Ο εγκλεισμός έβλαψε την συναισθηματική ανάπτυξη σχεδόν των μισών παιδιών

Μετάφραση για την ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ

Οι νέοι έγιναν πιο επιρρεπής σε κακή διάθεση και απώλεια αυτοπεποίθησης μετά τους περιορισμούς, δείχνει μια μελέτη. Μια μεγάλη έρευνα έχει δείξει ότι ο εγκλεισμός κατέστρεψε την συναισθηματική ανάπτυξη σχεδόν των μισών παιδιών.

Οι γονείς είπαν ότι τα παιδιά τους φαινόταν πιο ανήσυχα, έχαναν την αυτοπεποίθησή τους πιο εύκολα και ήταν πιο επιρρεπή σε εκρήξεις συμπεριφοράς και κακή διάθεση μετά το lockdown για τον Covid.

Τα ευρήματα προέκυψαν στην πρώτη μελέτη σχετικά με τον αντίκτυπο του εγκλεισμού στη συμπεριφορά και τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, με το Ινστιτούτο Δημοσιονομικών Μελετών( IFS) και το Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο UCL να ερευνούν περισσότερους απο 6.000 γονείς στην Αγγλία. Λίγο λιγότεροι απο τους μισούς γονείς δήλωσαν ότι πίστευαν ότι οι συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού τους είχαν επιδεινωθεί κατα το πρώτο έτος της πανδημίας, αποκαλύπτοντας οτι ο αντίκτυπος των περιορισμών έχει επεκταθεί πέρα απο την χαμένη ακαδημαική πρόοδο.

Άλλη έρευνα,η οποία δημοσιεύθηκε την Τρίτη, έδειξε ότι οι διατροφικές διαταραχές μεταξύ των παιδιών έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία έξι χρόνια,κάτι που η Dame Rachel De Souza, επίτροπος για τα παιδιά στην Αγγλία, είπε στην The Telegraph ότι μπορεί να τροφοδοτήθηκε απο το ότι τα παιδιά περνούσαν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο κατά την διάρκεια των εγκλεισμών.

Περίπου 11.800 άτομα κάτω των 18 ετών ξεκίνησαν θεραπεία στο NHS για διατροφικές διαταραχές το 2022-23, απο 5.240 το 2016-17.

Η Dame Rachel η οποία ανέλυσε τα στοιχεία,προειδοποίηόο ότι τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από επιβλαβές διαδικτυακό περιεχόμενο, στο οποίο μπορεί να έχουν εκτεθεί περισσότερο στην απομόνωση κατά τη διάρκεια των lockdown. Σχολιάζοντας την έρευνα από το UCL και το IFS, είπε: “Αυτή η μελέτη δείχνει ότι η διαταραχή που προκάλεσε η πανδημία στην ανάπτυξη των παιδιών ήταν μακροχρόνια. Είναι ζωτικής σημασίας να παρέχεται η σωστή κοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη για να δοθεί στα παιδιά η ευκαιρία να αναρρώσουν για να πετύχουν όλα όσα θέλουν”.

Η Dame Rachel είπε ότι ανησυχεί εξαιρετικά για την αύξηση του αριθμού των παιδιών που χρειάζονται θεραπεία για διατροφικές διαταραχές, προσθέτοντας: “Καθώς βγαίνουμε απο την σκιά της πανδημίας, η έκταση της κρίσης στην ψυχική υγεία των παιδιών γίνεται όλο και πιο εμφανής.”

“Ανησυχώ ότι η απομόνωση που αντιμετώπισαν πολλά παιδιά κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού όχι μόνο οδήγησε στην αποκοπή των παιδιών από τα δίκτυα υποστήριξης και τις υπηρεσίες υγείας,οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας, αλλά και στο να περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο”.

Η εφημερίδα “The Telegraph” έχει αναφερθεί εκτεταμένα στον αντίκτυπο των lockdown και του κλεισίμαστος των σχολείων πάνω στα παιδιά. Η μελέτη IFS και UCL διαπίστωσε ότι η εργασιακή ανασφάλεια μεταξύ των γονέων κατα την διάρκεια των lockdown,συμπεριλαμβανομένων εκείνων που τέθηκαν σε άδεια,είχε αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.Είναι η πιο πρόσφατη απόδειξη του σοβαρού αντίκτυπου του lockdown,συμπεριλαμβανομένου των οικονομικών συνεπειών τους,σε μια γενιά παιδιών. Κυβερνητικά στοιχεία δείχνουν ότι η συνεχής απουσία από το σχολείο έχει διπλασιαστεί από την πανδημία με 1,7 εκατομμύρια μαθητές να χάνουν τώρα το 10% του σχολικού χρόνου. Ο αριθμός των μαθητών που χάνουν το 50% των μαθημάτων έχει διπλασιαστεί, με 125.000 να παραλείπουν τώρα το μεγαλύτερο μέρος του σχολείου τους,κάτι που οι υπουργοί έχουν προειδοποιηθεί ότι θα μπορούσε να προκαλέσει έξαρση της εγκληματικότητας στους νέους.

Οι ηγέτες της εκπαίδευσης ανησυχούν επίσης για τον αντίκτυπο των lockdown στις φετινές εξετάσεις,προειδοποιώντας ότι οι έφηβοι στην Αγγλία που έχασαν το GCSE έχουν ρυθμιστεί για έναν σκληρό έλεγχο πραγματικότητας όταν λάβουν τα αποτελέσματά τους τον Αύγουστο και γίνουν οι πρώτοι της σειράς covid που θα βιώσουν μια επιστροφή στα προ-πανδημικά πρότυπα βαθμολόγησης.

