κ’. Τό «ἀθάνατο νερό»
Ενας ἡλικιωμένος γέροντας Λαυριώτης ἦταν ἄρρωστος στό κρεββάτι. Ἡ ἀρρώστια του κράτησε πολύν καιρό καί τόν περίμεναν νά πεθάνη. Κάποια ἡμέρα εἶπε στόν ὑποτακτικό του νά πάη νά τοῦ φέρη νερό ἀπό τό ἁγίασμα τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου. Τό καλογέρι πῆρε τό δοχεῖο, ἀλλά βαρέθηκε νά πάη ὥς τό ἁγίασμα καί πῆρε νερό ἀπό μία κοντινή βρύση. Περίμενε νά περάση ἡ ὥρα γιά νά μήν καταλάβη ὁ Γέροντάς του ὅτι δέν πῆγε στό ἁγίασμα, καί ὕστερα πῆγε τό νερό στόν ἀσθενοῦντα Γέροντά του. Ἐκεῖνος τό δέχθηκε μέ πίστη ὡς ἁγίασμα, ἔκανε τόν σταυρό του, ἤπιε καί ὅλως παραδόξως ἔγινε καλά. Τότε τό καλογέρι ἐλέγχθηκε καί ἐξωμολογήθηκε τήν ἁμαρτία του. Ἔκτοτε τό νερό αὐτῆς τῆς βρύσης τό ὠνόμασαν «ἀθάνατο νερό».
κα’. Ὑπομονή ἰώβεια μέ χαρά
Στό Σιμωνοπετρίτικο κάθισμα «Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος» ζοῦσαν παλαιά δύο αὐτάδελφοι, ὁ π. Ἀρσένιος καί ὁ παπα–Νικηφόρος, καταγόμενοι ἀπό τήν Γαλάτιστα Χαλκιδικῆς. Τότε οἱ καθισματάρηδες ἔδιναν ἕνα σεβαστό ποσό στό Μοναστήρι καί ἔπαιρναν τό Κάθισμα. Ἡ Μονή εἶχε ἐσαεί τήν ὑποχρέωση νά τούς δίνη κατόπιν συμφωνητικοῦ πού ὑπέγραφαν ἀμφότεροι, παξιμάδι, λάδι, ζωστικά καί παπούτσια.
Ὁ Γέροντας, π. Ἀρσένιος, πίεσε τόν Νικηφόρο καί τόν ἔκανε παπᾶ στά 28 του. Ὁ παπα–Νικηφόρος ἐφημέρευε καί στήν Σιμωνόπετρα. Ἦταν πολύ καλός ψάλτης καί ἄριστος ἁγιογράφος, ἀλλά ἔπασχε ἀπό κήλη. Εἶχε μία μεγάλη κήλη σάν μαξιλάρι, ἔτσι φαινόταν κάτω ἀπό τό ζωστικό. Γιά νά σηκωθῆ, νά καθήση ἤ νά κινηθῆ, τήν ἔπιανε μέ τά χέρια του. Ἐν τῷ μεταξύ εἶχε καί φρικτούς πόνους στό ἕνα μάτι. Ὅταν πῆγε γιά ἐξετάσεις, οἱ γιατροί ἀναγκάστηκαν νά τοῦ κάνουν ἐξόρυξη βολβοῦ. Μετά ἀπό καιρό τοῦ ἀφαίρεσαν καί τόν ἄλλο βολβό γιά τόν ἴδιο λόγο. Ἔτσι ἔμεινε τελείως τυφλός στά 36 του χρόνια. Γιά νά βαδίση μέσα στό κελλί του, μέ τό ἕνα χέρι ψαχούλευε τόν τοῖχο καί μέ τό ἄλλο κρατοῦσε τήν κήλη. Παρά ταῦτα ἔλεγε συνέχεια ὅλος χαρά: «Δόξα τῷ Θεῷ, δόξα τῷ Θεῷ. Δέν πειράζει, Παναγία μου. Ἐδῶ νά ὑποφέρω, ἐκεῖ νά μέ σώσης».
Ὅσο γιά τήν τύφλωση πίστευε ὅτι, ἐπειδή τόν πίεσε ὁ Γέροντάς του καί ἔγινε παρ᾿ ἡλικίαν ἱερέας, γι᾿ αὐτό τιμωρήθηκε. Ἔλεγε: «Ἔπρεπε νά ἀντισταθῶ καί νά μή δεχθῶ».
Διαβάστε ΕΔΩ τα προηγούμενα σχετικά άρθρα