Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: «Χωρίς Θρησκεία και Ελληνική Γλώσσα, Διαλύεται η Πατρίδα μας»

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: «Χωρίς Θρησκεία και Ελληνική Γλώσσα, Διαλύεται η Πατρίδα μας»

Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ἤθελε νὰ διδάσκεται ἡ ἑλληνικὴ γλώσσα, στὴν ὁποία εἶναι γραμμένο τὸ Εὐαγγέλιο, ὅπως ἔλεγε. Γι’ αὐτὸ καὶ ἤθελε νὰ μάθουν ὅλα τὰ παιδιὰ Ἑλληνικὰ καὶ ἵδρυσε, Ἑλληνικὰ Σχολεῖα. Διότι γνώριζε ὅτι, ἂν σταματήσουν «νὰ μαθαίνουν Ἑλληνικὰ μέσω τῶν Ἑλληνικῶν σχολείων», θὰ ἀποκοποῦν ἀπὸ τὶς ρίζες τους, δηλαδὴ ἀπὸ τὸ Ἔθνος τους. Γιατί χωρὶς Παιδεία θὰ χάσουν καὶ Θρησκεία καὶ Πατρίδα.

Ὁ Καποδίστριας ὡς πρότυπο Χριστιανοῦ ἡγέτη

Ὁ Καποδίστριας ὡς πρότυπο Χριστιανοῦ ἡγέτη

Αὐτὸ τὸ θέμα μᾶς προτρέπει νὰ διερευνήσουμε τὶς πράξεις, ἀλλὰ καὶ νὰ εἰσχωρήσουμε στὰ ἄδυτα τῆς ψυχῆς ἑνὸς ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἀκολούθησε ἑκούσια καὶ συνειδητὰ στὴ ζωή του τὴν ὁδὸ τῆς θυσίας καὶ τῆς αὐταπαρνήσεως, ἀρετὲς ἀπόλυτα συμβατὲς μὲ τὴ χριστιανικὴ διδασκαλία ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἰδέα τοῦ ἐθελοντισμοῦ. Αὐτὸ θὰ ἐπιχειρηθεῖ μέσα ἀπὸ ἕνα ἐνδεικτικὰ ἐπιλεγμένο πλαίσιο ὁρισμένων σταθμῶν τῆς ζωῆς του.

ΒΙΝΤΕΟ – Νικηταράς, ο τουρκοφάγος: Φυλακίσθηκε από τους Βαυαρούς και κατέληξε ζητιάνος στα σκαλιά της εκκλησίας

ΒΙΝΤΕΟ – Νικηταράς, ο τουρκοφάγος: Φυλακίσθηκε από τους Βαυαρούς και κατέληξε ζητιάνος στα σκαλιά της εκκλησίας

Σ’ αυτήν τη μάχη του κόλλησαν το προσωνύμιο «Τουρκοφάγος», διότι όπως τον αντίκρισαν μέσα στα αίματα, έμοιαζε με σαρκοφάγο ζώο. Όταν τελείωσε η μάχη, οι πολεμιστές άρχισαν να μοιράζουν τα λάφυρα. Αναζήτησαν τον στρατηγό τους, τον Νικηταρά. Αυτός είχε αποτραβηχτεί να ξεκουραστεί. Τον ρώτησαν τι θέλει κι αυτός τους είπε: «Δεν θέλω τίποτα. Θέλω να δω την πατρίδα μου λεύτερη». Με το ζόρι του χάρισαν ένα άλογο μεγαλόσωμο και ένα σπαθί.

Νικήτας Σταματελόπουλος (1782-1849)

Νικήτας Σταματελόπουλος (1782-1849)

Ἡ ἁρμόδια ἀρχὴ ἡ ὁποία χορηγοῦσε θέσεις ἐπαιτείας, εἶχε ὁρίσει μία ὁρισμένη μέρα στὸν ἥρωα, μία θέση, μία μέρα τῆς  Ἑβδομάδας  κοντὰ στὴν ἐκκλησία τῆς Εὐαγγελιστρίας καὶ τοῦ ἐπέτρεπε (!) νὰ ἐπαιτεῖ κάθε Παρασκευή.

