Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


147 χρόνια από την Επανάσταση του Κολινδρού Πιερίας – το πρότυπο για το σήμερα

147 χρόνια από την Επανάσταση του Κολινδρού Πιερίας – το πρότυπο για το σήμερα

Αυτή η κωμόπολη διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στα γεγονότα στα τέλη του 19ου αι. Εξεγέρθηκε, μη αντέχοντας άλλο, τον οθωμανικό ζυγό. Δεν χάρισε την πολυπόθητη νίκη και ελευθερία, όμως έθεσε τα θεμέλια για την ελευθερία της Μακεδονίας στα επόμενα χρόνια.

Τύμβος Σαλγανέα〔4K〕- Ένας προδότης στις υπηρεσίες των Περσών

Τύμβος Σαλγανέα〔4K〕- Ένας προδότης στις υπηρεσίες των Περσών

Βρισκόμαστε στην Ανθηδώνα του νομού Ευβοίας 
Ο Σαλγανέας σύμφωνα με την αναφορά του Στράβωνα στα Γεωγραφικά του και του Παυσανία στα Βοιωτικά του, υπήρξε Βοιωτός, ο οποίος ήταν ο οδηγός του περσικού στόλου για τη διέλευσή του μέσα από τον πορθμό του Ευρίπου και την Ευβοϊκή θάλασσα, το καλοκαίρι του 480 π.Χ. μετά τη μάχη των Θερμοπυλών.

Γωνιά της Γλώσσας 80 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ ἀπορία τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 80 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ ἀπορία τῆς ἡμέρας

Ὁ Γέρων Παΐσιος εἶναι ἅγιος ἢ ὅσιος; Τὸ ἕνα δὲν ἀποκλείει τὸ ἄλλο. Ὅσιος εἶναι ὁ ἅγιος ποὺ ἁγίασε μέσῳ τῆς ἀσκητικῆς βιοτῆς. Ἄρα ὁ Ὅσιος Παΐσιος εἶναι ὁ ἅγιος ποὺ ἁγίασε μέσῳ τοῦ μοναχισμοῦ, τοῦ μαρτυρίου τῆς συνειδήσεως.

Ηράκλειος, ο Μέγας Αλέξανδρος της Ρωμανίας [575 – 11 Φεβρουαρίου 641]

Ηράκλειος, ο Μέγας Αλέξανδρος της Ρωμανίας [575 – 11 Φεβρουαρίου 641]

Ο Ηράκλειος αποκαλείται Μέγας Αλέξανδρος της Ρωμανίας γιατί, όπως ο Μέγας Αλέξανδρος συνέτριψε το πρώτο οργανωμένο Περσικό κράτος των Αχαιμενιδών, έτσι και ο Ηράκλειος συνέτριψε το δεύτερο Περσικό κράτος των Σασσανιδών. (Μάνος Ν. Χατζηδάκης)

Η άρση του αφορισμού της Επανάστασης από τον Πατριάρχη Γρηγόριο

Η άρση του αφορισμού της Επανάστασης από τον Πατριάρχη Γρηγόριο

Την Μεγάλην Δευτέραν του 1821, τρεις ώρας μετά το μεσονύκτιον, ότε άπαντες οι εν τω πατριαρχείω εκοιμώντο ύπνον βαθύν, ο αοίδιμος πατριάρχης Γρηγόριος κατέβαινε την κλίμακα,

Γωνιά της Γλώσσας 79 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ ἐτυμολογία τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 79 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ ἐτυμολογία τῆς ἡμέρας

Ἡ λέξη ἅγιος στὴν ἀρχαιότητα δήλωνε τὸν ἀφιερωμένο στοὺς θεούς. Ἡ λέξη ἀνασημασιοδοτήθηκε ἢδη ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη. Ἅγιος σημαίνει ὁ ξένος πρὸς κάθε μολυσμὸ καὶ ἁμαρτία. Ἅγιος εἶναι μόνο ὁ Τριαδικὸς Θεός.

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά – 108. Ο Άγγελος

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά – 108. Ο Άγγελος

Σχέδια ζωγραφικής για μικρά παιδιά τα οποία σχεδίασε η πρεσβυτέρα Αναστασία Τολιοπούλου.  Όσοι γονείς ενδιαφέρονται, μπορούν να τα εκτυπώσουν και να τα δώσουν στα παιδιά τους για να τα χρωματίσουν. 

