Η ΕΥΠ ερευνά τις δολιοφθορές στο δίκτυο του ΟΣΕ! Τι είχε δηλώσει ο πρέσβης Αϋφαντής για εμπλοκή ξένων υπηρεσιών…

Γεώργιος Αϋφαντής (πρέσβης ε.τ.) στην εκπομπή «Αντιθέσεις» στις 10.03.2023
 
«Από τη στιγμή που αναμείχθηκε στον Πειραιά η κινεζική εταιρεία Cosco και ιδίως όσο πλησίαζε η στιγμή που θα αναλάμβανε πλήρως το λιμάνι, όπως και έγινε τελικά το 2015, η εξαθλίωση του ΟΣΕ και της σιδηροδρομικής μεταφοράς έγινε στόχος και επιδίωξη συγκεκριμένων υπηρεσιών ξένων χωρών με μεγάλη επιρροή στην Ελλάδα σε μια προσπάθεια να ανασχεθεί η εμπορική διείσδυση της Κίνας, δηλ. σε μια προσπάθεια να μην μπορεί να προωθήσει σιδηροδρομικά από το λιμάνι τα κινεζικά προϊόντα στην ευρωπαϊκή αγορά και δη στη Γερμανία.
Αυτό το πέτυχαν αναμιγνυόμενοι σε ό,τι έχει να κάνει με τον ΟΣΕ: ενισχύοντας τις συμμορίες που κλέβανε τα υλικά, ενισχύοντας την διαφθορά μέσα στον ΟΣΕ, εξαγοράζοντας αξιωματούχους και στο τέλος επιβάλλοντας την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκ., δηλ. για όσα δίνει ένας εφοπλιστής για ένα τάνκερ μέσης ηλικίας και μέσης κατάστασης…
Οι Ιταλοί μπήκαν εκεί έχοντας ξεκαθαρίσει ότι δεν προτίθενται – δεν είχαν και τα οικονομικά μέσα – να αναπτύξουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα. Μπήκαν εκεί για να μην τον αγοράσουν Κινέζοι. Και οι άνθρωποι που τους το έδωσαν φέρουν βαρύτατη ευθύνη γιατί εκποίησαν εθνικό πλούτο για να είναι αρεστοί στις ΗΠΑ και στη Γερμανία, για να είναι, όπως λένε, στη σωστή πλευρά της ιστορίας».
 
Τι χτύπησε καμπανάκι στις μυστικές υπηρεσίες – Από την 1η Μαρτίου (μια ημέρα μετά το δυστύχημα των Τεμπών) έως και τις 6 Ιουνίου 2023 είχαμε 22 περιστατικά δολιοφθορών και κλοπών στα συστήματα τηλεδιοίκησης – Πάνω από 12 εκατ. τον χρόνο για τη φύλαξη σηράγγων και σταθμών

Τη συμμετοχή και στελεχών της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) στις έρευνες της Αστυνομίας για τον εντοπισμό των δραστών των δολιοφθορών που σημειώνονται σχεδόν καθημερινά στο δίκτυο του ΟΣΕ έχουν επιστρατεύσει το τελευταίο διάστημα οι αρμόδιες Αρχές. Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΣΕ άρχισε ήδη να εφαρμόζει το γαλλικό σχέδιο για την ενίσχυση της ασφάλειας σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις σήραγγες, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνικά μέσα, από κάμερες με φωνητικές οδηγίες έως και drones τελευταίας γενιάς. Ειδικότερα, από την 1η Μαρτίου 2023 (μια ημέρα μετά το δυστύχημα των Τεμπών) έως και τις 6 Ιουνίου καταγράφηκαν συνολικά 22 περιστατικά δολιοφθορών και κλοπών στα συστήματα τηλεδιοίκησης και στο εναέριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα (10 περιστατικά), στη Θεσσαλονίκη (8 περιστατικά) και στη Λάρισα (4 περιστατικά).

Εκείνο που προβληματίζει τους αρμοδίους του ΟΣΕ είναι η… επιδημία περικοπών και αφαίρεσης καλωδίων κυκλωμάτων των σιδηροδρομικών γραμμών που υποστηρίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης (φωτόσημα κ.λπ.) και δεν είναι εμπορεύσιμα. Πρόκειται, όπως λένε σιδηροδρομικές πηγές, «για καραμπινάτες περιπτώσεις δολιοφθοράς, με στόχο κυρίως την απαξίωση του προαστιακού δικτύου». Οι ίδιοι διαχωρίζουν τα συγκεκριμένα περιστατικά από τις περιπτώσεις κλοπών εναέριου καλωδίου ηλεκτροκίνησης, όπου οι δράστες είναι κυρίως άτομα που εμπορεύονται το χαλκό. Αλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος που στις έρευνες έχει εμπλακεί και η ΕΥΠ.

Συγκεκριμένα, διαπιστώνεται η πραγματοποίηση δολιοφθορών με στόχο την καθυστέρηση λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης στο δίκτυο. Ηδη η τηλεδιοίκηση καλύπτει τα σιδηροδρομικά τμήματα Τιθορέας – Δομοκού, Πλατέος – Θεσσαλονίκης, το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως Κόρινθο και Κιάτο, ενώ από τις 30 Ιουνίου θα λειτουργήσει και στα τμήματα ΣΚΑ – Οινόη και από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ. Τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το τμήμα Οινόη – Τιθορέα.

Από τη Νερατζιώτισσα έως τη γραμμή προς Κιάτο

Τα περιστατικά δολιοφθορών ξεκίνησαν από τον σταθμό της Νερατζιώτισσας στον Προαστιακό της Αθήνας και προχώρησαν σταδιακά προς το Αεροδρόμιο, αλλά και μέσα σε σήραγγες στη γραμμή προς το Κιάτο, με προφανή στόχο των δραστών να μη λειτουργούν τα φωτοσήματα. Οπως αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές, υπάρχουν ενδείξεις για οργανωμένο κύκλωμα, όπως και αντίστοιχες καταγραφές από κάμερες που ήδη βρίσκονται στα χέρια της Αστυνομίας.

Φύλαξη με κάμερες και drones

Σε ό,τι αφορά τη φύλαξη του δικτύου, ο ΟΣΕ δαπανά πλέον ποσό άνω των 12 εκατ. ευρώ ετησίως για τον σκοπό αυτόν, ενώ αποτελεσματική είναι και η χρήση drones. Από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Πάτρα και τον Πύργο, πάνω από 40 σημεία φυλάσσονται με καταγραφικές κάμερες και συστήματα συναγερμού. Επίσης, όλες οι είσοδοι και οι έξοδοι των σιδηροδρομικών σηράγγων Τεμπών, Πλαταμώνα και Καλλιδρόμου επιτηρούνται με κάμερες συνεχούς ροής και συστήματα που διευκολύνουν τις φωνητικές οδηγίες. Έως το τέλος του χρόνου αντίστοιχα συστήματα θα λειτουργούν και στις σήραγγες της Οθρυος.

Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα ο ΟΣΕ προχώρησε σε αναθέσεις για τη φύλαξη των σταθμών στο τμήμα Λιόσια – Κάντζα, τη φύλαξη με περιπολίες αυτοκινήτων των σηράγγων στο τμήμα Λιόσια – Κιάτο, καθώς και τη φύλαξη και τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας στον σταθμό Κάτω Αχαρναί.

ΑΠΕ