
Η εταιρεία ζήτησε δημόσια συγγνώμη μετά την αποκάλυψη ότι προσωπικό πλαστογραφούσε τις ημερομηνίες λήξης σε φρέσκα προϊόντα
Η αλυσίδα μίνι μάρκετ (convenience stores) Ministop στην Ιαπωνία βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου, καθώς υπάλληλοι σε διάφορα καταστήματα φέρονται να πλαστογραφούσαν τις ημερομηνίες λήξης στα τρόφιμα που παρασκευάζονταν επιτόπου. Το πρόβλημα εντοπίστηκε σε 23 καταστήματα, μεταξύ των οποίων σε Τόκιο, Οσάκα, Κιότο, Σαϊτάμα και Αϊτσι, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε προσωρινή αναστολή πωλήσεων σε περίπου 1.600 καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα.
Τα προϊόντα που επηρεάστηκαν περιλαμβάνουν onigiri (ιαπωνικές ρυζομπάλες) και bento (μεσημεριανά γεύματα), αλλά και άλλα delicatessen που παρασκευάζονται καθημερινά στις in-house κουζίνες των καταστημάτων. Οι υπάλληλοι, σύμφωνα με τις αναφορές, δεν τοποθετούσαν ετικέτες ημερομηνίας μέχρι 1-2 ώρες μετά την παρασκευή των προϊόντων, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις αντικαθιστούσαν τις υπάρχουσες ημερομηνίες με ψεύτικες.
Η Ministop εξέδωσε δημόσια δήλωση συγγνώμης: «Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη από τους πελάτες που αγόρασαν χειροποίητα onigiri και bento, καθώς και από όλους όσους επηρεάστηκαν, για την αναστάτωση που προκλήθηκε». Από τις 9 Αυγούστου, η αλυσίδα έχει σταματήσει την πώληση αυτών των προϊόντων στα περισσότερα καταστήματα και έχει επεκτείνει την αναστολή σε άλλα delicatessen προϊόντα.
Η Ministop διαθέτει συνολικά 1.818 καταστήματα στην Ιαπωνία και ανήκει στην Aeon Co., μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής της χώρας. Η αλυσίδα ξεχωρίζει για τις in-house κουζίνες της, που προσφέρουν φρέσκα προϊόντα όπως σάντουιτς, bento, παγωτά soft-serve και ρυζομπάλες, ενώ τα καταστήματα διαθέτουν και χώρους καθιστικού για κατανάλωση επιτόπου.
