Συμπληρώσαμε περίπου μιὰ δεκατία ἀπὸ τότε ποὺ ξεκίνησε ἡ οἰκονομικὴ κρίση. Ἡ περίοδος αὐτὴ μᾶς ἔδωσε τὴν εὐκαιρία νὰ συνειδητοποιήσουμε τὴν βαθειὰ ἠθική, πνευματικὴ καὶ πολιτισμικὴ κρίση ποὺ μαστίζει τὴν ἑλληνικὴ κοινωνία. Εἴδαμε τὸ ἀληθινὸ πρόσωπο τῶν Εὐρωπαίων ἑταίρων. Ἡ συμπεριφορά τους μᾶς θύμισε τὴν γνωστὴ ἀρχαία ρήση «δρυὸς πεσούσης πᾶς ἀνὴρ ξυλεύεται». Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς κρίσης ἀπὸ τοὺς πολιτικοὺς ἰθύνοντες μᾶς ἀποκάλυψε τὴν χρεωκοπία τοῦ πολιτικοῦ συστήματός τῆς χώρας. Πειθήνια ὄργανα τῆς Νέας Τάξεως συνέβαλαν ὄχι μόνο στὴν οἰκονομική, πολιστιστικὴ καὶ γλωσσικὴ ἀφαίμαξη τοῦ λαοῦ μας, ἀλλὰ καὶ προσπάθησαν νὰ τὸν διχάσουν. Γιὰ τοὺς λόγους αὐτοὺς κρίνουμε σκόπιμο νὰ ἀναδημοσιεύσωμε τὸ σχετικὸ ἐκδοτικὸ σημείωμα παλαιότερου τεύχους τοῦ περιοδικοῦ μας «Ἐρῶ», ποὺ εἶχε ἀφιέρωμα στὴν Ἑνότητα τοῦ Γένους.
Ἡ κατανόηση τοῦ νοήματος τῆς λέξης «Ρωμηοσύνη» ἀποτελεῖ συγχρόνως καὶ μιὰ μορφὴ δράσης καὶ ἀντιμετώπισης τῶν προβλημάτων τοῦ Γένους. Πρὸς αὐτὴν τὴν κατεύθυνση δὲν ἐπιλέξαμε τυχαῖα ἡ Ρωμηοσύνη νὰ συνοδεύεται ἀπὸ τὸ ἐπίθετο «Ἑνωμένη», ὅταν ὀνοματοδοτήσαμε τὸ σωματεῖο μας.
Καὶ τοῦτο γιατί ὁ ἑλληνικὸς λαός, ἂν καὶ ἔχῃ τὴ μεγαλύτερη προσφορὰ στὸν πολιτισμὸ τῆς ἀνθρωπότητος καὶ εἶναι αὐτὸς ποὺ διακόνησε περισσότερο ἀπὸ ὅλους τὸ Εὐαγγέλιο τῆς σωτηριώδους Πίστεως, δυστυχῶς, ὑπέφερε ἀπὸ τὴν μάστιγα τῆς διχόνοιας. Τὸ Γένος μας συνδυάζει τὸ μεγαλεῖο τῆς δημιουργίας καὶ τὴν τραγικότητα τῆς αὐτοκαταστροφῆς. Δρέπει δάφνες στὰ πεδία τῶν μαχῶν μὲ τὴν ἀπαράμιλλη γεναιότητα καὶ αὐτοθυσία τῶν ἡρώων του, ἐν καιρῷ εἰρήνης ὅμως δὲν μπορεῖ νὰ μονιάσῃ. Δημιουργεῖ πολιτισμὸ καὶ δὲν μπορεῖ νὰ τὸν διαφυλάξῃ. Ἡ ἱστορία τοῦ λαοῦ μας εἶναι λοιπὸν πολὺ διδακτικὴ ἀπὸ τὰ παθήματά του λόγῳ τῆς διχόνοιας. Σήμερα, μὲ τὶς πολλὲς δυσκολίες ποὺ ἀντιμετωπίζουμε, πολλὰ θὰ μπορούσαμε νὰ διδαχθοῦμε διδασκόμενοι ἀπὸ τὸ παρελθόν μας. Ἡ προσπάθεια γιὰ Ἑνότητα ἀποτελεῖ μείζονα ὅρο γιὰ νὰ διαβοῦμε τὸν Ρουβίκωνα τῆς κρίσεως. Καὶ ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιὰ τὴν εὐόδωση τῆς προσπάθειάς μας γιὰ Ἑνότητα εἶναι ἡ μεταξὺ μας Ἀγάπη, ἡ Συγχώρεση, ἡ Μετάνοια καὶ ἡ Αὐτεπίγνωση.
Αὐτὸς ὁ σωτήριος προσωπικὸς ἀγῶνας γιὰ τὴ βελτίωση τῆς πνευματικῆς κατάστασης τοῦ καθενός μας νοηματοδοτεῖται καὶ εὐοδώνεται μόνο μέσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ Πίστη μας. Ὅσο λοιπὸν θὰ παραμένουμε ὡς πρόσωπα ἐντὸς της Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ θὰ διασώζεται καὶ τὸ Γένος μας.
Εὐχόμενοι καὶ ἐμεῖς ἀπὸ τὰ μύχια τῆς καρδιᾶς μας νὰ βιωσουμε ὅλοι οἱ ἀπανταχοῦ τῆς γῆς ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ τὴν εὐχὴ καὶ προσευχὴ τοῦ Κυρίου μας «ἵνα ὦσιν ἕν» (Ἰω. 17,22).
2/10/2018