Τομέας Παιδείας – Εκπαιδευτικό υλικό

Ὁ τομέας Παιδείας τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης» καλεῖ ὅλους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἐκπαιδευτικοὺς νὰ συμμετέχουν στὸν ἐμπλουτισμὸ τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ὑλικοῦ ποὺ προσφέρεται δωρεὰν μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας.

Ἐνδιαφερόμαστε γιὰ βοηθητικὸ ἐκπαιδευτικὸ ὑλικὸ πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Ἔχουμε ὅμως μεγαλύτερη ἀνάγκη γιὰ ὑλικὸ δευτεροβάθμιας, ὅπου παρατηροῦνται τὰ περισσότερα κενά. Ἐπίσης, θὰ μᾶς ἦταν ἰδιαίτερα εὐχάριστο νὰ λάβουμε ὑλικὸ ποὺ σχετίζεται μὲ μεγάλες θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς ἑορτές.

Ὅποιος ἐκπαιδευτικὸς διαθέτει τέτοιο ὑλικό, καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς βοηθήσει, παρακαλοῦμε νὰ μᾶς τὸ προωθήσει στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: contact@enromiosini.gr

Εὐχαριστοῦμε πολύ !!!

Μετά το εκπαιδευτικό μας υλικό ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις άρθρων που σχετίζονται με τον τομέα παιδείας και προέρχονται από τις εξής επιμέρους κατηγορίες (επιλέγοντας την κατηγορία που επιθυμείτε, πλοηγήστε στις αντίστοιχες δημοσιεύσεις):

Εκπαίδευση

Ελληνική Γλώσσα

Ιστορία

Παράδοση

Ποιήματα

Εκπαιδευτικό υλικό


Ἡ παράδοση καί ἡ μεταφορά της ἀπό γενεά σέ γενεά

Ἡ παράδοση καί ἡ μεταφορά της ἀπό γενεά σέ γενεά

Λόγῳ τῆς περιρρέουσας ἀτμόσφαιρας καὶ τῆς σύγχυσης, ποὺ προωθεῖται κυρίως μέσῳ τῶν «μέσων ἐνημέρωσης», περιφρονεῖ βασικὲς ἀρχὲς κυρίως στὸν ἠθικὸ καὶ τὸν πρακτικὸ τομέα. Ἀρνεῖται, γιὰ παράδειγμα, ἐντολὲς ὅπως τὸ «οὐ κλέψεις», τὴν παραδοσιακὴ ἀρχὴ ἀποφυγῆς τῶν προγαμιαίων σχέσεων, τὴ σωματικὴ ἐργασία καὶ λοιπά.

Ἀφιέρωμα στή Μάχη τῶν Βρυσακίων – 15 Ἰουλίου 1821

Ἀφιέρωμα στή Μάχη τῶν Βρυσακίων – 15 Ἰουλίου 1821

Τὸ χρωστοῦμε σ΄αὐτοὺς ποὺ ἀγωνίστηκαν ἀψηφώντας τὴ ζωή τους νὰ εἴμαστε σήμερα ἐλεύθεροι καὶ πέρασαν στὴν ἱστορία σὰν ἥρωες. Ἡ μνήμη τοὺς σήμερα, ποὺ ἡ Ἑλλάδα διανύει δύσκολες στιγμές, πρέπει νὰ΄ναὶ ζωντανή.

12-14 Ἰουλίου 1944 –  Ὁ Ἱερός Λόχος στή Σύμη

12-14 Ἰουλίου 1944 – Ὁ Ἱερός Λόχος στή Σύμη

Ἡ καταδρομή στή Σύμη θεωρεῖται μία ἀπό τίς πιό πετυχημένες μεγάλης κλίμακας, ὄπου η σωστή σχεδίαση καί ὁ ἄριστος συντονισμός ὅλων των τμημάτων, ἔπαιξαν καταλυτικό ρόλο. Ήταν ἕνα γερό κτύπημα γιά τόν κατακτητή! Ἄρχισαν νά καταλαβαίνουν ὅτι ἔφτασε ἡ ἀρχή τοῦ τέλους τους.

Ἡ σχέση Ἑλληνισμοῦ-Χριστιανισμοῦ στό ἔργο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου «Πρός τούς νέους»

Ἡ σχέση Ἑλληνισμοῦ-Χριστιανισμοῦ στό ἔργο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου «Πρός τούς νέους»

Τό ἔργο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου «Πρός τούς νέους, ὅπως ἄν ἐξ ἑλληνικῶν ὠφελοῖντο λόγων», εἶναι ὁμιλία πού ἐκφωνήθηκε ἐνώπιον νέων οἱ ὁποῖοι εἶχαν πρόθεση να ἱερωθοῦν ἤ νὰ ἀσκητεύσουν. Δέν ἀποτελεῖ πραγματεία τῆς ὁποίας τά κίνητρα ἦταν θεωρητικά, ἀλλά ὁμιλία γιά πρακτικούς λόγους.

