Ψήφισμα για την προσβλητική ανάρτηση του κ. Ηλία Μόσιαλου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης

ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Στο Αίγιο σήμερα, 30 Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Πέμπτη, και ώρα 10η  πρωινή συνήλθαμε κατόπιν ευλογίας και προσκλήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως, τηρουμένων των ενδεδειγμένων υγιειονομικών μέτρων, σε έκτακτη ιερατική σύναξη με θέμα : «Αντιμετώπιση της βλασφημίας κατά του Υπερτίμου και Παναχράντου Προσώπου  της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, που διέπραξε ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος στους Διεθνείς Οργανισμούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας Καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος».

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας στην τοποθέτησή του μετέφερε στους κληρικούς την θλίψη και τη αγανάκτηση τόσο την προσωπική του όσο και όλου του πιστού λαού της Ιεράς Μητροπόλεως διά την βλάσφημη ανάρτηση του Καθηγητού προς το Πρόσωπο της Παναγίας επισημαίνοντας, όπως και στις δημόσιες δηλώσεις του τις προηγούμενες μέρες, ότι «Δεν μπορεί ο καθένας να βγαίνει και να υβρίζει αυτό που πιστεύω εγώ και ο λαός μας. Να εμπαίζουν τον Χριστό μας, την Παναγία μας και την πίστη μας. Φτάνει πια αυτή η κοροϊδία. Είμαστε μια Μητρόπολη Παναγιοσκέπαστη, με την Παναγία Τρυπητή να έχει σώσει αυτόν τον τόπο. Δεν μπορεί ο καθένας, όποιος κι αν είναι αυτός, να υβρίζει το όνομα της Παναγίας και της πίστεώς μας. Τα πάσης φύσεως και μορφής συμπλέγματα  δεν επιλύονται χτυπώντας την Εκκλησία». Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση μεταξύ του Σεβασμιωτάτου και του ιερού κλήρου μετά την ολοκλήρωση της οποίας συναποφασίσαμε την έκδοση του παρόντος ψηφίσματος, το οποίο θα δημοσιοποιηθεί από την Ιερά Μητρόπολη στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