Η Anne Longfield, η οποία υπηρέτησε ως επίτροπος για τα παιδιά κατά τη διάρκεια της κρίσης του covid δήλωσε: “Ο αντίκτυπος της πανδημίας στην ευημερία και την ανάπτυξη πολλών από τα παιδιά μας είναι εξαιρετικά ανησυχητικός. Δεν είμαι πεπεισμένη όμως ότι η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται πλήρως το μέγεθος του προβλήματος ή τις μακροπρόθεσμες συνέπειες για την κοινωνία και την οικονομία μας”.

Το IFS και το UCL εξέτασαν 6.095 γονείς που ζούσαν στην Αγγλία των οποίων τα παιδιά ήταν μεταξύ 4 και 16 ετών τον Φεβρουάριο του 2021, στο τέλος του τρίτου εθνικού lockdown της Αγγλίας και της δεύτερης περιόδου κλεισίματος των σχολείων στην χώρα. Οι ερευνητές έκαναν στους γονείς 13 ερωτήσεις σχετικά με την συμπεριφορά των παιδιών τους,καθώς και πόσο συχνά το παιδί τους φαινόταν ανήσυχο, έχανε εύκολα την αυτοπεποίθησή του ή είχε οργή και τον Φεβρουάριο του 2021 και αναδρομικά ένα χρόνο νωρίτερα.

Διαπίστωσαν ότι το 47% των γονιών πίστευαν ότι οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες του παιδιού τους είχαν επιδεινωθεί κατά το πρώτο έτος της πανδημίας.Αντίθετα μόνο 1 στα 6 παιδιά είδε την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη να βελτιώνεται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Το 52% των παιδιών ηλικίας 4 έως 7 ετών αναφέρθηκε ότι έχουν δει την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη να επιδεινώνεται, σε σύγκριση με το 42% των παιδιών ηλικίας 12 έως 15 ετών.

Προηγούμενες μελέτες είχαν επικεντρωθεί στην απώλεια μάθησης των παιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας με εκείνα τα παιδιά που προέρχονται από πιο φτωχές οικογένειες να μένουν ακόμα πιο πίσω από τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες της μεσαίας τάξης.Ωστόσο,η μελέτη IFS δεν βρήκε στοιχεία ότι τα παιδιά από φτωχότερες οικογένειες είχαν χειρότερο αντίκτυπο στις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες σε σχέση με τους πλουσιότερους συνομηλίκους τους.

Ο Andrew McKendrick,ερευνητής οικονομολόγος στο IFS και συντάκτης της έκθεσης, είπε: “Η αναστάτωση από μόνη της ήταν κακή για τα παιδιά ανεξάρτητα από το αν οι γονείς βρισκόταν σε άδεια ή εργάζονταν”.

“Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι ότι τα νοικοκυριά όπου οι γονείς συνέχισαν να είναι άνεργοι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους δεν φαίνονται χειρότερα όσον αφορά την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών τους, σε σύγκριση με τα παιδιά των οποίων οι γονείς εργάζονταν όλη την περίοδο.”

“Υπήρξε κάποια συζήτηση που δείχνει ότι τα παιδιά θα επανέλθουν και ότι αυτό δεν ήταν μακροχρόνιο.Ευρύτερα στοιχεία εκτός της μελέτης μας έδειξε ότι αυτού του είδους η διαταραχή στα παιδιά μπορεί να έχει μακροχρόνιες συνέπειες.Βλέπουμε αυτές τις επιπτώσεις επί του παρόντος στα παιδιά και οι παραπομπές ψυχικής υγείας είναι υψηλότερες από ότι πριν από την πανδημία”.

Ο Josh Hillman,διευθυντής εκπαίδευσης στο ίδρυμα Naffield, το οποίο χρηματοδότησε την μελέτη, δήλωσε: “Αυτή η σημαντική έρευνα υπογραμμίζει μια ακόμη άσχημη και σύνθετη επίδραση που είχε η πανδημία σε παιδια και νέους,ιδιαίτερα σε αυτούς των οποίων οι γονείς σταμάτησαν να εργάζονται ή απολύθηκαν.”

“Η κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών είναι σημαντική,όχι απο μόνη της,αλλά και για την υποστήριξη της ικανότητάς τους να μαθαίνουν και να επιτυγχάνουν στο σχολείο κάτι που με τη σειρά του μπορεί να ενισχύσει τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματά τους”.

Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε: “Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά ήταν μεταξύ εκείνων που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία και δεσμευόμαστε να τα βοηθήσουμε να καλύψουν τη διαφορά τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο συναισθηματικής ευημερίας. Όλοι οι μαθητές διδάσκονται για την ψυχική ευημερία ως μέρος των σχέσεων, σεξουαλική αγωγή και αγωγή υγείας και επενδύουμε επιπλέον 2,3 δισεκατομμύρια £ ετησίως στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας του NHS έως τον Μάρτιο του 2024.

Ενισχύουμε επίσης την χωρητικότητα στις υπηρεσίες της κοινότητας των παιδιών και των νέων για διατροφικές διαταραχές βοηθώντας τους να θεραπεύσουν 50% περισσότερους νέους το 2022/23 σε σχέση με το 2019/20».

telegraph