20/9/1942 : Η ανατίναξη του κτιρίου της ΕΣΠΟ

20/9/1942 : Η ανατίναξη του κτιρίου της ΕΣΠΟ

Μια από τις κορυφαίες αντιστασιακές πράξεις κατά των γερμανών κατακτητών και των ελλήνων συνεργατών τους ήταν η πολύνεκρη ανατίναξη του κτιρίου της ναζιστικής «Εθνικής Σοσιαλιστικής Πατριωτικής Οργάνωσης» (ΕΣΠΟ) στη γωνία των οδών Πατησίων και Γλάδστωνος. Το εγχείρημα έφερε σε πέρας στις 20 Σεπτεμβρίου 1942 μια ομάδα αποφασισμένων ανδρών και γυναικών της αντιστασιακής οργάνωσης «Πανελλήνιος Ένωσις Αγωνιζομένων Νέων» (ΠΕΑΝ).

Άγιος Πορφύριος: Συμβουλές σε εκπαιδευτικό για την νέα σχολική χρονιά!

Άγιος Πορφύριος: Συμβουλές σε εκπαιδευτικό για την νέα σχολική χρονιά!

Να φέρεις στο μυαλό σου τα παιδιά, όπως κάθονται στα θρανία και να κάνεις μια προσευχή γι’ αυτά. Όταν μπεις μέσα, να τους χαμογελάσεις και να τους μιλήσεις λίγο για την καινούργια χρονιά. Αν ατακτήσουν μερικοί, χωρίς να κοιτάς αυτούς, με καλοσύνη να πεις: Ε, παιδιά, εδώ ήρθαμε να μάθουμε γράμματα, όχι να μιλάμε.

Καθηγητής της Οξφόρδης: Η επιβολή των μασκών στα σχολεία έγινε χωρίς την προαπαιτούμενη επιστημονική έρευνα!

Καθηγητής της Οξφόρδης: Η επιβολή των μασκών στα σχολεία έγινε χωρίς την προαπαιτούμενη επιστημονική έρευνα!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ

Γράφει η Lucy Johnson, συντάκτρια θεμάτων υγείας

Ο εξαναγκασμός των παιδιών να φορούν μάσκες στα σχολεία αποτελεί μέρος μιας μη-συντονισμένης προσέγγισης διεσπαρμένων πυρών από μια κυβέρνηση «που της λείπει η πολιτική βούληση» να μελετήσει τα πραγματικά στοιχεία, προειδοποιεί ένας καθηγητής.

Η Δέσπω και η Μόσχω: Οι ηρωίδες του Σουλίου

Η Δέσπω και η Μόσχω: Οι ηρωίδες του Σουλίου

Η Δέσπω, η Μόσχω και οι άλλες ηρωίδες, μαζί με τους άνδρες του Σουλίου, με την αγάπη τους στην Ελευθερία και τη θυσία τους, κατέστησαν πρότυπα  για τους υπόλοιπους Έλληνες και απτά παραδείγματα ότι είναι εφικτή η απελευθέρωση της Πατρίδας.

Ο Καποδίστριας περί των σπουδών των νέων στο εξωτερικό!

Ο Καποδίστριας περί των σπουδών των νέων στο εξωτερικό!

Αγωνιζόμενος ο Καποδίστριας για μια «σωτηριώδη Ἰδιογενὴ Παιδαγωγία» –με βάση τη διαχρονική ελληνική γλώσσα, την παγκοσμίως διαλάμπουσα Κλασική Γραμματεία και τις ακατάλυτες πολιτισμικές αξίες του ιστορικού μας Γένους– χαρακτήριζε την πρώιμη μετανάστευση Ελλήνων για σπουδές στο εξωτερικό ως «ὄνειδος» για την Ελλάδα.

Θα Τελειώσει η Χρονιά και Δε Θα Γνωρίζω Πώς Ήταν οι Μαθητές Μου!

Θα Τελειώσει η Χρονιά και Δε Θα Γνωρίζω Πώς Ήταν οι Μαθητές Μου!