Μέγας Αλέξανδρος – Ἡ ἑνότητα τῶν Ἑλλήνων (Αρετές και Άθλοι)

Μέγας Αλέξανδρος – Ἡ ἑνότητα τῶν Ἑλλήνων (Αρετές και Άθλοι)

Ὁ Ἀλέξανδρος κατανόησε τὸ πρόβλημα τῆς διαίρεσης, ἀλλὰ καὶ τὸ πλεονέκτημα τῆς ἕνωσης τῶν Ἑλλήνων. Συνένωσε τὸν ἑλληνικὸ κόσμο, δημιούργησε θεσμοὺς μὲ τεράστια σημασία ἀκόμη καὶ σήμερα, μὲ διακριτὰ καὶ μεγάλα δικαιώματα, καὶ ἐλευθερία χωρὶς διακρίσεις. Ὁ Ἕλληνας Ἀλέξανδρος ἦταν ὁ πραγματικὸς Ἀλέξανδρος.

Γωνιά της Γλώσσας 78 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Μιὰ λέξη μὲ ἱστορία

Γωνιά της Γλώσσας 78 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Μιὰ λέξη μὲ ἱστορία

Βόρεια τῆς Σμύρνης βρισκόταν ἡ πόλη Πέργαμος. Αὐτὴ ἡ πόλη τῆς Ἰωνίας συνδέεται μὲ τὴν περγαμηνή, ποὺ λέγεται καὶ μεμβράνη ἢ διφθέρα. Ὁ βασιλιᾶς τῆς Περγάμου Εὐμένης θέλησε νὰ ἱδρύσῃ μιὰ βιβλιοθήκη ἰσάξια τῆς Ἀλεξάνδρειας καὶ ζήτησε ἀπὸ τὸν Πτολεμαῖο τὸν Ε΄ χιλιάδες παπύρους.

Η διαχρονική ενότητα του Ελληνισμού

Η διαχρονική ενότητα του Ελληνισμού

Στήν ἀρχαιότητα ὁ ἑλλαδικός χῶρος ἦταν διαιρεμένος, ἀνάλογα καί μέ τίς περιοχές ἐγκατάστασης τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν φύλων, σέ πόλεις – κράτη, οἱ ὁποῖες διατηροῦσαν μεταξύ τους φυλετικούς δεσμούς. Δωριεῖς ἐγκαταστάθηκαν στήν Πελοπόννησο, ἰδίως στίς περιοχές τῆς Λακωνίας, Ἀργολίδας, Κορινθίας, Κυνουρίας καί Μεσσηνίας, Δωριεῖς βρίσκουμε ἐγκατεστημένους ἐπιπλέον στήν Δωρίδα, τήν μικρή ὀρεινή περιοχή ἀνάμεσα σέ Οἴτη, Παρνασσό καί Γκιώνα, καθώς καί στήν περιοχή τῶν Μεγάρων.

Γωνιά της Γλώσσας – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: 9 Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ἡμέρα Ἑλληνικῆς Γλώσσας

Γωνιά της Γλώσσας – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: 9 Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ἡμέρα Ἑλληνικῆς Γλώσσας

Γωνιά της Γλώσσας – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: 9 Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ἡμέρα Ἑλληνικῆς Γλώσσας

Γωνιά της Γλώσσας 77 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ ἀπόφθεγμα τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 77 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ ἀπόφθεγμα τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 77 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Τὸ ἀπόφθεγμα τῆς ἡμέρας

ΑΡΘΡΟ ΦΑΝΟΥΛΑΣ ΑΡΓΥΡΟΥ : Δ’ ΜΕΡΟΣ – Τούρκοι πυρπολούν ελληνικά σπίτια – σφαγή Κοντεμενιωτών…

ΑΡΘΡΟ ΦΑΝΟΥΛΑΣ ΑΡΓΥΡΟΥ : Δ’ ΜΕΡΟΣ – Τούρκοι πυρπολούν ελληνικά σπίτια – σφαγή Κοντεμενιωτών…

