Συγκίνησε & δίδαξε το αφιέρωμα στον Δάσκαλο του Γένους Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, την περασμένη Κυριακή, στο Πνευματικό Κέντρο της Κρύας Βρύσης Ν. Πέλλας
«Κάποτε ένας άνθρωπος συγκράτησε το Γένος από τον εξισλαμισμό και την μαζική αλλοτρίωση. Με την χάρη του Θεού απεκάλυψε μελλοντικά γεγονότα, που πραγματοποιήθηκαν και άλλα, που περιμένουμε.
Ήταν ένας, αλλά Άγιος Κοσμάς…».
Αυτές τις διδαχές και άλλες πολλές και σημαντικές αποκόμισε το κοινό που κατέκλυσε, την περασμένη Κυριακή το απόγευμα, την αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου Κρύας Βρύσης, με αφορμή την εκδήλωση – αφιέρωμα στον βίο, τις επιστολές και τις προφητείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, που διοργάνωσαν το Σωματείο «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», η Ενορία του Ιερού Ναού Γεννήσεως του Σωτήρος, η Ενορία του Ιερού Ναού Αγίας Κυριακής Κρύας Βρύσης και η ΔΗΚΕΠΑ Πέλλας, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας.
Για τις πτυχές της προσωπικότητας του Αγίου, μίλησαν Ιερείς και μέλη του Σωματείου, ενώ ακολούθησε παρουσίαση οπτικοακουστικού δίσκου με χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή και τις δράσεις του σ’ όλη τη χώρα και για τον αγώνα που έκανε να ιδρύσει όσα περισσότερα σχολεία μπορούσε, εκείνα τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς.
Ο ζήλος του για την παιδεία των ομοεθνών του φαίνεται από τα ίδια τα έργα του. Στον αδελφό του Χρύσανθο έγραφε (το 1779) ότι ίδρυσε 10 ελληνικά σχολεία και 200 για τα κοινά γράμματα (δημοτικά), στις 30 επαρχίες που είχε επισκεφθεί.
Το κήρυγμά του, εξάλλου, είχε τεράστια απήχηση στο λαό. Σε κάθε τόπο, που επισκεπτόταν, προκαλούσε σεισμό στις συνειδήσεις, συνοδευόμενο από μετάνοια. Εχθροί συμφιλιώνονταν, κλέπτες επέστρεφαν τα κλοπιμαία, ληστές μεταβάλλονταν, πλούσιες γυναίκες πρόσφεραν τα χρυσάφια τους για έργα φιλανθρωπίας κ.λπ. Κατά τον βιογράφο του Νικόδημο μοίρασε συνολικά «υπέρ τα πεντακόσιας χιλιάδας σταυρούδια». Τις ομιλίες του παρακολουθούσαν χιλιάδες (τουλάχιστον 6.000 ήταν οι ακροατές του στο χωριό Μαύρο Μανδήλι κοντά στην Πρέβεζα κατά τον κατάσκοπο του Μαμωνά). Ακόμη και σήμερα όλη η βορειοδυτική Ελλάδα διατηρεί τη μνήμη της παρουσίας του.
Σε πολλά μέρη της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας, των Αγράφων και της Στερεάς άρχιζε η επανάσταση με το δίστιχο: «Βοήθα μας, άγιε Γιώργη, και συ άγιε Κοσμά / να πάρουμε την Πόλη και την Αγιά-Σοφιά».
Ιδιαίτερη εκτίμηση έτρεφε για τον άγιο ο διαβόητος Αλή πασάς των Ιωαννίνων, του οποίου το μέλλον είχε προφητεύσει ο Κοσμάς. Γι’ αυτό και ανήγειρε μεγαλοπρεπή ναό στον τόπο της ταφής του Αγίου. Διέταξε ακόμη να κατασκευάσουν αργυρή θήκη για την κάρα του, την οποία πολλές φορές έφερε στα Γιάννινα, για να την προσκυνήσει. Όταν κάποιοι τον χλεύασαν για την πράξη του αυτή, απάντησε με οργή: «Φέρετε μου ένα μουσουλμάνο σαν κι αυτόν τον Χριστιανό και να του φιλήσω και τα πόδια».
Ο Άγιος Κοσμάς ονομάστηκε «ο μεγαλύτερος μετά την άλωση Έλληνας» και πατέρας του νεοελληνικού Έθνους.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την Χορωδία (παράρτημα Κρύας Βρύσης) της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής, της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, η οποία έδωσε τον καλύτερό της εαυτό και επάξια απέσπασε το θερμό χειροκρότημα του πολυπληθούς κοινού.