Ποιές έρευνες λένε ότι δεν επηρεάζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και η μάθηση; Γιατί εγώ ως εκπαιδευτικός λέω ότι επηρεάζεται, γιατί δε βλέπω πρόσωπα, γιατί δεν ακούω τί μου λένε και δε με ακούνε κιόλας, εμείς δεν έχουμε μικρόφωνα, όπως αυτοί που πήραν για εμάς τις αποφάσεις, γιατί μέσα οι τάξεις είναι φούρνος, γιατί πολλά παιδιά ζαλίζονται, αλλά φοβούνται να πουν ότι έχουν πρόβλημα, γιατί το πρόσωπο, οι εκφράσεις και η φωνή, που είναι τα πιο σημαντικά στην διδασκαλία, χωρίς αυτά δεν υπάρχει μάθημα, λείπουν.

Ἡ μάχη τῆς Δοϊράνης

Ἡ μάχη τῆς Δοϊράνης

Συγκεντρωμένοι ἐδῶ σήμερα  τελοῦμε τὸ μνημόσυνο τῶν ἡρώων μαχητῶν τῆς Μάχης τῆς Δοϊράνης. Προσκυνοῦμε τὴν ἱερή τους μνήμη. Προσκυνοῦμε τὶς ἱερὲς σκιές τους ποὺ λάμπρυναν τὸ εἰκονοστάσι τοῦ Γένους. Πότισαν τὸ δέντρο τῆς λευτεριᾶς καὶ αὐτὸ ἀνθεῖ.

Γιατί ναι στα Αρχαία Ελληνικά; – τῆς Ἀ. Τόλια, Καθηγήτριας τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Πελοποννήσου

Γιατί ναι στα Αρχαία Ελληνικά; – τῆς Ἀ. Τόλια, Καθηγήτριας τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Πελοποννήσου

Ἀρχαῖα Ἑλληνικά: εἶναι ἐκπαιδευτικὸ πρόβλημα ἢ εἶναι ἀποτέλεσμα πολιτικῶν ἐκπαιδευτικῶν ἀποφάσεων; Ἀπάντηση σὲ αὐτὸ ἔχουμε ὄχι μόνο ἀπὸ τὰ ἀναλυτικὰ προγράμματα σὲ ὅλες τὶς βαθμίδες τῆς ἐκπαίδευσης, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὰ διδακτικὰ ἐγχειρίδια, ἡ δὲ δικαιολογία γιὰ τὸν βαθμὸ δυσκολίας τῶν ἀρχαίων γιὰ μᾶς τουλάχιστον τοὺς Ἕλληνες εἶναι ἀβάσιμη, ἀφοῦ διαβάζοντας ἢ μεταφράζοντας τὰ ἀρχαῖα παραμένουμε στὴν ἴδια γλῶσσα, στὴν γλῶσσα ποὺ ζεῖ 2500 χρόνια.

Ἡ ἀνακάλυψη καὶ τὰ θαύματα τῆς θαυματουργικῆς εἰκόνας τῆς Παναγίας τῆς Ἐλεήστριας στὴν Κορώνη Μεσσηνίας

Ἡ ἀνακάλυψη καὶ τὰ θαύματα τῆς θαυματουργικῆς εἰκόνας τῆς Παναγίας τῆς Ἐλεήστριας στὴν Κορώνη Μεσσηνίας

Τὸ θέαμα μοναδικὸ καθὼς φαίνεται ἡ εἴσοδος τοῦ Μεσσηνιακοῦ κόλπου, ὁ ὄρμος  τῆς Κορώνης μὲ τὴν ἀμμουδιά της, πλαισιωμένα στὰ δυτικὰ ἀπὸ τὸν Ἀκρίτα καὶ τὴν νησίδα Βενετικὸ καὶ στὰ ἀνατολικὰ ἀπὸ τὸν Ταύγετο.

