Η απάντηση των εκπαιδευτικών
Aπο την πλευρά τους, ομάδα εκπαιδευτικών συνέταξαν επιστολή την οποία απέστειλαν στον Ιατρικό Σύλλογο Δράμας, καθώς και την κοινοποίησαν στον πρωθυπουργό, τον Υπουργό και την υφυπουργό Υγείας και στην Υπουργό Παιδείας, τονίζοντας πως Η εκπαίδευση είναι όντως ένας από τους πυλώνες μιας ευνομούμενης πολιτείας, που για να είναι ευνομούμενη έχει την πρωταρχική υποχρέωση να σέβεται και να προστατεύει την αξία του ανθρώπου, όπως ορίζει το Σύνταγμά μας στο άρθρο 2.
Η επιστολή:
ΑΘΗΝΑ 08/10/2021
Προς
- Ιατρικό Σύλλογο Δράμας
Κοινοποίηση :
2. Πρωθυπουργό κ. ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
3. Υπουργό Υγείας κ. ΘΑΝΟ ΠΛΕΥΡΗ
4. Υπουργό κ. ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
5. Αν. υπουργό Υγείας κ. Α.ΓΚΑΓΚΑ
Αξιότιμα μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Δράμας
Όταν διδάσκουμε στους μαθητές μας τις θηριωδίες που διαπράχθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου αναφερόμαστε πάντοτε στις φρικαλεότητες που έζησαν οι κρατούμενοι του Άουσβιτς. Φροντίζουμε τα παιδιά μας να μην ξεχάσουν ποτέ τον γιατρό του στρατοπέδου Μέγκελε, τον «Άγγελο του Θανάτου» , όπως είθισται να αποκαλείται, τον άνθρωπο που έκανε πειράματα σε παιδιά , εγκύους και μικρόσωμους ανθρώπους, που χειρουργούσε χωρίς νάρκωση και έκανε στα ανίσχυρα θύματά του ενέσεις εμβολίων, πριν τα οδηγήσει στα κρεματόρια.
Οι μαύρες αυτές μέρες έχουν παρέλθει. Οι εγκληματίες πολέμου έχουν τιμωρηθεί και έχουν γραφτεί στις μαύρες σελίδες της Ιστορίας. Το τέλος αυτού του αιματηρού πολέμου άφησε ως παρακαταθήκη σε όλες τις επόμενες γενιές ένα κείμενο που έχει στην κυριολεξία γραφεί με αίμα, τον Κώδικα της Νυρεμβέργης, που βασίστηκε στον όρκο του Ιπποκράτη και αποτέλεσε τη «μαγιά» για τη Δήλωση του Ελσίνκι και τη σύμβαση Οβιέδο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Βιοιατρική (νόμος 2619/1998).
Μπορούμε να κατανοήσουμε ότι στην καθημερινή άσκηση της ιατρικής πρακτικής έχετε πάρα πολλές φορές βρεθεί αντιμέτωποι με ζητήματα βιο- ηθικής και είμαστε σίγουροι ότι οι αποφάσεις που έχετε πάρει κινούνται προς την κατεύθυνση που ορίζουν τα μεγαλειώδη αυτά κείμενα, παρέχοντας ιατρικό όφελος στον ασθενή με όσο το δυνατόν λιγότερες επιβλαβείς συνέπειες και σεβόμενοι τις επιλογές του.
Αυτό ακριβώς αναμένουμε και από εσάς να κάνετε αυτήν τη χρονική στιγμή. Αντ’ αυτού με έκπληξη διαβάσαμε σε επιστολή σας που κοινοποιήθηκε στον ηλεκτρονικό τύπο ότι συστήνετε μετ΄ επιτάσεως στον Πρωθυπουργό της χώρας να προχωρήσει σε υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.
Κι επειδή κι εμείς ως ενεργοί πολίτες «είμεθα ενήμεροι σχετικά με το μέτωπο της πανδημίας» θα θέλαμε με κάθε σεβασμό να σας επισημάνουμε τα εξής :
- Οι υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις έχουν τελειώσει με το πέρας του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.
- Η «επέμβαση σε θέματα υγείας επιτρέπεται υπό τον όρο ότι έχει προηγηθεί ενημέρωση του ενδιαφερόμενου προσώπου για το είδος της επέμβασης και τους κινδύνους που συνεπάγεται και έχει εξασφαλισθεί η ελεύθερη συναίνεσή του, την οποία είναι δυνατόν να ανακαλέσει ανά πάσα στιγμή(Κεφ. 2, άρ.5).
- «Η παραλλαγή Δέλτα του κορωνοϊού SARS-CoV-2 δεν προκαλεί σοβαρότερη νόσηση στα παιδιά και τους εφήβους, σε σύγκριση με άλλα στελέχη» […] «Το ποσοστό των παιδιών και των εφήβων που νοσηλεύτηκε με σοβαρή νόσηση, που χρειάστηκε για παράδειγμα να εισαχθεί στη μονάδα εντατικής θεραπείας, ήταν παρόμοιο και στις δύο περιόδους, δηλαδή και στην πρώτη και στη δεύτερη, όταν η Δέλτα ήταν πλέον η κυρίαρχη παραλλαγή. (Πηγή: https://www.skai.gr/news/health/cdc-i-metallaksi-delta-den-prokalei-sovaroteri-nosisi-se-paidia-kai-efiv/ 03/9/21).
