Στο παράνομο διαδίκτυο ή dark web, παιδόφιλοι και παιδοβιαστές δίνουν χιλιάδες ευρώ για να παρακολουθήσουν online βιασμούς. Την ίδια ώρα η σεξουαλική παρενόχληση «αγγίζει» ένα στα πέντε παιδιά στο «κανονικό» διαδίκτυο.
213. Αυτό είναι το σοκαριστικό νούμερο όσων είχαν επικοινωνήσει με τον 53χρονο βιαστή και μαστροπό Ηλία Μίχο για να βιάσουν το 12χρονο παιδί στα Σεπόλια. Χιλιάδες είναι οι αναρτήσεις στα social media που μεταφέρουν την οργή της κοινωνίας για αυτά τα 213 τέρατα που ήθελαν να κάνουν ό,τι αποτρόπαιο έπραξε ο 42χρονος Γιάννης Σοφιανίδης, ο οποίος έχει προφυλακιστεί, όπως και ο 53χρονος, για τον βιασμό της 12χρονης.
Στον απόηχο αυτής της εξοργιστικής υπόθεσης, ειδικοί υπογραμμίζουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που σερφάρουν στο διαδίκτυο. Υπολογίζεται ότι ένα στα πέντε παιδιά έχει πέσε θύμα διαδικτυακής σεξουαλικής παρενόχλησης.
Τα στοιχεία για τους παιδόφιλους και τους παιδοβιαστές σοκάρουν.
Χιλιάδες ευρώ για να παρακολουθήσουν online βιασμούς
Ο Γιώργος Κορμάς, υπεύθυνος Γραμμής Βοήθειας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου δήλωσε ότι: «Υπάρχουν online βιασμοί παιδιών πολύ μικρών ηλικιών μέχρι και 5 ετών όπου φτάνουν σε πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες να πληρώνουν 4.000 και 5.000 ευρώ για να το παρακολουθήσουν».
Μετά τη διακίνηση όπλων και ναρκωτικών, η διακίνηση παιδοπορνογραφικού υλικού βρίσκεται στη δεύτερη θέση της «μαύρης» λίστας, με πρωταγωνιστές κυρίως ανθρώπους υπεράνω πάσης υποψίας.
«Δρουν σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα με ψεύτικα προφίλ. Προσεγγίζουν παιδιά και άλλους παιδεραστές. Ακολουθούν επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με παιδιά, δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, γιατροί, είναι δύσκολο να τους αντιληφθείς».
Οι παιδεραστές του διαδικτύου εκβιάζουν ανήλικα παιδιά που πολλές φορές υποκύπτουν και στέλνουν τα ίδια υλικό σε βίντεο.
Τα σύμβολα που χρησιμοποιούν οι παιδοβιαστές
Μιλώντας στο MEGA και τον Νίκο Ευαγγελάτο, ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας CSI, αποκάλυψε τα σύμβολα που χρησιμοποιούν μεταξύ τους οι παιδόφιλοι για να συνεννοούνται.
«Δυστυχώς υπάρχουν ανάμεσά μας, τους συναντάμε, τους βλέπουμε αλλά δεν ξέρουμε. Χρησιμοποιούν κάποια σύμβολα, είναι μύησης και χαιρετισμού».
Σύμφωνα με τον κ. Σφακιανάκη: «Ή τα φοράνε πάνω τους ή κάνουν τατουάζ. Είναι σύνηθες να έχουν μικρά τατουάζ σε διάφορα σημεία που εκείνοι ξέρουν για να αναγνωρίζει ο ένας τον άλλον, να μπορέσουν να είναι μαζί».
Ο πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας CSI αποκάλυψε ότι τα σύμβολα αυτά αλιεύθηκαν από το dark web και δεν κυκλοφορούν στο «κανονικό» διαδίκτυο.
Συνεννοήσεις σε εύκολα προσβάσιμες εφαρμογές
Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται και από την περίπτωση της 12χρονης στα Σεπόλια, οι συνεννοήσεις μεταξύ των παιδοβιαστών γίνονται και σε εφαρμογές που είναι πολύ πιο εύκολο να αποκτήσει πρόσβαση οποιοσδήποτε το επιθυμεί.
Ο 53χρονος παιδοβιαστής φέρεται να είχε φτιάξει προφίλ με το υλικό της ανήλικης, το οποίο διαχειριζόταν ο ίδιος, σε ένα chat γνωριμιών, την ελληνική εφαρμογή Blindchat.gr.
Ο δράστης είχε δεχτεί, μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής στην οποία αναρτούσε φωτογραφίες της 12χρονης, 213 τηλεφωνικές κλήσεις από εν δυνάμει βιαστές. Ο 42χρονος Γιάννης Σοφιανίδης που συνελήφθη ήταν ένας από τους βιαστές της και καταχωρημένος στο κινητό της ως «Πελάτης».
«Μακριά από τα social media τα παιδιά δημοτικού»
Οι ειδικοί τονίζουν πως οι μαθητές Δημοτικού επιβάλλεται να απέχουν από τα κοινωνικά δίκτυα. Την ίδια στιγμή, η συμπεριφορά των ανήλικων είναι αυτή που πρέπει να χτυπήσει καμπανάκι κινδύνου στους γονείς και το σχολείο.
«Δεν συναναστρέφεται με συνομήλικους, ένα παιδί απομονώνεται και ασχολείται συνεχώς με το κινητό χωρίς να ξέρουμε με ποιον μιλάει, μπορεί να έχει διαταραχές στον ύπνο του».
Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως οι γονείς πρέπει να ενημερώνουν διαρκώς τα παιδιά τους για τους κινδύνους που ενέχει η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου, ωστόσο όχι με φόβο.
«Υπάρχει και το dark διαδίκτυο που δεν ακολουθεί τους κανόνες Δικαίου που υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνεται κουβέντα ότι είναι παράνομο offline θα πρέπει να είναι παράνομο και online», τόνισε ο κ. Κορμάς.