Εικόνα Παναγίας Σκρίπου η Ορχομενιώτισσα – Ορχομενός Βοιωτίας

Εικόνα Παναγίας Σκρίπου η Ορχομενιώτισσα – Ορχομενός Βοιωτίας

Τη νύχτα της 9ης προς τη 10η Σεπτεμβρίου 1943 μ.Χ. λίγα μέτρα πιο κάτω από την εκκλησία της Παναγίας, τα γερμανικά τανκς ακινητοποιήθηκαν χωρίς να υπάρχει κανείς φανερός λόγος. Όπως εξιστόρησε ο επικεφαλής του γερμανικού αποσπάσματος Χόφμαν, η μορφή της Παναγίας φανερώθηκε στο νυχτερινό ουρανό.

Ἡ ναυμαχία τῶν Σπετσῶν στίς 8 Σεπτεμβρίου 1822. Ο ελληνικός στόλος καταναυμαχεί 84 πλοία του Οθωμανικού στόλου

Ἡ ναυμαχία τῶν Σπετσῶν στίς 8 Σεπτεμβρίου 1822. Ο ελληνικός στόλος καταναυμαχεί 84 πλοία του Οθωμανικού στόλου

Ἡ ὑποχώρηση τοῦ ὀθωμανικοῦ στόλου σήμανε τήν ματαίωση τῶν σχεδίων του γιά τήν καταστροφή τῶν δύο ἑλληνικῶν ναυτικῶν βάσεων στις Σπέτσες καί την Ύδρα καί κατέστησε ἀδύνατο τόν ἀνεφοδιασμό τῶν Τούρκων του Ναυπλίου. Ἔτσι, λίγο ἀργότερα, τό Ναύπλιο πέρασε στά χέρια τῶν Ἑλλήνων.

Ο Θεόδωρος Μετοχίτης και η Μονή της Χώρας

Ο Θεόδωρος Μετοχίτης και η Μονή της Χώρας

Το άρθρο αυτό του Φώτη Κόντογλου γράφτηκε το 1952, όταν η Μονή της Χώρας των Ζώντων στην Κωνσταντινούπολη ονομαζόταν (όπως και σήμερα) Καχριέ-τζαμί. Η Μονή είχε μετατραπεί σε τζαμί τον 16ο αιώνα. Μετατράπηκε εν συνεχεία σε Μουσείο το 1958 και έγινε γνωστό ως «Μουσείο της Χώρας». Μετά την πρόσφατη απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης μετατράπηκε εκ νέου σε τέμενος, με υπαρκτό κίνδυνο…

Οι Φιλικοί: Αυτοί που πέτυχαν το αδύνατο

Οι Φιλικοί: Αυτοί που πέτυχαν το αδύνατο

Απόδειξη της πίστης στην Ορθοδοξία είναι τα σύμβολα που χρησιμοποίησαν οι Φιλικοί στα κρυπτογραφημένα έγγραφά τους, στις σφραγίδες και στις σημαίες – λάβαρά τους. Παντού υπάρχει ο Σταυρός. Μετά το 1815 και την ίδρυση της «Ιεράς Συμμαχίας» στην Ευρώπη επεβλήθησαν οι αντιλήψεις του Μέτερνιχ και επολεμήθη κάθε φιλελεύθερη πατριωτική Επανάσταση. Αυτός ήταν ο λόγος που οι ιδρυτές της Εταιρείας επέβαλαν  μυστικότητα στην κατήχη των μελών Της.

Στρατηγός Μακρυγιάννης: «Τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί και αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι»

Στρατηγός Μακρυγιάννης: «Τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί και αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι»

«…Όσοι έχουν την τύχη μας σήμερον εις τα χέρια τους, όσοι μας κυβερνούν, μεγάλοι και μικροί, και υπουργοί και βουλευταί, το ’χουν σε δόξα, το ’χουν σε τιμή, το ’χουν σε ικανότη το να τους ειπής ότι έκλεψαν, ότι πρόδωσαν, ότι ήφεραν τόσα κακά εις την πατρίδα. Είναι άξιοι άνθρωποι και τιμώνται και βραβεύονται. Όσοι είναι τίμιοι κατατρέχονται ως ανάξιοι της κοινωνίας και της πολιτείας.