ΤΑΤΟΥΑΖ – ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕΡΟΣ Β’

TATOYAZ

Φίλοι Ρωμνιοί και Ρωμνίες, σε μια συνέχεια 3 (τριών) δημοσιεύσεων, θα παρουσιάσουμε ένα πλήρες άρθρο από τον κύριο Κ.Γ. Παπαδημητρακόπουλο που γράφτηκε στον Ορθόδοξο Τύπο.

Ξεκινώντας απο το Α’ ΜΕΡΟΣ, τα μέρη και τα κεφάλαια που θα παρουσιαστούν είναι :

ΜΕΡΟΣ Α’   (δείτε την ανάρτηση)

*  Διατί με Τατουάζ;

*  Η ονομασία του

*  Η Ιστορία του

*  Η νεότερη ιστορία και η διάδοση – επιβολή του

 

ΜΕΡΟΣ Β’

*  Πως και με τι μέσα γίνεται η όλη διαδικασία

*  Ποιοι στιγματίζονται με Τατουάζ;

*  Τι έδειξε η Επιστημονική Έρευνα;

*  Το Παγανιστικό περιεχόμενο του Τατουάζ

*  Τα είδη των σχεδίων τους

 

ΜΕΡΟΣ Γ’ 

*  Η Αγία Γραφή και η εκκλησία τα καταδικάζουν

*  Τι γίνεται με τα θρησκευτικού περιεχομένου Τατουάζ;

*  Για ποιο λόγο φτάνει κανείς στα Τατουάζ;

*  Ποιες είναι οι επιπτώσεις;

*  Τι είναι τα Τατουάζ  χένας;

*  Το συμπέρασμά μας

 

Πς κα μ τί μέσα γίνεται λη διαδικασία;

Πρς τν σκοπ ατό, τ μέσα πο χρησιμοποιονταν π διάφορους λαος γι τ τρύπημα το δέρματος, ταν βελόνα το ραψίματος (κυρίως στν Ερώπη), στς δ πρωτόγονες κοινωνίες σκληρ γκάθια φυτν ψαριν, αχμηρ κόκκαλα κ..! Στς τομς, πο δημιουργονταν, ρριχναν διάφορα λικ, γι ν χρωματίσουν τ σχέδιο, πως σκόνη τριμμένου κάρβουνου, κάπνα π κατσαρόλες κα τζάκια, μαρο πιπέρι, μελάνι, ς κα μπαρούτι κόμη, γι ν πιτύχουν τ μαρο χρμα! Γι λλα χρώματα χρησιμοποιοσαν μπογις βαφς ρούχων, τριμμένο κεραμίδι (γι τ κόκκινο), νδικ λουλακί (γιτ μπλέ), κελύφη στράκων σβεστολιθικ πετρώματα (γι τ σπρο) κ..!

Γι τ νάγλυφα τατουζ (πρχαν κι ατά!), πο τ χρησιμοποιοσαν ο θαγενες τς Αστραλίας στ Ν. Ζηλανδία κα ρισμένες φυλς νέγρων, γέμιζαν τς πληγς μ ργιλο!

Σήμερα, βέβαια, τεχνικ χει πλοποιηθε κα γίνεται μ εδικ λεκτρικ μηχαν, πο τρυπ τ δέρμα μ εδικ βελόνα, ποία χύνει μέσα σ ατ να εδικ μελάνι!

στόσο, πως διαβάσαμε, Ερωπαϊκ πιτροπ χει προειδοποιήσει τι τ λικ, πο χρησιμοποιονται στ τατουζ δν χουν λεγχθε γι τ ν εναι σφαλ στν νθρωπο, καθόσον πολλς π τς χρησιμοποιούμενες χρωστικς οσίες εναι κόμη κα βαφς ατοκινήτων! ξίζει ν σημειωθε πς κάθε χρόνο καταγράφονται πολλ θανατηφόρα κρούσματα ξ ατίας τν λοιμώξεων. Πολλς π τς χρησιμοποιούμενες οσίες (πως σινικ μελάνη) εναι καρκινογόνες!

Ποιο στιγματίζονται μ τατουάζ;

Τ τατουάζ, πως ποστηρίζουν ο θιαστες του, «εναι μία πολ προσωπικ πόθεση». Κι εναι πράγματι τσι. καθένας γι δικούς του λόγους, δέχεται ν στι γματίζεται κα ν σφραγίζεται γι πάντα μ ατό!

