ρνθ’
«Δέν πρέπει νά μπερδεύουμε τό μέσον μέ τήν ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ. Νά, ἦταν ἕνας Γέροντας στήν Προβάτα καί εἶχε σαρκικό πόλεμο. Ἔκανε ἄσκηση, καί γιά ν᾿ ἀπαλλαγῆ, πῆρε μιά πέτρα καί χτυποῦσε τό κεφάλι του γιά νά τόν ἐλεήση ὁ Θεός. Πράγματι, ὁ Θεός βλέποντας τόν πολύ κόπο τόν ἐλέησε, ἀλλά αὐτός κατέληξε στό συμπέρασμα ὅτι τό χτύπημα τῆς πέτρας στό κεφάλι ἀπαλλάσσει τόν ἄνθρωπο ἀπό τούς πονηρούς λογισμούς».
ρξ’
«Αὐτό πού βοηθᾶ τούς ἄλλους θετικά εἶναι τό παράδειγμά μας τό χριστιανικό καί ἡ ζωή μας ἡ χριστιανική».
ρξα’
«Ἀπό τήν στιγμή πού θά πιστέψει ὁ ἄνθρωπος ὅτι δέν ἔσφαλε, ἤδη ἔκανε ἕνα μεγάλο σφάλμα».
ρξβ’
«Ὁ καθένας ἑρμηνεύει κάτι ἀνάλογα μέ τήν πνευματική κατάστασή του».
ρξγ’
«Ἀπό τήν στιγμή πού θά ἔρθει κάποιος στήν θέση τοῦ ἄλλου (κατανοήση τήν δυσκολία του), τότε,ἄς ὑποθέσουμε, τόν ἀγαπᾶ πραγματικά. Τότε βγάζει τόν ἑαυτό του (φιλαυτία) ἀπό τήν ἀγάπη, ἀνέχεται καί ὑπομένει τά πάντα».
ρξδ’
«Ὅταν λέμε ὅτι θά μποῦμε στήν θέση τοῦ ἄλλου γιά νά τόν καταλάβουμε, δέν σημαίνει ὅτι θά τοῦ πάρουμε τήν θέση. Γιά νά καταλάβω τόν μάστορα πόσο κουράζεται, πρέπει νά γίνω τέσσερα– πέντε χρόνια μάστορας; Ἅμα συμπάσχης μέ τόν πονεμένο, τόν ἄρρωστο, ἔρχεσαι στήν θέση τοῦ ἄλλου, στό διακόνημα, χωρίς νά τό κάνης. Ἄς ὑποθέσουμε, βλέπω ἕνα μικρό παιδί. Πρέπει νά γίνω μικρό παιδί γιά νά τό καταλάβω; Νά ἔλθω στήν θέση του, νά σκεφθῶ ὅτι εἶναι φασκιωμένο, δεμένο σφιχτά, θέλει νά ξυστῆ, νά κουνηθῆ, πονάει, κλαίει δέν μπορεῖ νά τό πῆ. Δέν θά μπεῖ ὁ γέρος στήν κούνια (καί κούνιες μεγάλες ποῦ νά βροῦμε;), γιά νά καταλάβη τό καημένο τό μικρό».
ρξε’
«Ὁ Θεός δίνει τόν ζῆλο στήν ἀρχή· ἐρχόμαστε στό Μοναστήρι. Ὕστερα παίρνει λίγο τόν ζῆλο, γιά νά ἀγωνισθοῦμε ταπεινά».
ρξς’
«Ἄλλοι μιλᾶνε, γιατί ἔχουν ἐκ φύσεως χάρισμα. Ἄλλοι ἔχουν χάρισμα νά σιωποῦν. Σκοπός εἶναι νά ἁγιάση ὁ καθένας τό χάρισμά του».
Διαβάστε ΕΔΩ τα προηγούμενα σχετικά άρθρα