Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καλείται να δώσει εξηγήσεις για νοσηρά και μακάβρια έργα τέχνης με παιδιά

Το έργο “Παραμορφωμένα Πρόσωπα” (“Skewed Faces”), ένας συνδυασμός ελαιογραφίας και αυγοτέμπερας σε καμβά από την Lena Cronqvist (1938-), σε προσωρινή έκθεση στο κτίριο Paul Henri Spaak του Ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες

Η Ευρωβουλευτής και μέλος του γαλλικού κόμματος Εθνική Συσπείρωση (Rassemblement National) Aurélia Beigneux καταδίκασε τα καλλιτεχνικά έργα της Cronqvist ως “ηθικά αξιοκατάκριτα” λόγω των απεικονίσεων σαδομαζοχιστικών πράξεων με παιδιά.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει από το 1980 διαγράψει μια αρκετά μακρά πορεία έκθεσης έργων τέχνης, που επιλέγονται προσεκτικά ώστε να αντιπροσωπεύουν “τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρωβουλής για την προώθηση του πολιτισμού, τον διαπολιτισμικό διάλογο και τον σεβασμό στην πολυπολιτισμικότητα”. Η προβολή, όμως, μιας συγκεκριμένης καλλιτέχνιδος που ειδικεύεται στις σαδομαζοχιστικές απεικονίσεις παιδιών έχει ξεφύγει από τα όρια σύμφωνα με μια υπουργό και μέλος της Ευρωβουλής.

Η Ευρωβουλευτής και μέλος του γαλλικού κόμματος Εθνική Συσπείρωση (Rassemblement National) Aurélia Beigneux έθεσε σχετικό ερώτημα στο Κοινοβούλιο μετά την έκθεση ενός έργου ζωγραφικής της αμφιλεγόμενης καλλιτέχνιδος από τη Σουηδία Lena Cronqvist στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, παρά το γνωστό ιστορικό δυσάρεστων και ενοχλητικών απεικονίσεων παιδιών της Cronqvist. Το έργο “Παραμορφωμένα Πρόσωπα” (“Skewed Faces”) της Cronqvist, κρέμεται επί του παρόντος στο κτίριο Paul Henri Spaak της Ευρωβουλής στις Βρυξέλλες, κατόπιν προσωρινού δανεισμού, για να σηματοδοτήσει την Προεδρία της Σουηδίας στο Συμβούλιο.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκθέτει 500 έργα τέχνης, συμπεριλαμβανομένου αυτού του έργου της Cronqvist, η οποία ειδικεύεται σε ζωγραφιές που έχουν σχέση με την ψύχωση και τις σχέσεις εξουσίας μέσα στην οικογένεια και συχνά απεικονίζουν παιδιά να διαπράττουν σαδιστικές ενέργειες. Ένα από τα έργα της Cronqvist (που δεν εκτίθεται στο Ευρωκοινοβούλιο), το “Εγχείριση ΙΙ” (“Operation II”), απεικονίζει γραφικά νεαρά κορίτσια να σφαγιάζουν μινιατούρες (μωρών).

“Η Εγχείριση” (2001), ένας συνδυασμός ελαιογραφίας και αυγοτέμπερας σε καμβά διαστάσεων 2379 x 2953 από τη Lena Cronqvist (1938-), έχει εκτεθεί στο Μουσείο Τέχνης Munch (προς τιμήν του Νορβηγού ζωγράφου Edvard Munch) στο Όσλο της Νορβηγίας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε ότι η Cronqvist έλαβε χρηματοδότηση από το πρόγραμμα χρηματοδότησης Creating Europe (Κτίζοντας την Ευρώπη) της ΕΕ, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Beigneux και διαβεβαίωσε ότι παραμένει αφοσιωμένη στην προστασία των παιδιών (αλλά) και της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Μιλώντας στο περιοδικό The European Conservative**, το μέλος του Ευρωκοινοβουλίου (η Beigneux) καταδίκασε την επιλογή να δοθεί αυτό το βήμα στην Cronqvist (με την έκθεση του έργου της στο κτίριο του Ευρωκοινοβουλίου), σημειώνοντας ότι οι “διεστραμμένες εμμονές της καλλιτέχνιδος είναι ηθικά αξιοκατάκριτες και δεν θα έπρεπε να εκτίθενται σε κοινή θέα στους τοίχους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου”.

Η Lena Cronqvist είναι μια από τις λίγες εικαστικές καλλιτέχνιδες της Σουηδίας που απολαμβάνουν το προνόμιο κρατικού εισοδήματος για τη δουλειά τους και είναι μέλος της Σουηδικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες της Cronqvist είχαν στο παρελθόν την οικονομική υποστήριξη του τραπεζικού κολοσσού BNP Paribas***.

 

*Ο Thomas O’Reilly είναι Ιρλανδός δημοσιογράφος που εργάζεται για το περιοδικό The European Conservative στις Βρυξέλλες. Έχει σπουδές στις χημικές επιστήμες και στη δημοσιογραφία.

**αγγλόφωνη τριμηνιαία περιοδική έκδοση για τη φιλοσοφία, την πολιτική και τις τέχνες (από τις κορυφαίες του είδους στην Ευρώπη)

***Η BNP Paribas είναι γαλλική τράπεζα που αποτελεί τη σημαντικότερη ευρωπαϊκή τράπεζα βάσει δραστηριότητας και κερδοφορίας

 

Πηγή: https://europeanconservative.com/articles/news/european-parliament-questioned-over-morbid-artworks-of-children/