Η νέα γενιά βλέπει τα οφέλη του προϋπολογισμού με μετρητά

 

Όσο λιγότερο ορατή είναι μια συναλλαγή, τόσο πιο εύκολο είναι να δαπανήσει κανείς περισσότερα, και καθώς όλο και πιο πολλά μέλη της νέας γενιάς αρχίζουν να βγάζουν χρήματα και να κάνουν τον προϋπολογισμό τους, βλέπουν πλεονεκτήματα στην ύπαρξη των μετρητών ως τρόπο πληρωμής για να διατηρείται το κόστος απτό και υπό έλεγχο.

Γράφοντας για το Financial Times Adviser, ο ασκούμενος Theo Gray —που ανήκει στον πληθυσμό της Gen Z, δηλαδή της γενιάς όσων έχουν γεννηθεί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2010—επιλέγει το Apple Pay για τις περισσότερες αγορές του. Σημειώνει, ωστόσο, ότι τα μετρητά έχουν μερικά μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως το απόρρητο, την ευκολία χρήσης και την απαλλαγή από χρεώσεις συναλλαγών.

«[Τα μετρητά είναι] ένας τρόπος πληρωμής που δεν μπορεί να παρακολουθηθεί ή να φορολογηθεί. Επιτρέπουν την ελεύθερη κυκλοφορία των χρημάτων όσο κανένας άλλος τρόπος πληρωμής… Χωρίς μετρητά, κάθε συναλλαγή θα έχει  κάποια χρέωση.» (Theo Gray, πρώην ασκούμενος στο FTAdviser)

Ωστόσο, η κύρια ανησυχία του σχετικά με τη μείωση της χρήσης των μετρητών είναι «η ψυχολογική αλλαγή που επιφέρει στη δαπάνη χρημάτων.» Αναφέρεται στον καλά ερευνημένο όρο «πόνο της πληρωμής» με μετρητά, που σημαίνει τη σωματική και ψυχική εμπειρία του αποχωρισμού των φυσικών χρημάτων. Κατά τη χρήση άλλων μεθόδων πληρωμής, εμφανίζεται το «φαινόμενο χωρίς μετρητά», το οποίο καθιστά τους ανθρώπους λιγότερο προσεκτικούς με τις δαπάνες τους και «πιο πιθανό να κάνουν απρογραμμάτιστες, παρορμητικές και νοσηρές αγορές».

«Όταν πληρώνει κανείς με μετρητά, πρέπει να βγάλει το πορτοφόλι του και στη συνέχεια να βγάλει τα κέρματα ή τα χαρτονομίσματα. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να δει την αξία των μετρητών πιο καθαρά. Ωστόσο, όταν κανείς πληρώνει με κάρτα, φυσική ή εικονική, δεν έχει αυτή τη φυσική επαφή με τη διαχείριση των χρημάτων που ξοδεύει.. Μοιάζει περισσότερο με την πληρωμή με μάρκες στο καζίνο, όπου πληρώνεις με αυτά τα πλαστικά αντικείμενα που δεν τα αισθάνεσαι ούτε μοιάζουν με χρήματα.» (Theo Gray, πρώην ασκούμενος στο FTAdviser)

Η συλλογιστική του Grey ακολουθεί εκείνη του Han Xinyi, ο οποίος έγραψε ένα άρθρο για τον ιστότοπο του Singaporean Youth Council νωρίτερα αυτό το έτος, στο οποίο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μετρητά χρειάζονται τόσο ως εφεδρικά των ψηφιακών επιλογών όσο και για να διατηρηθούν τα μοναδικά πλεονεκτήματά τους σ’ ένα αναπτυσσόμενο τοπίο πληρωμών. Ο Han μίλησε σε συμφοιτητές του, οι οποίοι αισθάνθηκαν ιδιαίτερα ότι η αξία των μετρητών για τον προϋπολογισμό δεν πρέπει να υποτιμάται.

«Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι [η πληρωμή χωρίς μετρητά] δεν μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τη χρήση μετρητών. Τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματά μας θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε υπόλογοι για τις δαπάνες και τα κέρδη μας.» (Han Xinyi)

cashmatters

Ετικέτες - Σχετικά Θέματα