Ἡ πρόσφατη προεκλογικὴ περίοδος διεξήχθη μέσα σὲ κλῖμα πόλωσης καὶ καταστροφολογίας, κατὰ τρόπο ὥστε ἐμεῖς οἱ πολῖτες νὰ αἰσθανώμαστε ὅτι μὲ τὴν ψῆφο μας θὰ συμμετείχαμε σὲ ἕναν πόλεμο, ὅπου ἡ κάθε μία πλευρὰ – κόμμα κατεῖχε τὴν ἀπόλυτη ἀλήθεια καὶ τὴ μόνη λύση γιὰ τὴ χώρα μας. Τὰ ἀποτελέσματα αὐτῆς τῆς πολωτικῆς προσπάθειας τῶν κομματικῶν στρατηγείων δὲν εἶναι πλήρως ὁρατὰ ἀκόμη καὶ, δυστυχῶς, προοιωνίζονται σοβαρότατους κινδύνους γιὰ τὴν ἑνότητά μας. Βρισκόμαστε σὲ ἕνα κρίσιμο σημεῖο, ὅπου, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ καὶ, πρωτίστως, πνευματικὴ κρίση ποὺ ἀντιμετωπίζουμε, ξένοι κύκλοι καὶ ἡμεδαποὶ ὑπηρέτες τους ἔχουν ὡς ευσεβῆ πόθο τὸν διχασμό μας καὶ τὴ συνεπακόλουθη πλήρη ἀποσύνθεση τοῦ Γένους μας. Γιὰ τοὺς λόγους αὐτοὺς κρίνουμε σκόπιμο νὰ ἀναδημοσιεύσωμε τὸ σχετικὸ ἐκδοτικὸ σημείωμα παλαιότερου τεύχους τοῦ περιοδικοῦ μας ΄΄Ἐρῶ΄΄, ποὺ εἶχε ἀφιέρωμα στὴν Ἑνότητα τοῦ Γένους…
Στὸ σημείωμα τοῦ προηγούμενου τεύχους μας* εἴχαμε ξεκινήσει μιὰ ἀναφορὰ στοὺς λόγους ποὺ μᾶς ὁδήγησαν στὸ νὰ ὀνομαστεῖ τὸ Σωματεῖο μας «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καὶ εἴχαμε σταθεῖ στὴ λέξη «Ρωμηοσύνη» ἐπισημαίνοντας, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, ὅτι ἡ κατανόηση τοῦ νοήματος τῆς λέξης αὐτῆς ἀποτελεῖ συγχρόνως καὶ μιὰ μορφὴ δράσης καὶ ἀντιμετώπισης τῶν προβλημάτων τοῦ Γένους. Πρὸς αὐτὴ τὴν κατεύθυνση, καθόλου τυχαῖα δὲν εἶναι καὶ ἡ λέξη «Ἑνωμένη» στὴν ὀνομασία μας.
Καὶ τοῦτο γιατί ὁ Ἑλληνικὸς λαὸς ἂν καὶ ἔχει τὴ μεγαλύτερη προσφορὰ στὸν πολιτισμὸ τῆς ἀνθρωπότητος καὶ εἶναι αὐτὸς ποὺ δούλευσε περισσότερο ἀπὸ ὅλους στὸ Εὐαγγέλιο τῆς σωτηριώδους Πίστεως, δυστυχῶς, πολλάκις ἔπαθε ἀπὸ τὴν ἔλλειψη Ἑνότητας στὴν πορεία του μέσα στὸν χρόνο. Τὸ Γένος μας συνδυάζει τὸ μεγαλεῖο τῆς δημιουργίας καὶ τὴν τραγικότητα τῆς αὐτοκαταστροφῆς. Πολεμᾶ γενναία καὶ νικᾶ στὰ πεδία τῶν μαχῶν καὶ στὴν περίοδο τῆς εἰρήνης δὲν μπορεῖ νὰ μονιάσει. Δημιουργεῖ πολιτισμὸ καὶ δὲν μπορεῖ νὰ τὸν διαφυλάξει. Ἡ ἱστορία τοῦ λαοῦ μας εἶναι λοιπὸν πολὺ διδακτικὴ ἀπὸ τὰ παθήματά του λόγω τῆς διχόνοιας. Σήμερα, μὲ τὶς πολλὲς δυσκολίες ποὺ ἀντιμετωπίζουμε, πολλὰ θὰ μπορούσαμε νὰ διδαχθοῦμε ἐνθυμούμενοι τὸ παρελθόν μας. Ἡ προσπάθεια γιὰ Ἑνότητα λοιπὸν ἀποτελεῖ ἄλλη μιὰ πρότασή μας στὰ προβλήματα τοῦ Γένους μας.
Καὶ ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιὰ τὴν εὐόδωση τῆς προσπάθειάς μας γιὰ Ἑνότητα εἶναι ἡ μεταξὺ μας Ἀγάπη, ἡ Συγχώρεση, ἡ Μετάνοια καὶ ἡ Αὐτεπίγνωση.
Αὐτὸς ὁ σωτήριος προσωπικὸς ἀγώνας γιὰ τὴ βελτίωση τῆς πνευματικῆς κατάστασης τοῦ καθενὸς μας νοηματοδοτεῖται καὶ εὐοδώνεται μόνο μέσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ Πίστη μας. Ὅσο λοιπὸν θὰ παραμένουμε ὡς πρόσωπα ἐντὸς της Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ θὰ διασώζεται καὶ τὸ Γένος μας.
Γιὰ νὰ συμβάλουμε στὰ παραπάνω καὶ στὴ δημιουργικὴ συνέχεια τοῦ Γένους μας ἀφιερώνουμε τὸ τέταρτο τεῦχος τοῦ ‘Ἑρῶ’ στὴν Ἑνότητα, μὲ τὴν εὐχὴ νὰ ἐπιστρέψουμε στὶς ἀξίες μας.
Μὲ τὸ τεῦχος αὐτὸ κλείνει ἕνας χρόνος κυκλοφορίας τοῦ περιοδικοῦ καὶ ὁ μεγάλος ἀριθμὸς τῶν συνδρομητῶν του ἀλλὰ καὶ τὰ θετικὰ σχόλια ποὺ συνόδεψαν τὰ τέσσερα ὡς τώρα τεύχη του μᾶς δίνουν θάρρος καὶ ἐλπίδα γιὰ πολλὰ ἀκόμη τεύχη, μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ.
Τὸ ἐκδοτικό σημείωμα τοῦ τετάρτου τεύχους τοῦ περιοδικοῦ μας, Δεκέμβριος, 2011