Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


6η Ἀπριλίου 1941: Γερμανική ἐπίθεση κατά τῆς Ἑλλάδος – Ἡ μάχη τῶν ὀχυρῶν

6η Ἀπριλίου 1941: Γερμανική ἐπίθεση κατά τῆς Ἑλλάδος – Ἡ μάχη τῶν ὀχυρῶν

Ἀξίζει νά διαβάσει κανείς περιγραφές ἀπό τίς ἡρωικές ἐκεῖνες μάχες. Ὁ ἡρωισμός τῶν Ἑλλήνων ἦταν τέτοιος, πού κατέπληξε καί τούς Γερμανούς. Ἄς δοῦμε τί εἶπαν οἱ τελευταῖοι.

Ὀχυρό Λίσσε

Ὀχυρό Λίσσε

Στὶς 6 Ἀπριλίου 1941 ξεκίνησε ἡ “Μάχη τῶν Ὀχυρῶν” μὲ τὶς κατὰ πολὺ ὑπέρτερες συνασπισμένες Γερμανικὲς καὶ Βουλγαρικὲς δυνάμεις νὰ προσβάλλουν τὸ Ὀχυρό. Τὸ πεῖσμα καὶ ἡ ἀπαράμιλλη γενναιότητα ἐπέφεραν στοὺς εἰσβολεῖς καὶ κυρίως στοὺς Γερμανοὺς μεγάλες ἀπώλειες.

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη τον 12o – 14o Αι. μέσα από τις πηγές της εποχής

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη τον 12o – 14o Αι. μέσα από τις πηγές της εποχής

Σύμφωνα μέ τόν Τιμαρίωνα (ἔργο ἑνός ἀνωνύμου συγγραφέα τοῦ 12ουαἰ.), ὁ κύκλος τῶν ἑορτῶν τοῦ ἁγίου Δημητρίου ἄρχιζε ἕξι μέρες πρίν ἀπό τήν ἑορτή καί τελείωνε τήν ἑπομένη μέρα. Ὁ νομικός συγγραφέας Κωνσταντῖνος Ἀρμενόπουλος (1320 – 1380), ἀναφέρει ὅτι ὁ κύκλος αὐτός διαρκοῦσε ἕναν ὁλόκληρο μῆνα: μῆνα μέν ὑπέρ ὅλον συνεχῶς ὑμνουμένη.

Η ΚΥΡΑ-ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Η ΚΥΡΑ-ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Η Ελλάδα είναι μια χώρα γεμάτη υπέροχες παραδόσεις, ήθη και έθιμα, που υπάρχουν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ένα από τα παλαιότερα έθιμα της Ελλάδας που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα είναι το έθιμο της κυρα – Σαρακοστής

Τα κόκκινα αυγά

Τα κόκκινα αυγά

Παραθέτουμε δείγμα παραγωγής υλικού για εξ αποστάσεως εκπαίδευση από την αποσπασμένη νηπιαγωγό στη Σχολή Σαχέτι, Καραγιάννη Στέλλα.

Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΄΄ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ΄΄

Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΄΄ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ΄΄

Σήμερα 1η Απριλίου  στην ενορία μας γιορτάζουμε ένα ξεχασμένο θαύμα του Αγίου Δημητρίου “των όπλων”.  Αν θέλετε αφιερώστε λίγα λεπτά να δείτε πόσο ταπεινή και ξεχασμένη είναι η ιστορία της απελευθέρωσης της σημερινής πρωτεύουσάς μας με την βοήθεια του Αγίου Δημητρίου.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ:  Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και Πρόεδρο της Ελληνικής Κυβερνήσεως

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ: Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και Πρόεδρο της Ελληνικής Κυβερνήσεως

-Πες μου παππού μου, Ηρόδοτε, ποια είναι τα θεμέλια για ένα Έθνος;

-Παιδί μου, το όμμαιμον, το ομόγλωσσον, το ομότροπον και το ομόθρησκον (Ηροδότου Ιστ. 8. 144. 2).

30 Μαρτίου 1822 – Ἡ Χίος πνίγηκε στό αἷμα

30 Μαρτίου 1822 – Ἡ Χίος πνίγηκε στό αἷμα

Ἡ σφαγή τῆς Χίου καί ἡ ἐπακόλουθη ἀνατίναξη τῆς τουρκικῆς ναυαρχίδος ἀπό τόν Κανάρη,εἶχαν μεγάλη ἐπίδραση στήν κοινή γνώμη τῆς Εὐρώπης καί στήν ἀνάπτυξη τοῦ φιλελληνικοῦ κινήματος.

29 Μαρτίου 1896 –  Ὁ Χρυσὸς Ὀλυμπιονίκης Σπύρος Λούης

29 Μαρτίου 1896 – Ὁ Χρυσὸς Ὀλυμπιονίκης Σπύρος Λούης

Στὸ Πικέρμι ὁ Λούης σταμάτησε σὲ ἕνα καφενεῖο καὶ ζήτησε νὰ πιεῖ ἕνα ποτήρι κρασί, λέγοντας ὅτι θὰ τοὺς φτάσει καὶ θὰ τοὺς προσπεράσει ὅλους πρὶν ἀπὸ τὸ τέλος …

Μαρτυρία του αγίου Παϊσίου και του αγίου Αρσενίου για το κρυφό σχολειό

Μαρτυρία του αγίου Παϊσίου και του αγίου Αρσενίου για το κρυφό σχολειό

Τι ξέρουν οι Κορεάτες που εμείς οι Έλληνες αγνοούμε; Ο Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης θεωρούσε ως το καλύτερο θρησκευτικό βιβλίο που γράφτηκε μετά το 1821 το έργο του Αγιορείτη μοναχού π. Παϊσίου (1924-1974) -πλέον Αγίου Παϊσίου – που πρωτοκυκλοφόρησε με τον τίτλο «Ο πατήρ Αρσένιος ο Καππαδόκης».

Ἡ ἀλήθεια γιά τό ΄21

Ἡ ἀλήθεια γιά τό ΄21

Ἡ Μαρία Μαντουβάλου, ἐξηγεῖ μέ ἀδιάψευστα ἱστορικά στοιχεῖα γιατί τό ’21 ἦταν γνήσια Ἐθνεγερσία καί δέν εἶχε καμμία σχέση οὔτε μέ δῆθεν κοινωνικές διεκδικήσεις, οὔτε μέ τόν Δυτικό Διαφωτισμό ἀλλά ἦταν ἀποτέλεσμα τῆς δίψας γιά ἀποτίναξη τοῦ τουρκικοῦ ζυγοῦ, γιά ἕναν ἀγῶνα ὑπέρ Πίστεως καί Πατρίδος.

ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ Α. ΚΟΚΚΙΝΟΥ – Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ 1821 ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ Α. ΚΟΚΚΙΝΟΥ – Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ 1821 ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ

Κατ’ ἀνάγκην ἡ ἡμέρα τῆς ἐπισήμου ἐπετείου θὰ ἦτο περιεκτικὴ διαφόρων χρονολογιῶν καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ ὁρισθῇ μία τῶν ἡμερῶν τοῦ τελευταίου δεκαημέρου τοῦ Μαρτίου, προεκρίθη δὲ ἡ 25η, διότι ἡ κατ’ αὐτὴν συμπίπτουσα μεγίστη ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου προσφέρει τὸ μέγα της σύμβολον, σύμβολον νέας ζωῆς εἰς τὴν ἀνάμνησιν τοῦ μεγάλου γεγονότος, εἰς τὸ ὁποῖον τὸ Ἔθνος ὀφείλει τὴν ἀνεξαρτησίαν του.

ΔΗΜ. ΓΡ. ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ  Η ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΕΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΑΡΑ

ΔΗΜ. ΓΡ. ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ Η ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΕΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΑΡΑ

Εἰς τὸν Νικηταρᾶν δὲ θὰ περιορισθῶ σήμερον. Δὲν θὰ βιογραφήσω ὅμως· διότι θὰ ἦτο ἀνάγκη τότε νὰ ἀναπτύξω ὅλον τὸν ἀπελευθερωτικὸν τῶν Ἑλλήνων Ἀγῶνα, ἀφοῦ εἰς τὰς σημαντικωτέρας μάχας, καὶ ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῆς Πελοποννήσου, παρέστη καὶ ἔδρασεν ὁ Νικηταρᾶς μετὰ τοῦ Κολοκοτρώνη, τοῦ Ὑψηλάντου, τοῦ Ὀδυσσέως, τοῦ Καραϊσκάκη καὶ ἄλλων, πάντοτε εἰς τοὺς κινδύνους πρῶτος, καὶ μόνον κατὰ τὴν διανομὴν τῶν λαφύρων φεύγων.

ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ 21 (ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Ή ΠΡΟΣΦΟΡΑ;)

ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ 21 (ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Ή ΠΡΟΣΦΟΡΑ;)

Καὶ ὅταν κάποτε εὐδόκησε ὁ Θεὸς νὰ ἔλθει τὸ ἔαρ τῆς ἀναστάσεως τοῦ Γένους, οἱ ἀρχιερεῖς ὄχι μόνο δὲν ἀντέδρασαν, ἀποδοκίμασαν ἢ χλεύασαν τὴν παλιγγενεσία, ὅπως διατείνονται οἱ κατήγοροί τους, ἀλλὰ ἐπαναλαμβάνοντας τὸ τοῦ Συμεὼν «νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλον σου Δέσποτα» ἔσπευδαν αὐτόβουλοι καὶ αὐτόκλητοι νὰ εὐλογήσουν καὶ νὰ ἀδράξουν οἱ ἴδιοι, ἐὰν οἱ σωματικές τους δυνάμεις τὸ ἐπέτρεπαν, τὰ ὅπλα ἢ νὰ προσφέρουν τὸν ἑαυτόν τους ἐξιλαστήρια θυσία εὐάρεστον‚ προκειμένου νὰ κορεσθεῖ ἐπάνω τους ἡ μανία καὶ ἡ ἐκδικητικότατα τῶν τυράννων

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ¨Η ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ¨

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ¨Η ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ¨

Μια εκπομπή αφιέρωμα με την ευκαιρία της φετινής εορτής της 25ης Μαρτίου, για το μεγάλο διπλό αυτό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της εθνικής μας ανεξαρτησίας από την βάρβαρη τουρκική σκλαβιά : – Γιατί διάλεξαν οι αγωνιστές πρόγονοί μας την εορτή του Ευαγγελισμού για να ξεσηκωθούν; – Μήπως γιατί οι ήρωες, όπως ο Κολοκοτρώνης, ο Κανάρης, ο Μακρυγιάννης και τόσοι άλλοι συνδύαζαν την αγάπη για την πατρίδα μαζί με την βαθειά πίστη τους προς στο Θεό;

Οἱ Νεομάρτυρες ἦταν τὸ μόνο ἀνάχωμα στόν ἀφελληνισμό τῶν Ρωμηῶν τὴν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας

Οἱ Νεομάρτυρες ἦταν τὸ μόνο ἀνάχωμα στόν ἀφελληνισμό τῶν Ρωμηῶν τὴν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας

Κατὰ τὴν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας, τὸ μόνο ἀνάχωμα καὶ ἡ μόνη δύναμη ποὺ μποροῦσε νὰ ἀνακόψει τὸ συνεχῶς διογκούμενο κύμα τοῦ ἀφελληνισμοῦ -ἀποτέλεσμα τῆς μακραίωνης σκλαβιᾶς, βίας καὶ παντοδαποὺς καταπίεσης τῶν Ρωμηῶν ἀπὸ τοὺς Ὀθωμανοὺς κατακτητὲς- ἦταν οἱ ἅγιοι Νεομάρτυρες.

Το Ράσο στον Αγώνα του 1821

Το Ράσο στον Αγώνα του 1821

Λόγος Ρωμαίικος – Το Ράσο στον Αγώνα του 1821

Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του πίστη

Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του πίστη

Ὁ Σαρακατσάνος Πρωτοκλέφτης τῶν Ἀγράφων καὶ τῶν Τζουμέρκων Κατσαντώνης στὶς ἀρχὲς τοῦ 18ου αἰῶνα στάθηκε ὑπόδειγμα κλέφτη, μὲ ἠθικὸ ἀνάστημα λαμπρό, ποὺ ἐπέδρασε εὐεργετικὰ στὴν ὑστεροφημία του καὶ τὴ σύνδεσή του μὲ τὸν γενικότερο λαϊκὸ θαυμασμό.