Στς ρχαες κοινωνίες εδικά, λλ κα στς μετέπειτα, εχε τν ννοια μαγικο συμβόλου κα ς τέτοιο τ φεραν πάνω τους, πως πι κάτω θ δομε! Γι λλους ταν σημεο ναγνώρισης κοινωνικς κάστας, φυλς τάξης! Γι παράδειγμα στν ρχαία Αγυπτο «μαρκάρονταν» ο βασιλικοὶ ἀκόλουθοι κα ο ερες τν εδώλων, γι ν ξεχωρίζουν!

Ο Ρωμαοι σημάδευαν μ τατουζ τος σκλάβους κα τος γκληματίες κα μ τ γράμμα D τος λιποτάκτες! ργότερα (τ 750 μ.Χ.) τ διο καναν κα ο Κινέζοι μ τος γκληματίες! Στ Ν. Γουϊνέα κα τ Βιρμανία τ χρησιμοποιοσαν, γι ν διακρίνονται ο φυλές! Στ Ν. Ζηλανδία ποτελοσε μβλημα τιμς! Ο παλαιστς κα ο μονομάχοι τν ρχαίων χρόνων φεραν τατουζ σ νδειξη δελφοσύνης!

Πολλς φυλς τ χρησιμοποιοσαν ς νδειξη πένθους! λλες ποδήλωναν μ ατ τ ξίωμα κα τ θέση τους στν κοινωνία! Κι λλες δήλωναν πς τ τομα πο τ φεραν ταν ριμα γι κοινωνικ ζωή! Ο νδιάνοι Τόμσον λεγχαν τ κουράγιο τους, διαιτέρως δ ατ τν νέων, φαρμόζοντας τν δυνηρότερο τύπο τατουάζ! Στν Παραγουάη ταν σύμβολο τς φηβείας! Στς νδίες κάποιες φυλς χρησιμοποιοσαν τ τατουζ ς μέσο καλλωπισμο κα σεξουαλικς διέγερσης!

Σ πολλς περιοχς ο δολοι φεραν σ τατουζ τ νόματα τν κυρίων τους! Ατος τος ποίους πηρετοσαν ποκλειστικά, πολύτως κα γι πάντα!

Ο ρχαοι λληνες γνώριζαν τν τεχνική τς στίξης π τν Μυκηναϊκ κιόλας ποχή, στόσο δν παυαν ν τν θεωρον ς συνήθεια τν βαρβάρων! ς πράξη σαφς τιμωτικ κα χαρακτηριστικ δουλείας, ποτέλειας κα ποταγς! Πλούταρχος ναφέρει πς ο Συρακούσιοι, μετ τ συντριβ τν θηναίων στς Συρακοσες τς Σικελίας, βαλαν να λογο μ τ μορφ τατουζ στ μέτωπα τν αχμαλώτων!

Στος νεώτερους χρόνους ταν ταυτισμένο μ τος περιθωριακούς, τος μηχανόβιους κα τος φυλακισμένους, λλ κα διάφορα παγγέλματα πως ναυτικούς, ργάτες κ.λπ. Στς ταινίες, μάλιστα, ταν τ μόνιμο φφ τν βαρυποινιτν κα τν σκληροπυρηνικν μηχανόβιων, μαζ μ τ μακρι μαλλι κα τ δερμάτινα ροχα!

Μετ τν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μ τν λη προβολ κα διαφήμιση, πο το γίνεται, περνάει σ ερεα χρήση. π τος μερικανος πεζονατες, ς τος χίππυς! Τατουζ χουν πωσδήποτε τ μέλη τν συμμοριν, δεγμα συμμετοχς, ταύτισης κα παντοτινς φοσίωσής τους σ ατές! Κάτι νάλογο συμβαίνει κα μ τος παδος διαφόρων μουσικν ρευμάτων (ρόκ, χέβι μέταλ, πνκ κ.λπ) κα σήμερα μ τος νεοναζιστές!

