Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


Αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου

Αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ. Αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου. Επιμέλεια –παρουσίαση Χρήστος Τσακούμης

Τα διδάγματα των Ηρώων του ’21 σήμερα

Τα διδάγματα των Ηρώων του ’21 σήμερα

Πώς έφτασαν, οι πρόγονοί μας αυτοί, στον ξεσηκωμό για την Εθνική Παλιγγενεσία; Ποιες ήταν οι αφετηρίες τους; Για ποια πράγματα αγωνίστηκαν; και τί κέρδισαν; Είχαν εθνική συνείδηση; Ή μήπως την απέκτησαν εκ των υστέρων, κατασκευασμένη σε «εργαστήρια Ιστορίας»;

Εἴμαστε στό «Ἐμεῖς» κι ὄχι στό «Ἐγώ» (Γ. Μακρυγιάννης)

Εἴμαστε στό «Ἐμεῖς» κι ὄχι στό «Ἐγώ» (Γ. Μακρυγιάννης)

25η Μαρτίου 1821! Οἱ σκλαβωμένοι Ἕλληνες, μήν ἀντέχοντας ἄλλο τόν, ἐπί τετρα-κόσια χρόνια, σκληρό καί αἱμοσταγῆ ζυγό τοῦ Τούρκου κατακτητῆ, ὕψωσαν τό λάβαρο τῆς Ἐπανάστασης. Ἦταν ἡ μέρα πού γιόρταζαν τόν «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ», ἐπειδή ὁ Ἀγώνας τους γινόταν «γιά τοῦ Χριστοῦ τήν πίστη τήν ἁγία καί τῆς Πατρίδος τήν ἐλευθερία».

Διονυσίου Α. Κόκκινου – Η Σημασία του Αγώνος του 1821 της Ανεξαρτησίας

Διονυσίου Α. Κόκκινου – Η Σημασία του Αγώνος του 1821 της Ανεξαρτησίας

Κατ’ ἀνάγκην ἡ ἡμέρα τῆς ἐπισήμου ἐπετείου θὰ ἦτο περιεκτικὴ διαφόρων χρονολογιῶν καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ ὁρισθῇ μία τῶν ἡμερῶν τοῦ τελευταίου δεκαημέρου τοῦ Μαρτίου, προεκρίθη δὲ ἡ 25η, διότι ἡ κατ’ αὐτὴν συμπίπτουσα μεγίστη ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου προσφέρει τὸ μέγα της σύμβολον, σύμβολον νέας ζωῆς εἰς τὴν ἀνάμνησιν τοῦ μεγάλου γεγονότος, εἰς τὸ ὁποῖον τὸ Ἔθνος ὀφείλει τὴν ἀνεξαρτησίαν του.

Γρίβας (Καθηγητής ΣΣΕ): Η ελληνική ήταν η επανάσταση των επαναστάσεων!

Γρίβας (Καθηγητής ΣΣΕ): Η ελληνική ήταν η επανάσταση των επαναστάσεων!

Η ελληνική ήταν η επανάσταση των επαναστάσεων!

Ο Μάρκος Μπότσαρης και το σήμερα

Ο Μάρκος Μπότσαρης και το σήμερα

Όπως λέμε «μνήμη Αγίου μίμηση Αγίου», το ίδιο ισχύει και για τους ήρωες, που έδωσαν τη ζωή τους για την Ελλάδα. Το να θυμόμαστε έναν ήρωα και να μην εκτιμάμε στην πράξη τις αρετές του είναι κάτι το στείρο, κάτι το τυπικό.  Γι’ αυτό και οι Έλληνες που θυμόμαστε τον Μπότσαρη οφείλουμε να του δείχνουμε  έμπρακτα την προς αυτόν ευγνωμοσύνη μας.

Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του πίστη

Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του πίστη

Ὁ Σαρακατσάνος Πρωτοκλέφτης τῶν Ἀγράφων καὶ τῶν Τζουμέρκων Κατσαντώνης στὶς ἀρχὲς τοῦ 18ου αἰῶνα στάθηκε ὑπόδειγμα κλέφτη, μὲ ἠθικὸ ἀνάστημα λαμπρό, ποὺ ἐπέδρασε εὐεργετικὰ στὴν ὑστεροφημία του καὶ τὴ σύνδεσή του μὲ τὸν γενικότερο λαϊκὸ θαυμασμό.

Η συγκλονιστική προσευχή του αγωνιστή Μακρυγιάννη

Η συγκλονιστική προσευχή του αγωνιστή Μακρυγιάννη

“Κύριε, αρετή δεν έχομεν πλέον, ούτε ηθική ούτε πατριωτισμό· τρέχομεν εις την κακία, εις την ασωτία και παραλυσίαν, καθώς τρέχει το ποτάμι από τον γκρεμνόν και τα μάτια και ο νους του ανθρώπου· η παντοδυναμία σου και η βασιλεία σου θα μας σώσεις…”

Ι.Ν. Ἁγίων Ἀποστόλων Καλαμάτας – Τὸ σημεῖο ἐκκίνησης τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821

Ι.Ν. Ἁγίων Ἀποστόλων Καλαμάτας – Τὸ σημεῖο ἐκκίνησης τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821

Τὸ σημαντικότερο γεγονὸς τῆς μακρόχρονης ἱστορίας τῆς πόλης καὶ ποὺ συνδέτεαι μὲ τὸ ἱστορικὸ αὐτὸ ἐκκλησάκι, εἶναι ἡ ἀπελευθέρωσή της ἀπὸ τοὺς Τούρκους στις 23 Μαρτίου του 1821.

