112
oἱ Θεοφόροι Διδάσκαλοι λέγουν ὅτι ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν εἶναι θεωρία πνευματική (θεωρεῖν τά Θεῖα ἐν Φωτί Θείῳ). Αὐτή δέν εὑρίσκεται μέ τήν λειτουργία τῶν λογισμῶν, ἀλλά εἶναι δυνατόν διά τῆς Χάριτος (τοῦ Ἁγίου Πνεύματος) νά τήν γευθοῦμεν (γνωρίσωμε, αἰσθανθοῦμε). Μέχρι νά καθαρθῆ (ἐκ τῶν ἁμαρτωλῶν παθῶν) ὁ ἄνθρωπος, δέν ἔχει τήν ἱκανότητα οὔτε νά ἀκούση γι᾿ αὐτήν· διότι κανείς δέν μπορεῖ νά τήν ἀποκτήση μέ τήν μάθηση. (ΙΘ΄,70).
Οἱ Λόγοι του ἔχουν πράγματι ἰδιαίτερη χάρη καί βάθος πνευματικό. Ὅπως ἔλεγε ὁ γέροντας Παΐσιος εἶναι σάν τίς πολυβιταμινοῦχες τροφές. Ἕνας λόγος του σέ τρέφει γιά μέρες. Οἱ Λόγοι τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαάκ θεωροῦνται ὅτι εἶναι γιά προχωρημένους πνευματικά ἀλλά μποροῦν ὅλοι νά ὠφεληθοῦν. Εἶναι πολύ συγκαταβατικός ὁ Ἅγιος καί δίνει προθυμία σέ ὅλους. Ἰδιαιτέρως παρηγορεῖ καί καθοδηγεῖ τούς μοναχούς καί μάλιστα τούς Ἡσυχαστές.
Διαβάστε ΕΔΩ τα προηγούμενα σχετικά άρθρα