- Τι είναι αυτό που σας κάνει να αμφισβητείτε-αμφιβάλλετε ότι οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα rapid tests που προβλέπονται από την ΚΥΑ με ισχύ από 13Σεπτεμβρίου 2021; Έχετε αποδείξεις ότι οι Διευθυντές των σχολείων δεν ελέγχουν το προσωπικό τους ή δεν τηρούνται τα πρωτόκολλα; Λάβετε υπόψη σας ότι η ίδια η Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «τα Πρωτόκολλα λειτουργούν», επισημαίνοντας ότι τα κρούσματα σε παιδιά μειώθηκαν με το άνοιγμα των σχολείων. (Κεραμέως: Μειώθηκαν τα κρούσματα σε παιδιά τον Σεπτέμβριο με τα σχολεία ανοιχτά (protothema.gr)
- Γνωρίζουμε κάποιον που εγγυάται για την πρέπουσα συμπεριφορά όλων των εκπαιδευτικών, εμβολιασμένων και μη. Είναι το αίσθημα ευθύνης με το οποίο επιτελούμε τόσα χρόνια το λειτούργημά μας. Είναι η γνώση ότι το σχολείο είναι τόπος ιερός και ότι ο εκπαιδευτικός δεν εμπλέκεται ποτέ σε ζητήματα που αφορούν αυστηρά και μόνο την οικογένεια.
- Κατά ομολογία του Συνταγματολόγου και συμβούλου της επιτροπής Βιοηθικής κου Τάκη Βιδάλη « Τα τεστ είναι και ηπιότερο μέσο περιορισμού της σωματικής ακεραιότητας από τα εμβόλια. Από κάθε άποψη εφαρμογής της αναλογικότητας, επομένως, πρέπει να προτιμηθούν. Υπό την έννοια αυτή, η υποχρέωση εμβολιασμού των συγκεκριμένων κατηγοριών εργαζομένων είναι αντισυνταγματική, αν θεωρηθεί αποκλειστικό μέσον για την αποτροπή της μετάδοσης του ιού: η απαίτηση επίδειξης αρνητικού τεστ (οποιουδήποτε εγκεκριμένου είδους) είναι όχι απλώς αναγκαία αλλά και ικανή συνθήκη τήρησης της αρχής της αναλογικότητας.»( Υποχρεωτικοί εμβολιασμοί: Η συνταγματικότητα της τροπολογίας (naftemporiki.gr) και «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΕΥΑΛΩΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ» και ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα υποχρεωτικότητας.(#AnatreptikoDeltio 10 Sep 2021 – YouTube , 10.55).
Αξιότιμοι κύριοι,
Η εκπαίδευση είναι όντως ένας από τους πυλώνες μιας ευνομούμενης πολιτείας, που για να είναι ευνομούμενη έχει την πρωταρχική υποχρέωση να σέβεται και να προστατεύει την αξία του ανθρώπου, όπως ορίζει το Σύνταγμά μας στο άρθρο 2. Οι άνθρωποί της παλεύουν υπό αντίξοες πολλές φορές συνθήκες να κρατήσουν το δημόσιο σχολείο ζωντανό. Επιτελούν το καθήκον τους με συνέπεια, σεβόμενοι τις αρχές της Δημοκρατίας και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Διαθέτουν ευθυκρισία και ελεύθερο φρόνημα.
Τα ίδια χαρακτηριστικά θεωρούμε ότι διέπουν τους θεράποντες της ιατρικής επιστήμης. Γι ‘ αυτό θλιβόμαστε ιδιαίτερα με φράσεις του τύπου «άλλωστε υπάρχουν πολλοί σε αναμονή για διορισμό». Τέτοιες διατυπώσεις εκφράζουν αναλγησία, κάτι που δε συνάδει με το ιατρικό λειτούργημα, που όλοι γνωρίζουμε ότι οφείλει να «διέπεται από απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή, την ανθρώπινη αξία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια»( Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας, κεφ.2, αρ.2, §3).
Με τιμή
-Εκπαιδευτικοί στα Δυτικά
– Ομάδα εκπαιδευτικών Β Αθήνας
– Ομάδα εκπαιδευτικών Αν. Αττικής ΔΕ
-Ομάδα εκπαιδευτικών Ν. Μεσσηνίας
-Ομάδα εκπαιδευτικών Αχαϊας κατά των υποχρεωτικών ιατρικών πράξεων.
-Ομάδα εκπαιδευτικών Αιτ/νίας κατά των υποχρεωτικών ιατρικών πράξεων
-Ομάδα εκπαιδευτικών κατά της υποχρεωτικότητας Ν. Κεφαλληνίας
-Ομάδα εκπαιδευτικών Θεσπρωτίας
-Ομάδα εκπαιδευτικών Καρπενησίου
-Εκπαιδευτικοί Πειραιά
-Εκπαιδευτικοί Ν.Καβάλας
-Ομάδα Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης