Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


Παύλος Μελάς ο Πρωτοπόρος και Πρωτομάρτυρας του Μακεδονικού Αγώνα

Παύλος Μελάς ο Πρωτοπόρος και Πρωτομάρτυρας του Μακεδονικού Αγώνα

120 χρόνια από τον θάνατο του Παύλου Μελά

Δήλωση απαλλαγής για το μάθημα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης

Δήλωση απαλλαγής για το μάθημα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης

Δήλωση απαλλαγής για το μάθημα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης

Δελτίο Τύπου Εκδήλωσης στο Ηράκλειο Κρήτης με θέμα: “Κύπρος, 50 Χρόνια Σκλαβιάς”

Δελτίο Τύπου Εκδήλωσης στο Ηράκλειο Κρήτης με θέμα: “Κύπρος, 50 Χρόνια Σκλαβιάς”

Τὸ Κέντρο Ἑνότητος καὶ Προβολῆς τῶν ἀξιῶν τῆς πατρίδας μας, «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» διοργανῶσε ἐκδήλωση μὲ θέμα «Κύπρος, 50 Χρόνια Σκλαβιᾶς». Ἡ ἐκδήλωση πραγματοποιηθηκε τὸ Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2024 καὶ ὥρα 18:30 στὴν αἴθουσα Καστελλάκη τοῦ Ἐπιμελητηρίου Ἡρακλείου…

Ντοκιμαντέρ “Η σφαγή των Φιλίππων” – 4/10/1941

Ντοκιμαντέρ “Η σφαγή των Φιλίππων” – 4/10/1941

Ο Δήμος Καβάλας και η Δημωφέλεια, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Φιλίππων, προχώρησαν στην παραγωγή ντοκιμαντέρ με θέμα το χρονικό της σφαγής 25 κατοίκων του οικισμού από τις βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής, στις 4 Οκτωβρίου 1941

Ὁ Καποδίστριας καὶ τὸ ὅραμά του γιὰ τὴν παιδεία

Ὁ Καποδίστριας καὶ τὸ ὅραμά του γιὰ τὴν παιδεία

Ἡ 27η Σεπτεμβρίου 1831 ἀποτελεῖ μιὰ ἀκόμη μαύρη σελίδα στὴν ἱστορία τοῦ νεώτερου Ἑλληνισμοῦ. Ὁ πρῶτος κυβερνήτης τῆς Ἑλλάδος πέφτει θανάσιμα χτυπημένος ἀπὸ ἀδελφοκτόνα βέλη και ὁ λαὸς ποὺ ἐπὶ δυόμιση ὁλόκληρα χρόνια εἶχε στηρίξει σ’ ἐκεῖνον τὶς ἐλπίδες του γιὰ ἀνόρθωση καὶ πρόοδο

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά – 103. Ιησούς Χριστός

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά – 103. Ιησούς Χριστός

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά τα οποία σχεδίασε η πρεσβυτέρα Αναστασία Τολιοπούλου.  Όσοι γονείς ενδιαφέρονται, μπορούν να τα εκτυπώσουν και να τα δώσουν στα παιδιά τους για να τα χρωματίσουν. 

ΜΑΧΗ ΠΕΤΑ 1943: Ο ΕΔΕΣ πολεμά και νικά τους ενισχυμένους με πυροβολικό Γερμανούς – 1/10/1943

ΜΑΧΗ ΠΕΤΑ 1943: Ο ΕΔΕΣ πολεμά και νικά τους ενισχυμένους με πυροβολικό Γερμανούς – 1/10/1943

Ωστόσο και κατά τη διάρκεια της τριπλής ναζιστικής-φασιστικής κατοχής υπήρξε πεδίο συγκρούσεων. Την 1η Οκτωβρίου 1943 δύναμη του ΕΔΕΣ υπό τον ήρωα του 1940 ίλαρχο Δημήτριο Γεωργιάδη, έδωσε μάχη στο χωριό με γερμανική δύναμη που υποστηρίζονταν και από πυροβολαρχία.

Η ιστορική μάχη των Γαυγαμήλων – 1/10/331 Π.Χ.

Η ιστορική μάχη των Γαυγαμήλων – 1/10/331 Π.Χ.

Μια μέρα αναφέρανε ανιχνευτές ότι ο Δαρείος είχε αρχίσει με την συγκρότηση ενός τεράστιου στρατού στον Ευφράτη. Ο Δαρείος ήτανε έτοιμος να ξεκινήσει την αποφασισμένη μάχη. Αλλά ο Αλέξανδρος ήθελε να περιμένει μέχρι ο Δαρείος να έχει προσλάβει και τον τελευταίο Πέρση. Εκ τούτου ήθελε να είναι σίγουρος ο Αλέξανδρος ότι καμιά άλλη μάχη δεν ήτανε περισσότερο αναγκαία.

Γωνιά της Γλώσσας 29 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ λάθος τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 29 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ λάθος τῆς ἡμέρας

Τὸν Αἴολο τὸν γνωρίσαμε ἀπὸ τὴν Ὀδύσσεια. Ἦταν βασιλιᾶς τοῦ μυθικοῦ νησιοῦ Αἰολίης, ποὺ ὁ Δίας τὸν εἶχε διορίσει ταμία τῶν ἀνέμων. Εἶχε ἕξι γιούς, τοὺς δυνατοὺς ἀνέμους, καὶ ἕξι κόρες, τοὺς ἤπιους ἀνέμους ἢ αὖρες, ποὺ…

Ο Εθνάρχης και αισυμνήτης Ιωάννης Καποδίστριας [1776 – 27 Σεπτεμβρίου 1831]

Ο Εθνάρχης και αισυμνήτης Ιωάννης Καποδίστριας [1776 – 27 Σεπτεμβρίου 1831]

Ο Εθνάρχης, αισυμνήτης και «άγιος» της πολιτικής Ιωάννης Καποδίστριας αποτελεί το πρότυπο του πολιτικού της μετά την Ελληνική Επανάσταση του 1821, Ελλάδας.

