Η Amazon καθιστά άχρηστο το σύστημα έξυπνου σπιτιού ενός άνδρα αφού ο οδηγός ισχυρίστηκε ότι άκουσε ρατσιστικά σχόλια από το… έξυπνο κουδούνι της πόρτας
Μια ακόμα γεύση της δυστοπίας που σύντομα έρχεται, θα πάρουμε με την επόμενη είδηση που μας έρχεται από το μαγευτικό Μέριλαντ της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, ο Μπράντον Τζάκσον (Brandon Jackson) καταγγέλλει πως τέθηκε σε κατάσταση “ψηφιακής εξορίας” για μια εβδομάδα, καθώς η Amazon κατέστησε το σύστημα “έξυπνου σπιτιού” (smart home) του παντελώς άχρηστο μετά από καταγγελίες που έκανε ένας οδηγός ντελίβερι της εταιρίας που ισχυρίστηκε ότι “άκουσε να του απευθύνονται ρατσιστικά σχόλια” μέσω του, εξίσου “έξυπνου” ψηφιακού κουδουνιού εξώπορτας. Το κερασάκι στην τούρτα; Δεν ήταν κανείς στο σπίτι.
Ο κύριος Τζάκσον που εργάζεται σαν μηχανικός στη Microsoft, εξήγησε ότι μετά τις κατηγορίες που διατυπώθηκαν εναντίον του από τον οδηγό παράδοσης, η Amazon αποφάσισε να τον τιμωρήσει κλειδώνοντας τον λογαριασμό του και αποσυνδέοντας τον από όλες τις συσκευές “Echo” του οικιακού του συστήματος.
Σύμφωνα με τον Τζάκσον, την Πέμπτη 25 Μαΐου προσπάθησε να επικοινωνήσει με τις συσκευές Echo του, αλλά το μόνο που έλαβαν όλα του τα αιτήματα ήταν… σιωπή. Αρχικά απέδωσε τη δυσλειτουργία σε κάποιον χάκερ, αλλά σύντομα συνειδητοποίησε ότι κάτι τέτοιο ήταν εξαιρετικά απίθανο και έτσι αποφάσισε να έρθει σε επικοινωνία με την εξυπηρέτηση πελατών της Amazon όπου και εκεί πλέον, πληροφορήθηκε τα καθέκαστα.
Όπως αναφέρει ο Τζάκσον, o υπάλληλος της Amazon τον ενημέρωσε με “κάπως επικριτικό” ύφος ότι ο υπάλληλος της εταιρίας που παρέδωσε το δέμα στο σπίτι του στις 6 το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας «ανέφερε ότι έλαβε ρατσιστικά σχόλια» από το “έξυπνο” κουδούνι του “Eufy”. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον Τζάκσον, κανείς δεν ήταν σπίτι εκείνη την ώρα.
Σαστισμένος, ο Τζάκσον έλεγξε τις κάμερές ασφαλείας του και διαπίστωσε ότι το “έξυπνο” κουδούνι του όχι μόνο δεν έκανε “ρατσιστικά σχόλια”, αλλά ήταν και ευγενέστατο καθώς είχε απλώς πει: “Με συγχωρείτε, μπορώ να σας βοηθήσω;”. Όπως συμπέρανε ο Τζάκσον, “ο κούριερ πρέπει να παρερμήνευσε το μήνυμα γιατί φορούσε ακουστικά”, προφανώς ακούγοντας μουσική.
Αν και έσπευσε να αποστείλει τα βίντεο που αποδείκνυαν την αθωότητα του (;), αυτά είχαν “ελάχιστο αντίκτυπο στην απόφασή τους να απενεργοποιήσουν τον λογαριασμό”, ο οποίος ξεκλειδώθηκε τελικά μια εβδομάδα μετά, χωρίς καμία εξήγηση από την Amazon.
Σε δήλωση του στην DailyMail, ένας εκπρόσωπος της Amazon είπε: «Εργαζόμαστε σκληρά για να παρέχουμε στους πελάτες μας μια εξαιρετική εμπειρία, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι οδηγοί που παραδίδουν πακέτα Amazon αισθάνονται ασφαλείς. Σε αυτήν την περίπτωση, μάθαμε μέσω της έρευνάς μας ότι ο πελάτης δεν ενήργησε ανάρμοστα και συνεργαζόμαστε απευθείας με τον πελάτη για να επιλύσουμε τις ανησυχίες του, ενώ παράλληλα εξετάζουμε τρόπους για να αποτρέψουμε την επανεμφάνιση παρόμοιας κατάστασης».
«Αυτό το περιστατικό με οδήγησε να αμφισβητήσω τη σχέση μου με την Amazon», δήλωσε ο Τζάκσον, εκφράζοντας τη λύπη του για το γεγονός ότι «μια παρεξήγηση μπορεί να οδηγήσει σε τόσο δραστικά μέτρα», ενώ συμπλήρωσε ότι λόγω της δυσάρεστης αυτής εμπειρίας του, σκέφτεται σοβαρά να αντικαταστήσει τις συσκευές Amazon Echo.