πως κα ν τ κάνουμε δν πάρχει περίπτωση ν εσαι περιθωριακς σήμερα κα ν μ χεις τατουάζ! Κι σοι δν εναι, δν παύουν τελικ ν χρησιμοποιον μία π τς χαρακτηριστικότερες τακτικές του! τσι, κόμη κα σήμερα, τ τατουζ βρίσκεται στ προσκήνιο. ς κα μόδα ντέγραψε τν «τέχνη» ατή, μ τν Ζάν Πλ Γκοτι ν χει παρουσιάσει κολεξιν βασισμένη στ τατουζ κα τ λεγόμενο “body piercing” (δηλ. τ τρύπημα τν ατιν κα λλων μελν το σώματος) μ ροχα, τ ποα ταν ναπαραστάσειςπ ατά! ξάλλου, σ πόσα πράγματα ατ δν χει γίνει!…

Σ καμι περίπτωση, μως, ο διαδικασίες ατς πο ραιοποιον τ τατουζ (λλα κα τ πίρσινγκ) δν μπορον ν τ κάνουν καλύτερο, ν τὸ ἀπενοχοποιήσουν, ν μς πον πς εναι σύγχρονο, πς χει κάτι οσιαστικ ν μς προσφέρει κα πς δν πάρχει τάχα κανένα πρόβλημα μ ατό!

Τί δειξε ἡ πιστημονικ ρευνα;

πιστημονικ ρευνα πο γινε σ 16.500 στρατιτες λικίας 18-24 τν στ Χώρα μας1, ο 760 βρέθηκαν μ τατουζ στ σμα τους (ποσοστ 5% περίπου). π ατος ο 703 δέχθηκαν ν μελετηθον ψυχιατρικά. π τ μελέτη ατ προέκυψαν τ ξς:

1. Τ 55% ατν βρέθηκαν μ διαταραχς τς προσωπικότητας κα συγκεκριμένα μ δυσκοινωνικ συμπεριφορά! Τ τομα ατ φεραν περισσότερα π να τατουζ κα μάλιστα σ μεγαλύτερο μέγεθος, καθς πίσης π ολς κα γχαράξεις π παλαιος ατοτραυματισμούς, καθς κα ολς π σβήσιμο τσιγάρων, εχαν κάνει δ λα ατ στ διάρκεια τς πολιτικς τους ζως, σ ντίθεση μ τος λλους. Ο λλοι καναν τατουζ στ διάρκεια τς στρατιωτικς τους θητείας κα μάλιστα κάτω π πιεστικς ψυχολογικς καταστάσεις (πιβολ ποινν, δυσμεν μετάθεση, γκλεισμ σ στρατ. φυλακ κ.λπ).

2. Τ 29% ταν τοξικομανες, στν πλειοψηφία τους δ περιστασιακά!

3. Τ 8% πασχε π νευρώσεις (5%) κα ψυχώσεις (3%).

4. Μόνο σ ποσοστ 8% ταν ψυχικ γιες κα δν παρουσίαζαν κάποιο πρόβλημα!

πιπλέον:

Τ 90% ατν εχε τ ξς παγγέλματα: Ναυτικός, οκοδόμος, δραυλικός, τεχνίτης ατοκινήτων, ργάτης.

Κατ τος ρευνητς ψυχολόγους ν κα δερματοστιξία ατ καθ αυτ δν ποτελε νδειξη ψυχικς νόσου, στόσο ο ολς π ατοτραυματισμος π τ σβήσιμο τσιγάρου εναι σοβαρ νδειξη ψυχοπαθητικο τόμου!

1. Δημοσιεύτηκε στ περιοδικ

«ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ» π τν Νευρολόγο – Ψυχίατρο πικ. Καθηγ. Πανεπιστημίου κ. ω. Σουρέτη, ποος συμμετεχε στν ρευνα.

Τ παγανιστικ περιεχόμενο το τατουάζ!

Τ λένε κι ατ ο θιαστες του:

«Τατουζ σημαίνει κάτι περισσότερο π μελάνι κάτω π τ δέρμα». Κι εναι πράγματι τσι! ν ναζητήσει κανες τί κρύβεται πίσω π τ χνη ατς τς παράξενης τέχνης κι ν νατρέξει στς… πηγές, δηλαδ τος ρχαίους εδωλολατρικος πολιτισμος π τος ποίους κα προλθε, λλ κα σα συμβαίνουν κόμη κα σήμερα, θ διαπιστώσει τ ξς ντως φοβερά:

α. Ξεκίνησε π τν ρχαία Αγυπτο!