Γωνιά της Γλώσσας 28 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ λάθος τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 28 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ λάθος τῆς ἡμέρας

«Σᾶς ἐνημερώνω μὲ βαριὰ καρδιὰ ὅτι ἡ συνεργασία μου μὲ τὸν πατέρα μου ὡς προπονητὴς ἔχει φτάσει στὸ τέλος της. Προτιμῶ νὰ….

«Σβήνει» η Ελλάδα: Λιγότερες από 10 γεννήσεις ετησίως σε μία στις τρεις από τις 1035 Δημοτικές Ενότητες

«Σβήνει» η Ελλάδα: Λιγότερες από 10 γεννήσεις ετησίως σε μία στις τρεις από τις 1035 Δημοτικές Ενότητες

Η μονομερής επικέντρωση όσον αφορά το Δημογραφικό στην υπογεννητικότητα είναι προβληματική καθώς οι συνιστώσες που καθορίζουν το μέγεθος ενός πληθυσμού, την κατανομή του στο χώρο και σε μεγάλες ηλικιακές ομάδες έχοντας πολλαπλές επιπτώσεις τους σε πλήθος τομέων, είναι περισσότερες από μια. Θνησιμότητα και μεταναστεύσεις παίζουν καθοριστικό ρόλο, δεν θα πρέπει να υποτιμώνται…

Ὁ Καποδίστριας ὡς πρότυπο Χριστιανοῦ ἡγέτη

Ὁ Καποδίστριας ὡς πρότυπο Χριστιανοῦ ἡγέτη

Αὐτὸ τὸ θέμα μᾶς προτρέπει νὰ διερευνήσουμε τὶς πράξεις, ἀλλὰ καὶ νὰ εἰσχωρήσουμε στὰ ἄδυτα τῆς ψυχῆς ἑνὸς ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἀκολούθησε ἑκούσια καὶ συνειδητὰ στὴ ζωή του τὴν ὁδὸ τῆς θυσίας καὶ τῆς αὐταπαρνήσεως, ἀρετὲς ἀπόλυτα συμβατὲς μὲ τὴ χριστιανικὴ διδασκαλία ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἰδέα τοῦ ἐθελοντισμοῦ. Αὐτὸ θὰ ἐπιχειρηθεῖ μέσα ἀπὸ ἕνα ἐνδεικτικὰ ἐπιλεγμένο πλαίσιο ὁρισμένων σταθμῶν τῆς ζωῆς του.

Γωνιά της Γλώσσας 27 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ ἀπαιτητικὴ λέξη τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 27 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ ἀπαιτητικὴ λέξη τῆς ἡμέρας

Ὀτρηρὸς εἶναι αὐτὸς ποὺ κάνει μιὰ ἐργασία μὲ προθυμία καὶ ζῆλο, χωρὶς νὰ κουράζεται νὰ προσφέρει τὶς ὑπηρεσίες του: Ὁ Ἰωὴλ Γιαννακόπουλος ἦταν..

Γωνιά της Γλώσσας 26 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ παρετυμολογία τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 26 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ παρετυμολογία τῆς ἡμέρας

Παρετυμολογία εἶναι ἡ ἐσφαλμένη ἐτυμολογία μιᾶς λέξεως. Ἐπειδὴ ἡ ἐτυμολογία τῶν λέξεων εἶναι δέλεαρ γιὰ τοὺς ὁμιλητές, ἐκεῖνοι ἐτυμολογοῦν τὶς λέξεις σύμφωνα μὲ τὶς προσωπικές τους ἀντιλήψεις μὲ ἀποτέλεσμα νὰ τὶς παρετυμολογοῦν. Ὁ Ἰωάννης ὁ Ἀποκεφαλιστὴς εἶναι στὴν πραγματικότητα….

ΡαδιοΧρηστότητα : Πώς θα πρέπει να προσεγγίζουν οι μαθητές αυτά που διδάσκονται κατά τον Μέγα Βασίλειο

ΡαδιοΧρηστότητα : Πώς θα πρέπει να προσεγγίζουν οι μαθητές αυτά που διδάσκονται κατά τον Μέγα Βασίλειο

Αποσπάσματα από το κείμενο: “Μεγάλου Βασιλείου: Λόγος προς τους νέους. Πώς να ωφελούνται από τα Ελληνικά Γράμματα”

ΒΙΝΤΕΟ – Νικηταράς, ο τουρκοφάγος: Φυλακίσθηκε από τους Βαυαρούς και κατέληξε ζητιάνος στα σκαλιά της εκκλησίας

ΒΙΝΤΕΟ – Νικηταράς, ο τουρκοφάγος: Φυλακίσθηκε από τους Βαυαρούς και κατέληξε ζητιάνος στα σκαλιά της εκκλησίας

Σ’ αυτήν τη μάχη του κόλλησαν το προσωνύμιο «Τουρκοφάγος», διότι όπως τον αντίκρισαν μέσα στα αίματα, έμοιαζε με σαρκοφάγο ζώο. Όταν τελείωσε η μάχη, οι πολεμιστές άρχισαν να μοιράζουν τα λάφυρα. Αναζήτησαν τον στρατηγό τους, τον Νικηταρά. Αυτός είχε αποτραβηχτεί να ξεκουραστεί. Τον ρώτησαν τι θέλει κι αυτός τους είπε: «Δεν θέλω τίποτα. Θέλω να δω την πατρίδα μου λεύτερη». Με το ζόρι του χάρισαν ένα άλογο μεγαλόσωμο και ένα σπαθί.