Συγκρούσεις οδηγούν σε μειώσεις κυκλοφορίας ταξί-ρομπότ

Η Cruise της GM μείωσε τον στόλο ρομποτικών ταξί στο μισό στο Σαν Φρανσίσκο

Οι αρχές της Καλιφόρνια ζήτησαν από τη General Motors να αποσύρει «αμέσως» μερικά από τα ρομποτικά ταξί της Cruise, αφότου αυτόνομα οχήματα ενεπλάκησαν σε δύο συγκρούσεις – συμπεριλαμβανομένης μιας με πυροσβεστικό όχημα – την περασμένη εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο.

Το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων (DMV) της Καλιφόρνια επιβεβαίωσε στο CNN ότι διερευνά «πρόσφατα περιστατικά που αφορούν οχήματα της Cruise στο Σαν Φρανσίσκο».

Αυτό σημαίνει ότι η Cruise, η οποία είναι η  θυγατρική αυτόνομων οχημάτων της General Motors, δεν μπορεί να έχει περισσότερα από 50 αυτοκίνητα χωρίς οδηγό σε λειτουργία κατά τη διάρκεια της ημέρας και 150 σε λειτουργία τη νύχτα, σύμφωνα με το τμήμα.

Το DMV είπε ότι η Cruise συμφώνησε με το αίτημα και ένας εκπρόσωπος της είπε στο CNN ότι η εταιρεία ερευνά και τη σύγκρουση με το πυροσβεστικό όχημα.

Ατυχήματα αμέσως μετά τη μεγάλη επιτυχία της Cruise

Τα ατυχήματα συνέβησαν λιγότερο από δύο εβδομάδες αφότου οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια έδωσαν επίσημα το «πράσινο φως» στην Cruise και στην ανταγωνίστρια Waymo να κυκλοφορούν ταξί- ρομπότ στο Σαν Φρανσίσκο όλο το 24ωρο. Πριν από την έγκριση, η Cruise ήταν εξουσιοδοτημένη να προσφέρει εξυπηρέτηση επιβατών με αυτόνομα ταξί κατά τη διάρκεια της νύχτας από τις 10 μ.μ. έως τις 6 π.μ., όταν υπάρχουν λιγότεροι πεζοί ή κίνηση που θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στο λογισμικό του αυτόνομου οχήματος.

Οι συγκρούσεις, που σημειώθηκαν και οι δύο την Πέμπτη, αποκαλύπτουν πιθανούς κινδύνους από την τεχνολογία χωρίς οδηγό.

Σε μια ανάρτηση στο blog, ο γενικός διευθυντής της Cruise για το Σαν Φρανσίσκο είπε ότι η σύγκρουση με πυροσβεστικό όχημα σημειώθηκε όταν το πυροσβεστικό όχημα που ανταποκρινόταν σε συμβάν κινήθηκε αντίθετα σε λωρίδα κυκλοφορίας για να παρακάμψει κόκκινο φανάρι. Το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό της Cruise εντόπισε τον κίνδυνο, ανέφερε η ανάρτηση στο blog, αλλά «τελικά δεν μπόρεσε να αποφύγει τη σύγκρουση».

Αυτό το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα ένας επιβάτης να μεταφερθεί στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο με ελαφρά τραύματα.

Η Cruise είπε στο CNN ότι το άλλο ατύχημα την Πέμπτη σημειώθηκε όταν ένα άλλο αυτοκίνητο πέρασε κόκκινο φανάρι «με μεγάλη ταχύτητα». Το ταξί-ρομπότ «εντόπισε το όχημα και φρέναρε, αλλά το άλλο όχημα ήρθε σε επαφή» με το αυτόνομο όχημα. Δεν υπήρχαν επιβάτες και ο οδηγός του άλλου οχήματος δέχθηκε πρώτες βοήθειες επιτόπου.

Δεν είναι σαφές εάν τα δύο ατυχήματα θα είχαν αποφευχθεί εάν εμπλεκόταν άνθρωπος οδηγός και όχι αυτόνομο όχημα– αλλά τα ατυχήματα δεν ήταν τα μόνα δύο περιστατικά που αφορούσαν αυτόνομα οχήματα της Cruise στο Σαν Φρανσίσκο την περασμένη εβδομάδα.

Την Τρίτη, η Cruise επιβεβαίωσε μέσω X, πρώην Twitter, ότι ένα από τα ταξί της χωρίς οδηγό οδήγησε σε γιαπί και σταμάτησε σε υγρό σκυρόδεμα.

«Φρένο» σε αυτόνομα οχήματα

Τα πρόσφατα γεγονότα υπογραμμίζουν τις προκλήσεις της δημιουργίας πλήρως αυτόνομων ασφαλών επιβατικών οχημάτων.

Η General Motors απέκτησε την Cruise Automation το 2016 για 1 δισεκατομμύριο δολάρια, ενισχύοντας τη θέση της στον τομέα αυτόνομων οχημάτων, αλλά πολλές εταιρείες έκτοτε έχουν μειώσει ή εγκατέλειψαν τις φιλοδοξίες τους για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Το εγχείρημα έχει αποδειχθεί δαπανηρό και το να προβλέψεις όλες τις καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι πίσω από το τιμόνι είναι δύσκολο και χρονοβόρο.

Οι γίγαντες του ridesharing Uber και Lyft έχουν «ξεφορτωθεί» μονάδες αυτόνομων οχημάτων τα τελευταία χρόνια. Ακόμη και ο Ίλον Μασκ, ο οποίος ήταν αισιόδοξος για την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων, διαθέτει οχήματα της Tesla για $15.000, αλλά οι οδηγοί πρέπει να συμφωνήσουν να «παραμείνουν σε εγρήγορση, να κρατούν τα χέρια στο τιμόνι ανά πάσα στιγμή και να διατηρούν τον έλεγχο του αυτοκινήτου».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