  1. Η Ιερά μας Μητρόπολη καθημερινά δέχεται την αρνητική κριτική του ιερού κλήρου και του ευσεβούς λαού διά την βλάσφημη ανάρτηση του Καθηγητού Ηλία Μόσιαλου, η οποία προκάλεσε την αγανάκτησή τους, δεδομένου ότι ολόκληρη η περιοχή των  δύο επαρχιών των Καλαβρύτων  και της Αιγιαλείας είναι Παναγιοσκέπαστη καθώς δεσπόζει το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, στην οποία είναι αφιερωμένες οι ιστορικές Μονές της: του Μεγάλου Σπηλαίου, της Αγίας Λαύρας, της Μακελλαριάς, της Πλατανιωτίσσης, καθώς επίσης  το Πανελλήνιο Προσκύνημα της Τρυπητής στο Αίγιο, οι δύο Μητροπολιτικοί Ναοί στο Αίγιο και τα Καλάβρυτα και δεκάδες κεντρικοί Ναοί παρεκκλήσια και εξωκκλήσια ανά την επικράτεια της Ιεράς Μητροπόλεως, που μαρτυρούν τον βαθύτατο σεβασμό, την πίστη, την ευλάβεια, και την υιική αγάπη  του λαού μας στο πρόσωπο της Πνευματικής και αιώνιας Μητέρας μας.  Χιλιάδες πιστοί κάθε χρόνο έρχονται απ΄ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό να τιμήσουν και να προσκυνήσουν  την  ανάγλυφη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Μεγαλοσπηλαιωτίσσης, έργο του αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά,  ως και την εικόνα της Παναγίας της Τρυπητής στο Αίγιο. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ιερώνυμος διετέλεσε επί 18 έτη Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής του Μεγάλου Σπηλαίου και μαζί με τους συμμοναστές του υπήρξαν αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες θαυματουργικών επεμβάσεων της Παναγίας μας σε συνανθρώπους μας που κατόπιν έσπευδαν να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη και την ευχαριστία τους στο Πρόσωπό Της. Αλλά και στο κτιτορικό της Ιεράς Μονής είναι καταγεγραμμένα θαύματα θεραπείας αρρώστων,  δαιμονιζομένων, τυφλών  ή άλλες σωτηριώδεις επεμβάσεις Της, διά των οποίων διεσώθη η Ιερά Μονή  και η γύρω περιοχή των Καλαβρύτων από  διάφορες φυσικές καταστροφές, λεηλασίες και σφαγές. Η δε Παναγία η Τρυπητή είναι η πολιούχος του Αιγίου καθώς ως σκέπη κραταιά διέσωσε την πόλη από τον βομβαρδισμό της την περίοδο της γερμανικής κατοχής, αφού οι βόμβες που έπεσαν δεν εξερράγησαν.
  2. Η βλάσφημη ανάρτηση του Καθηγητού αποτελεί σαφέστατη ασέβεια, ειρωνικό εμπαιγμό και εσκεμμένη καταστρατήγηση  και αλλοίωση της πίστεως της Εκκλησίας για την Υπεραγία Θεοτόκο, όπως αυτή σαφέστατα εκφράστηκε στην Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο της Εφέσου (431). Σύμφωνα με αυτήν   ἡ Θεοτόκος ήταν αειπάρθενος προ του τόκου, κατά τον τόκο και μετά τον τόκο. Ο Λόγος τού Θεού Πατρός από άφατη αγάπη εισήλθε στο χώρο και τον χρόνο, ὁ αΐδιος και άχρονος Θεός αναλαμβάνοντας την ανθρώπινη φύση ως τέλειος άνθρωπος εκτός αμαρτίας για να την θεραπεύσει, να την αγιάσει και να την θεώσει. Γι’ αυτό και αναζήτησε Κεχαριτωμένο και κεκαθαρμένο πρόσωπο για να ενσαρκωθεί δι’ αυτού, ως τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, ενωμένος στο ένα πρόσωπο του Θεού Λόγου για να λυτρώσει τόν κόσμο, ως φιλάνθρωπος. Ενσαρκώθηκε λοιπόν εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Αειπαρθένου, η οποία τον συνέλαβε ανηδόνως και τον γέννησε ανωδύνως.
  3. Η βλασφημία τού Ηλία Μόσιαλου με τη δημοσιευθείσα  στο διαδίκτυο ανάρτηση διακωμωδεί την πίστη μας και φυσικά δεν αποτελεί προοδευτισμό στο πλαίσιο ενός υπερεκτιμημένου «επιστημονικού ορθολογισμού», όπως ο ίδιος δήλωσε, αλλά αντίθετα αποδεικνύει ότι δεν σέβεται την πίστη των συνανθρώπων του, δεν τιμά την διαφορετικότητα, περιφρονεί την θρησκευτική ελευθερία των συνανθρώπων του και τα ανθρώπινα δικαιώματα και προβάλλει το ρατσισμό και τον ακραίο φονταμενταλισμό, διότι προσβάλλει το οντολογικό θεμέλιο των εκατομμυρίων χριστιανών ανά τον κόσμο, πού είναι η εις Χριστόν πίστη ως Θεού ενσαρκωθέντος.  Προοδευτικός δεν είναι εκείνος που διακωμωδεί την πίστη, αλλά εκείνος που την σέβεται ακόμη και εάν δεν την αποδέχεται. Εάν είχε προβεί ο Ηλίας Μόσιαλος σε παρόμοιες υβριστικές δηλώσεις για τον Ιουδαϊσμό ή το Ισλάμ  είμαστε βέβαιοι  ότι θα είχε κληθεί άμεσα να ζητήσει δημόσια συγνώμη, όπως άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες- συνάδελφοί του στο πρόσφατο παρελθόν, ή θα είχε αποπεμφθεί από τη δημόσια θέση του και από την Πανεπιστημιακή του Έδρα.
  4.  Από την στιγμή που κατέχει μία κυβερνητική θέση, καθώς κατ’ επιλογή του Πρωθυπουργού   της Χώρας μας ανέλαβε εκπρόσωπος της Ελλάδος στους Διεθνείς Οργανισμούς υγείας  για την αντιμετώπιση της πανδημίας,  δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις  και να προσβάλει  την ορθόδοξη πίστη,  καθώς εκτός των άλλων με τον τρόπο αυτό ευτελίζει το ισχύον Σύνταγμα και συγκεκριμένα το άρθρο 3, όπου η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζεται ως η επικρατούσα θρησκεία του Κράτους, καθώς και το άρθρο 13 περί προσβολής της θρησκευτικής ελευθερίας του ανθρώπου και μάλιστα από κρατικό λειτουργό. Επομένως η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, του οποίου αποτελεί προσωπική επιλογή ο Η. Μόσιαλος, θα έπρεπε να πράξουν τα δέοντα και όχι να δικαιολογήσουν τη στάση του με μία σαθρή αιτιολογία, μετατοπίζοντας με τον τρόπο αυτό την  προσωπική πολιτική του ευθύνη, σε ευθύνη ολόκληρης της Κυβέρνησης .
  5. Η βλάσφημη ανάρτησή του θα έχει αρνητικό αντίκτυπο  στην προσπάθεια της Κυβέρνησης να προωθήσει τον εμβολιασμό κατά τής πανδημίας, διότι ὁ Ηλίας Μόσιαλος, πλέον, για όλους τούς Ορθοδόξους πολίτες της Ελλάδας, ως αμεταμέλητος και εμμονικός υβριστής της Θεοτόκου, προκαλεί αποτροπιασμό και επομένως η μη αντικατάστασή του αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση υπονομεύει την ίδια την προσπάθειά της.
  6. Ο Η.  Μόσιαλος διά της βλασφημίας του διεκήρυξε περίτρανα την αθεΐα του και ουσιαστικά μόνος του αφόρισε τον εαυτό του από την Εκκλησία υβρίζοντας το Πνεύμα το Άγιο. Κι όπως Ο ίδιος ο  Κύριος είπε
    «πάσα αμαρτία και βλασφημία αφεθησεται τοις ανθρώποις, η δε του πνεύματος βλασφημία ουκ αφεθήσεται»  (Ματθ. ιβ΄, 31-32 βλ. Λουκ. β΄,10 και Μαρκ. γ΄,24 ).

Κατόπιν τούτων όλοι εμείς οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως εκφράζοντας την σκέψη και την πίστη του ευσεβούς λαού μας:

Α. Διαμαρτυρόμεθα εντόνως για την βλάσφημη ανάρτηση του Η.  Μόσιαλου και τον καλούμε να την αναιρέσει ζητώντας δημοσίως συγνώμη από τον πιστό Ελληνικό Λαό.

Β. Ζητάμε από τον εξοχώτατο κ. Πρωθυπουργό και την Ελληνική Κυβέρνηση να πράξουν τα δέοντα ακόμη και την αποπομπή του Η. Μόσιαλου, εφόσον παραμείνει αμετανόητος .

Γ. Προσευχόμεθα στον Τριαδικό Θεό και την Παναγία Μητέρα μας και καλούμε το ευσεβή λαό μας να ενώσει μαζί μας την προσευχή του για την κατάπαυση της πανδημίας σε ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Το παρόν ψήφισμα αναγνώστηκε και εγκρίθηκε  ομόφωνα από τη Σύναξη.

 

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