πως εδαμε, ξεκίνησε π τν ρχαία Αγυπτο κα π ατν διαδόθηκε σιγ – σιγ παντο. Τ θέμα εναι τι, πολλ χουν ξεκινήσει π τν ρχαία Αγυπτο (εδωλολατρικά, παγανιστικά, ποκρυφιστικ κ.λπ.) κα πολλ ναφέρονται σ ατν σήμερα (π τς κάρτες Ταρώ, ς διάφορα κινούμενα σχέδια κα παιχνίδια)! Κι ατ γιατί ρχαία Αγυπτος ταν μεγάλη κοιτίδα τς (πι ρχαίας κα τς πλέον γνήσιας) εδωλολατρίας, προερχόμενη πτν Βααλιστικ θρησκεία τς Βαβυλώνας!

Στν ρχαία Αγυπτο, λοιπόν…

Θεωροσαν τ τατουζ ς ερ σημάδι κα παγορευόταν ν τ χει πάνω του ποιοσδήποτε λλος, πλν το Φαραώ!

Τ ταύτιζαν μ τν γονιμότητα κα τν ρχοντιά!

Μ τατουζ «κοσμοσαν» τος νεκρούς τους, γιατί πίστευαν τι ξασκοσε μαγικς εεργετικς πιδράσεις! πάρχουν, μάλιστα, κα μούμιες τς 6ης Δυναστείας (2000 π.χ.), πως επαμε στ α΄ μέρος, ο ποες φέρουν τατουζ στ χέρια, τ πόδια κα τν κοιλι μ σκορα χρώματα, πο ο πιστήμονες θεωρον τι εχαν θρησκευτικ σημασία!

Εχε δ πάντοτε σαφς μαγικ χαρακτήρα ετε ποτρεπτικ ετε κα θεραπευτικ ναφερθομε γι ατ μέσως πι κάτω)!

Πολλ π τ τατουζ, πο κυκλοφορον σήμερα, περιέχουν ρχαα αγυπτιακ σύμβολα!

Μία νεαρ γυναίκα επε γι τ τατουζ, πο χει στ μπράτσο της: Εναι τρία ρχαα αγυπτιακ σύμβολα αώνιας ζως, πο νώνονται σ να κύκλο γύρω π τν δικέφαλό μου. Θυμμαι τν μέρα, πο χτύπησα τ τατουάζ, «καλλιτέχνης», πο κρατοσε τ βελόνα, εχε ξαφνικ μπνευση κα ποφάσισε ν προσθέσει τς δικές του διακοσμητικς πινελιές. νιωθα τι κανε κάτι διαφορετικ κα ταν κοίταξα τ μπράτσο εχα ατς τς κόκκινες γραμμς ν βγαίνουν π τ σύμβολα. Τν ρώτησα τί εναι ατ κα μο επε “εναι μία πόκρυφη μίχλη”!

β. Σ’ λους τούς λαος εναι συνδεδεμένο μ παγανιστικς ντιλήψεις!

ν κα τ τατουζ κατεχε διαφορετικ σημασία στος λαος κα τς διάφορες χρονικς περιόδους, στόσο διατήρησε πάντοτε τν παγανιστικό του χαρακτήρα! τσι…

Στν νδία μ τατουζ ξόρκιζαν τν κακ τύχη κα τς ρρώστιες! Ο δ νδο τς Βεγγάλης πιστεύουν, κόμη κα σήμερα, πς τ στικτα πρόσωπα θ γνωρίσουν δυσκολίες στ μεταθανάτιο βίο τους!

Στν νδονησία θεωροσαν τι ατ διναν δύναμη στς καθημερινς δυσκολίες, πως στ κυνήγι γρίων ζώων, γι τν πιβίωσή τους!

Στ Βόρνεο τ τοποθετοσαν γύρω π τν καρπ κα τ δάχτυλα, ς προστασία π τς ρρώστιες!

Στν Ταϊτ κόμη κα σήμερα χουν τ τατουζ ς φυλακτ, γι τν ποτροπ παντς κακο!

Στν Παλαιστίνη πιστεύουν τι ν κάνουν τατουζ στ χέρι δν κινδυνεύει π στραμπούληγμα ξάρθρωση!

Στ ρκ πιστεύουν πς τ τατουζ φέρνει μακροζωΐα!

ποστηρίζεται πώς, κόμη κα σήμερα, φυλς μ πρωτόγονες ντιλήψεις, βάζουν τατουζ στ σμα τους, γι ν προφυλαχτον π τ κρύο, τ τσιμπήματα τν ντόμων, τν κτινοβολία το λιου, γι ν προκαλέσουν μ τν

μφάνισή τους σεβασμ κα τρόμο κα γι ν προφυλαχτον π κακ πνεύματα!

Γι τος Μαορί, κόμη κα σήμερα, τ τατουζ δν εναι πλς να θιμο, εναι κομμάτι τς στορίας κα το πολιτισμο τους, εναι κάτι τ πολ ερό!

Στν Πολυνησιακ διάλεκτο, πως δη ναφέραμε, λέξη τατουζ σημαίνει «τ σχέδιο πού σο δίνει τν προστασία τν θεν»!

πποκράτης εχε παρατηρήσει τι ο Σκύθες τ βαζαν στος μους, τ χέρια κα τ στήθη τους, γι ν γίνουν πι δυνατά!

Ο σκιμοι κα ο κάτοικοι τν νησιν Φίτζι κάνουν τατουζ, γι ν ξασφαλίσουν ετυχία στ μέλλουσα ζωή!

Ο άπωνες τ χρησιμοποιον γι καλλωπιστικος, λλ κα γι θρησκευτικος λόγους. Μ τ φίδια δ κα τος δράκους σ τατουάζ, ξορκίζουν τος φόβους κα τος φιάλτες τους!

Ο νδιάνοι τ εχαν ς φυλακτ, γιατί θεωροσαν τι τος προστάτευαν κόμη κα π τν χθρ στ μάχη! Κάποια π ατ πο κυκλοφορον κόμη, συμβολίζουν τ «μητέρα φύση» κα τ λατρεία τς «αώνιας μητέρας»!

Στς διάφορες φυλς τς φρικς τ τατουζ χουν πάντοτε σχέση μ τ θρησκεία, τν δια τ φυλ κα τς προλήψεις!

Στ Νεπλ σήμερα ο γυνακες, πέραν π τ τατουάζ, διακοσμον τ χέρια τους μ περίτεχνα σχέδια χένας κατ τν παραμον τς Βουδιστικς ορτς Eid al Fitr!

Στ Βιρμανία, κόμη κα σήμερα, πιστεύουν τι, ταν ατ εναι πάνω π τν καρδι μπορον ν σταματήσουν τ κακό! πιπλέον τ χωρίζουν σ δύο εδη. Τ μαρα κα τ κόκκινα. Τ μαρα εναι περισσότερο διακοσμητικά. Τ κόκκινα, μως, χουν πωσδήποτε θρησκευτικ σημασία κα γίνονται γι τν προστασία π τν βασκανία κα τς ρρώστιες! Τ κόκκινα δ εναι τόσο δυνηρ κατ τ χάραξή τους στ σμα, στε πολλς φορς ο ζωγράφοι τους φθάνουν ν δίνουν στος νδιαφερόμενους κόμη κα μεγάλες δόσεις ναρκωτικν, γι ν τος καταπραΰνουν τος πόνους!

Ο Σαμάνοι π τ 2000 π.Χ. χρησιμοποιοσαν τ τατουζ ς να εδος βελονισμο στς θρησκευτικές τους τελετς «ασης» «μύησης»!

Δν εναι χωρς σημασία τ γεγονός, πς σ πολλος λαος ττατουζ γινόταν κατ τ διάρκεια θρησκευτικς τελετς κα σοι λάμβαναν μέρος ξαγνίζονταν πρτα κα θυσίαζαν στος θεούς!

Σύμφωνα μ τς ντιλήψεις λλων, τ σχμα S νάμεσα στν ντίχειρα κα στ δείκτη το χεριο, κάνει τος νθρώπους τρωτους!

Στς Φιλιππίνες συναντ κανες μι πανάρχαια δεισιδαιμονία σύμφωνα μ τν ποία νικητς πολεμιστς κυνηγς παιρνε τ δύναμη το φονευμένου χθρο το θηράματος, ν τ ζωγράφιζε στ σμα του!