Ἀφιέρωμα στή μουσική παράδοση τοῦ Πόντου

Ἀφιέρωμα στή μουσική παράδοση τοῦ Πόντου

Ἡ σημερινή ἐκπομπή θά μᾶς ταξιδέψει στά βόρεια παράλια της Μικρᾶς Ἀσίας. Θά πᾶμε στόν Πόντο, σέ μιά ἀπό τίς σημαντικότερες περιοχές τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ἡ ὁποία συγκαταλέγεται σήμερα στίς ἀλησμόνητες πατρίδες.

Τό Κρυφό Σχολειό

Τό Κρυφό Σχολειό

Φεγγαράκι μου λαμπρὸ
Φέγγε με νὰ περπατῶ,
Νὰ πηγαίνω στὸ σχολειό,
Νὰ μαθαίνω γράμματα,
Γράμματα, σπουδάγματα,
Τοῦ Θεοῦ τὰ πράγματα.

Ἡ Μάχη τοῦ Πέτα – 4 Ἰουλίου 1822

Ἡ Μάχη τοῦ Πέτα – 4 Ἰουλίου 1822

Μετὰ τὴ μάχη ὁ Μπότσαρης, μὲ τὰ ἀπομεινάρια τοῦ ἐκστρατευτικοῦ σώματος ὑποχώρησε στο Μεσολόγγι μαζι μὲ τὸν Μαυροκορδάτο ἐγκαταλείποντας τοὺς Σουλιῶτες στὴν τύχη τους. Στὶς 2 τοῦ Σεπτέμβρη 750 Σουλιῶτες καὶ γυναικόπαιδα ἀποχαιρέταγαν γιὰ ὕστατη φορὰ τὸ Σούλι. 

Ἡ ναυτική μοίρα τοῦ Μιαούλη ἀποβιβάζεται στά Ψαρά – 3 Ἰουλίου 1824

Ἡ ναυτική μοίρα τοῦ Μιαούλη ἀποβιβάζεται στά Ψαρά – 3 Ἰουλίου 1824

Ιδόντες οι επί της νήσου τους εχθρούς των αποβάντας, άφησαν όλα τα μέρη της νήσου και έτρεξαν εις τα εν τω λιμένι πλοία των τόσον έντρομοι, ώστε τινές αυτών επνίγησαν.

Ἡ ἀπελευθέρωση τῆς Δράμας – 1 Ἰουλίου 1913

Ἡ ἀπελευθέρωση τῆς Δράμας – 1 Ἰουλίου 1913

Ἡ αἰφνιδιαστικὴ βουλγαρικὴ ἐπίθεση ἐναντίον τῶν ἑλληνικῶν καὶ σερβικῶν τμημάτων προκάλυψης, στὶς 16 Ἰουνίου 1913, σήμανε τὴν ἔναρξη τοῦ Δεύτερου Βαλκανικοῦ Πολέμου.

Ἡ ἑλληνική παιδεία καί ὁ πολιτισμός στό Βυζάντιο

Ἡ ἑλληνική παιδεία καί ὁ πολιτισμός στό Βυζάντιο

Στὴ βυζαντινὴ παιδεία ἡ Ἐκκλησία κατεῖχε σημαντικὸ ρόλο. Τὰ πρῶτα γράμματα τὰ μικρὰ παιδιὰ τὰ μάθαιναν σὲ σχολεῖα ποὺ διατηροῦσε ἡ Ἐκκλησία (ἀνάγνωση, γραφή, γραμματική, ψαλμούς, μουσική, ἱερὰ ἱστορία).

Ἀριστοτέλης Βαλαωρίτης: Ὁ φλογερός ποιητής καί πατριώτης

Ἀριστοτέλης Βαλαωρίτης: Ὁ φλογερός ποιητής καί πατριώτης

Τό 1853, σέ ἡλικία 29 χρονῶν, θά γυρίσει στά Ἑπτάνησα γιά νά ριχτεῖ μέ τά μοῦτρα στούς πολιτικούς ἀγῶνες, πού ἐκείνη τήν ἐποχή εἶναι ἀγῶνες ἐθνικοί, γιατί τό κύριο αἴτημα τοῦ ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τους ἦταν ἡ ἕνωση μέ τήν ἐλευθερωμένη Ἑλλάδα (21 Μαΐου1864).