Το Βρετανικό Σπέσιαλ Μπραντς και ο Σερ Χιου Φουτ για «Τούρκους χούλιγκαν»

Γωνιά της Γλώσσας 76 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ κρυφὴ ἑλληνικὴ λέξη τῆς ἡμέρας

Γωνιά της Γλώσσας 76 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἡ κρυφὴ ἑλληνικὴ λέξη τῆς ἡμέρας

Τὸ τουρκικὸ τεφτέρι, τὸ πρόχειρο τετράδιο λογαριασμῶν, δὲν εἶναι καὶ τόσο τουρκικό. Κατάγεται ἀπὸ τὴν ἑλληνικώτατη διφθέρα, τὸ κατεργασμένο δέρμα, ποὺ ἐχρησιμοποιεῖτο ὡς γραφικὴ ὕλη. Μετωνυμικὰ ἡ διφθέρα δηλώνει τὸ γραπτὸ κείμενο: Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ὁμιλεῖ πάντοτε ἀπὸ διφθέρας.

Πρόσκληση – Ομιλία της Ε.ΡΩ. στην Καβάλα με θέμα: “Τὴ γλῶσσα μου ἔδωσαν Ἑλληνική…” – 8/2/25

Πρόσκληση – Ομιλία της Ε.ΡΩ. στην Καβάλα με θέμα: “Τὴ γλῶσσα μου ἔδωσαν Ἑλληνική…” – 8/2/25

Ἡ ὁμιλία θὰ πραγματοποιηθεῖ τὸ Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025 ὥρα 18:00 στὴν αἴθουσα τῆς Δημοτικῆς βιβλιοθήκης Καβάλας,, ἐπὶ τῆς ὁδοῦ Κασσάνδρου 6
 εἴσοδος ἐλεύθερη. 

Οι αρχαίοι Έλληνες έγραφαν χωρίς κενά και πεζά – Και υπήρχε σοβαρός λόγος

Οι αρχαίοι Έλληνες έγραφαν χωρίς κενά και πεζά – Και υπήρχε σοβαρός λόγος

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν ένα σύστημα γραφής που εξελίχθηκε χωρίς κενά μεταξύ των λέξεων, χωρίς σημεία στίξης και μόνο με κεφαλαία γράμματα;

Γωνιά της Γλώσσας 75 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Γιατὶ δὲν γράφουμε τὶς λέξεις ὅπως τὶς προφέρουμε;

Γωνιά της Γλώσσας 75 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Γιατὶ δὲν γράφουμε τὶς λέξεις ὅπως τὶς προφέρουμε;

Γράψαμε στὸ προηγούμενο σημείωμά μας γιὰ τὴν λέξη «συγγνώμη» καὶ κάναμε λόγο γιὰ τὴν ἱστορικὴ ὀρθογραφία. Ὁρισμένες γλῶσσες, ὅπως ἡ Ἱσπανική, ἔχουν σύστημα γραφῆς φωνημικό, δηλαδὴ κάθε φώνημα παριστάνεται ἀπὸ τὸ ἴδιο γράμμα. Στὴν Νέα Ἑλληνικὴ ὅμως δὲν ὑπάρχει αὐτὴ ἡ σχέση μεταξὺ προφορᾶς καὶ ὀρθογραφίας. Αὐτοῦ τοῦ εἴδους ἡ ὀρθογραφία ὀνομάζεται ἱστορικὴ ἢ ἐτυμολογική.

4 Φεβρουαρίου 1843 – Ὁ θάνατος τοῦ Θεοδώρου Κολοκοτρώνη

4 Φεβρουαρίου 1843 – Ὁ θάνατος τοῦ Θεοδώρου Κολοκοτρώνη

Ὁ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, δέν πέθανε ἀπό ἐχθρικό βόλι σέ κάποια ἀπ’ τίς τόσες μάχες πού ἔδωσε. Οὔτε στήν λαιμητόμο ὅπου τόν εἶχαν καταδικάσει οἱ δικαστές τῆς κυβερνήσεως τοῦ Κωλέττη, οὔτε στό ὑγρό καί σκοτεινό κελί τοῦ φρουρίου στό Ναύπλιο, ὅπου πέρασε 6 μῆνες φυλακισμένος.