Για τον Κρις Ρότζερς, ο οποίος παίρνει αναπηρική σύνταξη και χρειάζεται παυσίπονα για ένα τραύμα στο γόνατο, το πρόβλημα έγινε αντιληπτό όταν οδήγησε για 30 λεπτά μέχρι το φαρμακείο και διαπίστωσε ότι η ηλεκτρονική συνταγή του δεν μπορούσε να εκτελεστεί.

Η Άνι, η οποία μίλησε για το θέμα στο τοπικό ραδιόφωνο, αντιλήφθηκε το μπλακάουτ όταν η ηλεκτρονική ταΐστρα της γάτας της, συνδεδεμένη στο Wi-FI, δεν έβγαλε τροφή στις 6.10 το πρωί και το κατοικίδιό της την ξύπνησε πεινασμένο.

Περίπου 10 εκατομμύρια Αυστραλοί έμειναν την Τετάρτη χωρίς Διαδίκτυο, πολλοί και χωρίς τηλέφωνο, λόγω αδιευκρίνιστης τεχνικής βλάβης στην Opus, τον πάροχο που καλύπτει το 40% της χώρας.

Η διακοπή ξεκίνησε στις 4 το πρωί και δεν αποκαταστάθηκε πριν από τις 6 το απόγευμα.

Άλλος εργαζόμενος είπε δεν μπορούσε να μπει στο κτήριο του γραφείου του επειδή η πόρτα ξεκλειδώνει με εφαρμογή στο κινητό.

Πολλοί δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν πληρωμές, να καλέσουν ταξί, να κλείσουν ιατρικά ραντεβού ή να κάνουν τηλεφωνήματα. Οι τηλεφωνικές γραμμές των νοσοκομείων σταμάτησαν να λειτουργούν και τα δρομολόγια των τρένων στην πολιτεία της Βικτώρια δεν εκτελέστηκαν.

Εξάρτηση

Το πρωτοφανές μπλακάουτ, σχολιάζει το Reuters, έγινε μάθημα για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει μια χώρα όταν οι υπηρεσίες της μεταφέρονται online.

Λόγω της πανδημίας, δείχνουν στοιχεία της κεντρικής τράπεζας, το ποσοστό των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με μετρητά μειώθηκε κατά το ήμισυ στο 16% λόγω της τάσης των ανέπαφων και ηλεκτρονικών συναλλαγών.

«Λόγω της Covid εξαρτόμαστε απόλυτα από την τηλεϊατρική και τα συστήματα ηλεκτρονικών μηνυμάτων», δήλωσε ο Μάικλ Κλέμεντς, επικεφαλής του Βασιλικού Κολεγίου Γενικών Ιατρών.

Η Optus, η οποία ανήκει στην Singapore Telecommunications, δήλωσε ότι διερευνά το πρόβλημα χωρίς να διευκρινίσει τι το προκάλεσε.

Μέχρι να αποκατασταθούν οι επικοινωνίες, ακόμα και το περπάτημα έγινε δύσκολο για όσους χρειάζονταν οδηγίες.

«Ψάχνω για τράπεζα αλλά όταν δεν μπορείς να συμβουλευτείς το κινητό σου και την Google ουσιαστικά έχεις χαθεί» είπε εργαζόμενη.

Άλλος εργαζόμενος είπε στο Reuters ότι δεν μπορούσε να μπει στο κτήριο του γραφείου του επειδή η πόρτα ξεκλειδώνει με εφαρμογή στο κινητό.

Το πρόβλημα ήταν σοβαρό και για τις επιχειρήσεις που δεν μπορούσαν να δεχθούν ηλεκτρονικές πληρωμές.

Όπως είπε ο ιδιοκτήτης της καφετέριας Pirama Park Kiosk στο Σίδνεϊ, «είμαστε επιχείρηση με τζίρο 4-5 χιλιάδες δολάρια Αυστραλίας την ημέρα και σήμερα το πρωί χάσαμε περίπου 1.000 δολάρια σε πωλήσεις καφέ».

Είναι η δεύτερη φορά που η Optus αποκτά παγκόσμια αρνητική δημοσιότητα, έπειτα από την κυβερνοεπίθεση που δέχτηκε πέρυσι, τη μεγαλύτερη στην ιστορία της Αυστραλίας.

in.gr