Ὁ φωτισμένος κυβερνήτης, ὁ πιστός Χριστιανός Ἰωάννης Καποδίστριας

Ὁ φωτισμένος κυβερνήτης, ὁ πιστός Χριστιανός Ἰωάννης Καποδίστριας

Ἂς λέγουν καὶ ἂς γράφουν ὅ,τι θέλουν. Θὰ ἔλθη ὅμως κάποτε καιρός, ὅτε οἱ ἄνθρωποι κρίνονται ὄχι σύμφωνα μὲ ὅσα εἶπον ἢ ἔγραψαν περὶ τῶν πράξεών των, ἀλλὰ κατ’ αὐτὴν τὴν μαρτυρίαν τῶν πράξεών των.

20 Ἰουνίου 1824 – Ἡ Καταστροφή τῶν Ψαρῶν

20 Ἰουνίου 1824 – Ἡ Καταστροφή τῶν Ψαρῶν

Τό μεγάλο δράμα πού συγκλόνισε τό πανελλήνιο καί συγκίνησε τούς πολιτισμένους λαούς, εἶναι ἀπό τά ἄφταστα παραδείγματα ἡρωισμοῦ καί θυσίας καί συμβολίζει τό ἀνεξάντλητο καί ἀκατάπαυστο ἀγωνιστικό πάθος τῆς φυλῆς.

19 Ἰουνίου 1913 – Ἡ Μάχη τοῦ Κιλκίς

19 Ἰουνίου 1913 – Ἡ Μάχη τοῦ Κιλκίς

«Ὅλα τά εἶχα προβλέψει, τά εἶχα σκεφθεῖ, ὅλα ἐκτός ἀπό τήν τρέλλα τῶν Ἑλλήνων». Εἶναι λόγια τοῦ Νικολάου Ἰβανώφ, ἀντιστρατήγου, διοικητῆ τῆς 2ης Βουλγαρικῆς Στρατιᾶς, μετά τήν ἥττα του στό Κιλκίς.

Ἡ μάχη τοῦ Κιλκίς – Λαχανά

Ἡ μάχη τοῦ Κιλκίς – Λαχανά

Ἡ Μάχη Κιλκίς – Λαχανά ἀποτελεῖ ἀπό τίς πιό ἔνδοξες σελίδες τῆς νεότερης ἑλληνικῆς ἱστορίας, πού ἐπιτεύχθηκε ὡς ἀπόρροια τοῦ ὑψηλοῦ ἠθικοῦ, ἡρωισμοῦ καί ἀνδρείας τῶν ἑλληνικῶν τμημάτων.

Ἐπιστημονική Ἡμερίδα τῆς ΠΕΘ: « Οἱ ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας γιά τά Θρησκευτικά: Νέα δεδομένα – προοπτικές »

Ἐπιστημονική Ἡμερίδα τῆς ΠΕΘ: « Οἱ ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας γιά τά Θρησκευτικά: Νέα δεδομένα – προοπτικές »

Την Ἡμερίδα παρακολούθησε μέ ἀδιάπτωτο ἐνδιαφέρον ἐπί (5) πέντε συνεχεῖς ὧρες, ἕνα μεγάλο πλῆθος κόσμου πού κατέκλυσε τούς χώρους τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν, ἐνῶ ὑπῆρξε καί πλῆθος ἐρωτήσεων πού ἀπαντήθηκαν ἀπό τούς Εἰσηγητές.

Οἱ Κύπριοι ἐθελοντές στήν ἐπανάσταση τοῦ 1821

Οἱ Κύπριοι ἐθελοντές στήν ἐπανάσταση τοῦ 1821

Στὴ νοτιοανατολικότερη ἐσχατιὰ τῆς Φυλῆς, τὴ μαρτυρικὴ σκλάβα Κύπρο, ἕνας ἀντίλαλος ἀντηχεῖ ἐπὶ τρεῖς Ἑλληνικὲς χιλιετίες: «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος, ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης»

Ὑπέρ Πίστεως καί Πατρίδος 1453-1821

Ὑπέρ Πίστεως καί Πατρίδος 1453-1821

Ὅποιος μισεῖ τὴν Πατρίδα του, τὴν Πίστη καὶ τὸν πολιτισμό του μισεῖ τελικὰ ὅλη τὴ γῆ, ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα. Δὲν γίνεται πολίτης τοῦ κόσμου, δὲν πρεσβεύει καμμία συναδέλφωση κατ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο, μόνο καταντᾶ μισάνθρωπος καὶ βάρβαρος.