Δηλαδή, βλέπουμε, πς τ τατουζ ταν κα γι κάποιους εναι κα σήμερα, να εδος ατρικο μαγικο συμβόλου, τ ποο τοποθετεται σ σημεο το σώματος, πο πάσχει κα θέλουμε ν γιατρευτε!

Γράφει πολ χαρακτηριστικ γκυκλοπαίδεια «ΠΑΠΥΡΟΣ ΛΑΡΟΥΣ»: «Τ τατουζ ταν πράξη, πο εχε πάντοτε μαγικ χαρακτήρα. Στς περισσότερες κοινωνίες ναγνωριζόταν μαγικ δύναμη σ κείνους ο ποοι πιδίδονταν στ τατουάζ. Συνήθως τ τατουζ ποτελε δοκιμασία μυήσεως ναγνωρίσεως το φύλου, το ξιώματος κ.λπ. Γίνεται μως περισσότερο γι τ μαγική, προφυλακτικ κα θεραπευτικ ξία του»!

ς σημειωθε, τέλος, τι στς πρακτικές τς γιόγκα πάρχει κα τ λεγόμενο «θεραπευτικ τατουάζ»!

Τ εδη τν σχεδίων τους

λλ κα π τ δια τ σχέδια ν τ δομε. Λένε πς ατ εναι δύο εδν. κενα πο γίνονται μ πλς γραμμς (εθεες καμπύλες) κα τ λλα πο ναπαριστον εκόνες νθρώπων, ζώων, φυτν, φανταστικν μορφν κ.λπ.

Τ δημοφιλέστερα σχέδια εναι τ Tribal (φυλετικ), τ ποα συμβολίζουν διάφορες θεότητες, λλ κα ζα μ ποκρυφιστικ ννοια κα σημασία, πως γριοι λύκοι, παίσιοι δράκοι, τρομακτικο σκορπιο κα ράχνες, φαρμακερ φίδια κ.λπ., μυθικ σύμβολα πως Πήγασος, νεκροκεφαλς κ.λπ.!

στόσο πάρχουν κι ρωτικ σύμβολα, λλ κα λλα πο εναι μλλον γι καλλωπισμ, πως λουλούδια, πεταλοδες, δελφίνια κ.λπ.

Στν ναφερθεσα πιστημονικ ρευνα, πο γινε σ 16.500 στρατιτες προέκυψε πς θεματολογία τν τατουζ εναι:

Συναισθηματικο – σεξουαλικο χαρακτήρα!

ντικοινωνικο χαρακτήρα (σπαθιά, πλα, γρια ζα)!

Ταυτότητας (τατουζ μ τ νομα, τ γέννηση, τν ποφυλάκιση κ.λπ.) κα

Μυστικιστικο περιεχομένου, τ ποα βρίσκονται κα στ κάλυπτα μέρη το σώματος (τ χέρια κυρίως)!

πόψη τι πολλοί, κόμη κα θα σχέδια, πως τ λουλούδια, κόμη κα σήμερα, τ βάζουν στ μέτωπο τν κοριτσιν σ λλο σημεο το σώματος, γι ν χουν καλ τύχη! Σ λλες δ περιπτώσεις, γι ν ποφύγουν τ κακ μάτι, δηλαδ παίζουν τν ρόλο το σημαδιο, πο φυλάει π τ κακό!

πόψη τι πολλ σχέδια μοιάζουν κατανόητα, στόσο θυμίζουν τ heavy metal, να λλο γνωστ περιθωριακ χρο, λλ κι ατ τν videogames, γνωστ πίσης «περιβάλλον» στ νέα γενιά. λλ πόσο μακρι βρίσκονται κα π τς ταινίες τρόμου, φρίκης κα θρίλερ τς ποτιθέμενης «πιστημονικς φαντασίας»;

πόψη τι στς ταινίες τρόμου κα θρίλερ (π.χ. «Τ κρωτήρι το φόβου») ο θοποιο εναι πάντοτε «διακοσμημένοι» μ πολλ κα περίεργα τατουάζ! Κι ατς εναι νας λλος τρόπος, γι ν τ προβάλλουν κα μάλιστα στν παγανιστικ κα τν ποκρυφιστική τους διάσταση.

 

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…….