ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ – ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ

Ιωάννης ΠΑΠΑΣ
 

1. Η «νύχτα που έρχεται», σύμφωνα με το λόγο του Κυρίου (Ιω. 9, 4), είναι η τέλεια ανενεργησία  του μέλλοντος σκότους. Ή, διαφορετικά, είναι ο Αντίχριστος, ο οποίος και είναι και ονομάζεται νύχτα και σκοτάδι. Ή, από ηθικής απόψεως, είναι η καθημερινή αμέλεια, η οποία σαν ασέληνη νύχτα απονεκρώνει την ψυχή με τον ύπνο της αναισθησίας. Γιατί όπως η νύχτα κάνει όλους να κοιμηθούν και είναι εικόνα της νεκρώσεως του θανάτου, έτσι κι η νύχτα του μέλλοντος σκότους κάνει τους αμαρτωλούς νεκρούς και αναίσθητους με τη μέθη των πόνων.

2. Γιατί λέει ο Απόστολος: «Κάθε πνεύμα που ομολογεί Κύριο τον Ιησού Χριστό που ήρθε με σάρκα ανθρώπου, είναι από το Θεό», όπως προείπαμε, και όποιο δεν το ομολογεί αυτό, δεν είναι από το Θεό• είναι από τον αντίχριστο όποιο δεν ομολογεί τον Ιησού Χριστό.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
1. ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ των ιερών Νηπτικών, ΤΟΜΟΣ Δ΄, Εκδόσεις “ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ”, Άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης, 137 ωφέλιμα κεφάλαια, κεφ. 39.
2. ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ των ιερών Νηπτικών, ΤΟΜΟΣ Ε΄, Εκδόσεις “ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ”, Άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, Για την ιερή και θεοποιό προσευχή, κεφ. 296.