαρκοφάγο ζώο. Όταν τελείωσε η μάχη, οι πολεμιστές άρχισαν να μοιράζουν τα λάφυρα. Αναζήτησαν τον στρατηγό τους, τον Νικηταρά. Αυτός είχε αποτραβηχτεί να ξεκουραστεί. Τον ρώτησαν τι θέλει κι αυτός τους είπε: «Δεν θέλω τίποτα. Θέλω να δω την πατρίδα μου λεύτερη». Με το ζόρι του χάρισαν ένα άλογο μεγαλόσωμο και ένα σπαθί.

Νικήτας Σταματελόπουλος (1782-1849)

Νικήτας Σταματελόπουλος (1782-1849)

Ἡ ἁρμόδια ἀρχὴ ἡ ὁποία χορηγοῦσε θέσεις ἐπαιτείας, εἶχε ὁρίσει μία ὁρισμένη μέρα στὸν ἥρωα, μία θέση, μία μέρα τῆς  Ἑβδομάδας  κοντὰ στὴν ἐκκλησία τῆς Εὐαγγελιστρίας καὶ τοῦ ἐπέτρεπε (!) νὰ ἐπαιτεῖ κάθε Παρασκευή.

«Για να φτιάξω ένα γεφύρι να περνάνε εχθροί και φίλοι»

«Για να φτιάξω ένα γεφύρι να περνάνε εχθροί και φίλοι»

Τραγούδι: Κώστας Γαρέφης, Κλαρίνο: Αλέξανδρος Τάγκας, Λαούτο: Γιάννης Κωσταδήμας – Γιώργος Νικόπουλος, Ντέφι: Βαλάντης Γιαννάκος. Σαρακατσάνικο τραγούδι “Τούτη γη μωρ’ Κωνσταντίνα”

Ἡ Ἅλωση τῆς Τριπολιτσᾶς. Ἡ πρώτη μεγάλη νίκη τῆς Ἐπανάστασης

Ἡ Ἅλωση τῆς Τριπολιτσᾶς. Ἡ πρώτη μεγάλη νίκη τῆς Ἐπανάστασης

Ἦταν 23 Σεπτεμβρίου, ἡμέρα Παρασκευή.

Ο άγνωστος Άγιος που τιμά το ΣΠ Αλεξανδρούπολης

Ο άγνωστος Άγιος που τιμά το ΣΠ Αλεξανδρούπολης

Με πρωτοβουλία λοιπόν του Διευθυντή του ΣΠ, Αλεξανδρούπολης, Λοχαγού Σεραφείμ Παναγιωτίδη τοποθετήθηκε εκκλησάκι στον περιβάλλοντα χώρο του ΣΠ, αφιερωμένο στον ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ τον “ΠΑΝΤΟΠΩΛΗ”, ο οποίος μαρτύρησε σε ηλικία μόλις 15 ! ετών.

20/9/1942 : Η ανατίναξη του κτιρίου της ΕΣΠΟ

20/9/1942 : Η ανατίναξη του κτιρίου της ΕΣΠΟ

Μια από τις κορυφαίες αντιστασιακές πράξεις κατά των γερμανών κατακτητών και των ελλήνων συνεργατών τους ήταν η πολύνεκρη ανατίναξη του κτιρίου της ναζιστικής «Εθνικής Σοσιαλιστικής Πατριωτικής Οργάνωσης» (ΕΣΠΟ) στη γωνία των οδών Πατησίων και Γλάδστωνος. Το εγχείρημα έφερε σε πέρας στις 20 Σεπτεμβρίου 1942 μια ομάδα αποφασισμένων ανδρών και γυναικών της αντιστασιακής οργάνωσης «Πανελλήνιος Ένωσις Αγωνιζομένων Νέων» (ΠΕΑΝ).

Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά (των Κολοκοτρωναίων)

Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά (των Κολοκοτρωναίων)

Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά (των Κολοκοτρωναίων)

Γιώργος Ρωμανός: Ψεύδη στα σχολικά βιβλία Σκοπίων

Γιώργος Ρωμανός: Ψεύδη στα σχολικά βιβλία Σκοπίων

Ψεύδη στα σχολικά βιβλία Σκοπίων. Αφορμή να καταγγελθεί η Συμφωνία Πρεσπών στο ΣτΕ. Πάνω από 130 παραβιάσεις τα Σκόπια.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στο μάθημα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στα σχολεία [Μαρούσι, Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου και ώρα 5:00 μ.μ.]

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στο μάθημα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στα σχολεία [Μαρούσι, Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου και ώρα 5:00 μ.μ.]

Τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία των Αθηνών μαζί με το Πανελλήνιο Κίνημα «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά», το οποίο έχει στόχο την ανάδειξη, την υπεράσπιση και την προώθηση των αξιών και των ιδανικών της Ελληνορθόδοξης Οικογένειας, με αφορμή την επιβολή από το Υπουργείο Παιδείας του μαθήματος της «Ολοκληρωμένης ή Συμπεριληπτικής» Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στα σχολεία