Σταματία Καραγεωργίου: «Η συμβολή των Βορειοηπειρωτών στον αγώνα του 1821»

Σταματία Καραγεωργίου: «Η συμβολή των Βορειοηπειρωτών στον αγώνα του 1821»

Η συμβολή των Βορειοηπειρωτών στον αγώνα του 1821

Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου: Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα

Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου: Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα

Παρουσιάστηκαν λίγα από τα ποιήματα και πονήματα που έμπνευσή τους ήταν η αγαπημένη μας Πατρίδα, η Ορθοδοξία Της και και οι ήρωές Της. Σήμερα λησμονιά και αγνωμοσύνη από μερικούς Έλληνες και από το ίδιο το κράτος, που δέχεται η ΕΘΝΙΚΗ Πινακοθήκη να καταστεί άντρο ανθρώπων που δεν σέβονται τίποτε, ούτε τον εαυτό τους.

Η μάχη της Ματαράγκας [21 Μαρτίου 1878]

Η μάχη της Ματαράγκας [21 Μαρτίου 1878]

Ο Δημ. Τερτίπης, στη θέα της ανέλπιστης αυτής βοήθειας διατάσσει αντεπίθεση. Και τότε μια φωνή, ανασπάσαντες τας ξίφολόγχας, ακράτητοι αντεπιτίθενται της Πετρομαγούλας οι ανδρείοι, κατά των προ μικρού επιτεθέντων αυτοίς εχθρών, οίτινες μη δυνάμενοι ν’ αντιοτώσι, ήρξαντο υποχωρούντες» (Μιλτιάδης Σεϊζάνης).

Ένα συγκλονιστικά επίκαιρο απόσπασμα από τον Θουκυδίδη

Ένα συγκλονιστικά επίκαιρο απόσπασμα από τον Θουκυδίδη

“Αιτία όλων αυτών ήταν η φιλαρχία που έχει ρίζα την πλεονεξία και την φιλοδοξία που έσπρωχναν τις φατρίες ν᾽ αγωνίζονται με λύσσα. Οι αρχηγοί των κομμάτων, στις διάφορες πολιτείες, πρόβαλλαν ωραία συνθήματα. Ισότητα των πολιτών από την μια μεριά, σωφροσύνη της αριστοκρατικής διοίκησης από την άλλη. Προσποιούνταν έτσι ότι υπηρετούν την πολιτεία, ενώ πραγματικά ήθελαν να ικανοποιήσουν προσωπικά συμφέροντα…”

Τι συμβαίνει με τα αγόρια στο σχολείο;

Τι συμβαίνει με τα αγόρια στο σχολείο;

Η προσπάθεια δημιουργίας ενός εντελώς ίσου σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να οδηγήσει σε άνισα αποτελέσματα, επειδή τα αγόρια και τα κορίτσια αντιδρούν υπό τις ίδιες συνθήκες με άλλο τρόπο και παρουσιάζουν γενικά διαφορετική συμπεριφορά.

Γωνιά της Γλώσσας 90 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Κελλὶ ἢ κελί;

Γωνιά της Γλώσσας 90 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Κελλὶ ἢ κελί;

Ἀδιαφανὴς ἁπλογράφηση εἶναι ἡ γραφὴ τῆς λέξεως κελλὶ ποὺ ἔγινε κελί, γιὰ νὰ μὴν μπορῇ ὁ Ἕλληνας νὰ τὸ συνδυάσῃ μὲ τὸν…..

17 Μαρτίου 1821: Η κήρυξη της Ελληνικής επανάστασης στη Μάνη

17 Μαρτίου 1821: Η κήρυξη της Ελληνικής επανάστασης στη Μάνη

Οι πρόκριτοι της Μάνης, η οποία τελούσε υπό προνομιακό καθεστώς κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, ζήτησαν από τον ηγέτη τους Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη να ξεκινήσει πρώτη η Μάνη τον αγώνα της απελευθέρωσης της Ελλάδας, κάτι που ήταν σύμφωνο και με τους σχεδιασμούς της Φιλικής Εταιρείας.

Γωνιά της Γλώσσας 89 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἐξωκκλήσια μὲ ἐκπτώσεις

Γωνιά της Γλώσσας 89 – Γεωργίου Ἰ. Βιλλιώτη: Ἐξωκκλήσια μὲ ἐκπτώσεις

Ἀδιαφανὴς ἁπλογράφηση εἶναι ἡ γραφὴ τῆς λέξεως ἐξωκκλήσι μὲ ἕνα κ. Τὸ ἐξωκκλήσι εἶναι μικρὸ ἐκκλησάκι, συνήθως σὲ μὴ κατοικημένη περιοχή. Ἡ ἐκκλησία λοιπὸν ποὺ βρίσκεται ἔξω ἀπὸ τὴν πόλη ἢ τὸ χωριὸ ὀνομάζεται ἐξωκκλήσι.

16 Μαρτίου 1921: Η κατάληψη του Αφιόν Καραχισάρ

16 Μαρτίου 1921: Η κατάληψη του Αφιόν Καραχισάρ

Με αποφασιστικότητα και γενναιότητα ο ελληνικός στρατός κατάφερε στις 16 Μαρτίου 1921 να καταλάβει το Αφιόν Καραχισάρ, κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας. Ο ελληνικός στρατός πήγε στη μάχη με 16.000 άνδρες. Οι Τούρκοι στρατιώτες ήταν 23.000.