Ελλάδα: Αυτή είναι η «αόρατη» φρεγάτα FDI HN που τρέμουν οι Τούρκοι

Βαγγέλης Λάσκαρης

Ποια εξέλιξη θα είναι άκρως ευνοϊκή για την Ελλάδα; Ποια τα στοιχεία της φρεγάτας;

Έπειτα από τρεις δεκαετίες, η Ελλάδα θα αποκτήσει -σε βάθος πέντε χρόνων- τρεις σύγχρονες κύριες μονάδες επιφανείας, τις νέες γαλλικής σχεδίασης Φρεγάτες Άμυνας και Παρέμβασης (FDI).

Αυτό θα γίνει στη διαμόρφωση που έχει επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό (FDI HN), με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα μία.

Η Γαλλία υποστηρίζει ότι δεν θα πρόκειται για μια απλή εξαγωγή σε τρίτη χώρα, αλλά ότι τα εν λόγω πολεμικά πλοία θα βρίσκονται στο ίδιο ή και ανώτερο επίπεδο από τα δικά της.

Οι φρεγάτες αυτές θα παραδοθούν εντός του 2025 στην αρχική γαλλική διαμόρφωση, ενώ μέχρι το 2027 θα τροποποιηθούν στην ανώτερη ελληνική διαμόρφωση.

Η τρίτη φρεγάτα θα παραδοθεί εξ αρχής στην ελληνική διαμόρφωση το 2026, όταν πια θα έχει σχηματιστεί για τα καλά η νέα τάξη πραγμάτων στο Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο έπρεπε πάση θυσία να αντικαταστήσει τα γηραιά πολεμικά του πλοία.

Παράλληλα, η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να αξιώσει μια τέταρτη ίδια φρεγάτα (η προαίρεση αγοράς λήγει σε λιγότερο από έναν χρόνο).

Σε μία τέτοια περίπτωση, η Γαλλία θα υποχρεωθεί να την παραδώσει το 2027 στην ίδια τιμή, με την οποία αγοράστηκαν οι άλλες τρεις.

Μία τέτοια εξέλιξη θα είναι άκρως ευνοϊκή για την Ελλάδα, αφού το κόστος θεωρείται πολύ χαμηλό, αν ληφθεί υπόψη η ραγδαία αύξηση των τιμών των πρώτων υλών.

Η FDI HN είναι φρεγάτα πλήρους εκτοπίσματος 4.550 τόνων και μήκους σχεδόν 122 μέτρων, ενώ ξεχωρίζει για το πρωτοποριακό σχήμα της ανεστραμμένης πλώρης.

Θυμίζει, μάλιστα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το θρυλικό πολεμικό «Γεώργιος Αβέρωφ», όπως επίσης και τις αρχαίες ελληνικές τριήρεις.

Έχουν προβλεφθεί τα πάντα, προκειμένου να μειωθεί το «ίχνος» που παρουσιάζει το πλοίο σε διάφορους αισθητήρες. Πρόκειται δηλαδή για μία… αόρατη φρεγάτα που κανένας (π.χ. η Τουρκία που έριξε στη θάλασσα ένα νέο σκάφος), δεν θα ήθελε να έχει απέναντί της. Παράλληλα, σε περίπτωση πλήγματος, το ποσοστό επιβιωσιμότητας θεωρείται αρκετά υψηλό.

Δείτε πλάνα από την κατασκευή των φρεγατών που προορίζονται για την Ελλάδα

SPORTIME