Τό ἵδρυμα Ὠνάση δέν σταματάει νά μᾶς ἐκπλήσσει δυσάρεστα μέ τήν «καλλιτεχνική» του δραστηριότητα. Τελευταῖο «χτύπημα» ἕνα ἄκρως νεοεποχήτικο ἔργο τέχνης μέ διάφορα ἀποκρυφιστικά σύμβολα στό κέντρο τῆς Ἀθήνας, ἀπέναντι ἀπό τό ἀντικαρκινικό νοσοκομεῖο «Ἅγιος Σάββας».
☾ ⌘ ⍾
Τί συμβολίζουν αὐτά τά παράξενα σύμβολα; Ἀπό τή συνέντευξη τοῦ Ἀγγέλου Πλέσσα, δημιουργοῦ τοῦ ἐν λόγῳ ἔργου στήν ἱστοσελίδα τοῦ ἱδρύματος, διαβάζουμε:
Α) τό μπλέ πουλί εἶναι σύμβολο εὐτυχίας ἀλλά καί στίς πρώιμες πολυθεϊστικές θρησκεῖες εἶναι σύμβολο τοῦ οὐρανοῦ καί φέρνει πάντα νέα γιά τό μέλλον – βλέπε σύμβολο τοῦ Twitter.
Β) Μετά ἀκολουθεῖ τό κίτρινο ματάκι μέ τό ἀσιατικό Υing Yang σύμβολο τῆς ἀλληλοεξάρτησης· τό κίτρινο εἶναι τό χρῶμα τῆς διανόησης.
Γ) ☾ Ἔπειτα ἔχουμε τά δύο ρόζ φεγγάρια πού εἶναι σύμβολο τοῦ πανσεξουαλισμοῦ καί διευρύνει σύγχρονα θέματα ὅπως ἡ σεξουαλική ταυτότητα.
Δ) Κατόπιν βλέπουμε ἕνα πορτοκαλί χέρι, σύμβολο τῆς δύναμης· τό πορτοκαλί χρῶμα εἶναι τό χρῶμα τῆς ὑγείας ἀλλά καί τῆς ἐνεργείας.
Ε) ⌘ Ὕστερα ὑπάρχει ἕνα σύμβολο πού εἶναι ταυτόχρονα κελτικό καί ἀφρικάνικο πού εἶναι σῆμα ἀγάπης καί εἰρήνης ἀλλά παράλληλα καί τό σύμβολο command στό πληκτρολόγιο τῆς Apple.
ΣΤ) Στή συνέχεια παρατηροῦμε ἕνα μώβ φίδι μέ ἕνα ποτήρι πού συμβολίζει τήν ἰατρική θεραπεία καί σωματική δύναμη· τό μώβ εἶναι τό χρῶμα τῆς πνευματικότητας.
Ζ) ⍾Τέλος τό πράσινο μανιτάρι κυρίως προσφάτως χρησιμοποιεῖται σάν ἕνα σύμβολο νοητικῆς θεραπείας π.χ. κατά τῆς κατάθλιψης ἀλλά καί σύμβολο τῆς ἀνακύκλωσης καθώς καί τῆς ἀπέραντης δημιουργικότητας· τό χρῶμα πράσινο ἑρμηνεύεται ὡς ἁρμονία καί εὐμάρεια.
Σέ σχετική δημοσιογραφική κριτική διαβάζουμε: «Τό ἔργο ἔχει ἀποτροπαϊκό χαρακτήρα, συνομιλώντας ἔμμεσα μέ τά περίαπτα πού συναντᾶμε ὡς μενταγιόν ἤ κτερίσματα σέ τάφους, καθώς καί μέ τά περιάμματα, τίς βαμμένες κλωστές πού φοροῦσαν στό σῶμα τους οἱ μύστες τῶν ἀρχαίων.»
Μέ ἄλλα λόγια, βλέπουμε σέ δημόσια θέα, μία πολυθεϊστική «σαλάτα» μέ πανσεξουαλικά «καρικεύματα», ἕνα «φεστιβάλ» πνευματικότητας καί ἀποκρυφισμοῦ, τό ὁποῖο φυσικά δέν ἐνοχλεῖ, ἐφόσον δέν εἶναι χριστιανικό. Ἄν ὑπῆρχε ἕνα ἀντίστοιχο καλλιτέχνημα μέ σταυρό ἤ μέ μία εἰκόνα τῆς Θεοτόκου, θά ξεσηκωνόταν ὅλος ὁ ἑσμός τῶν προοδευτικῶν καί ὑλιστῶν τῶν ὁποίων ὁ ὑλισμός ἐξαντλεῖται μόνο ἐναντίον τῆς ὀρθόδοξης πνευματικότητας καί εἶναι ἀπολύτως φιλικός μέ ἄλλου εἴδους πνευματικότητες.
Θά πεῖ κάποιος ὅτι αὐτό εἶναι τέχνη καί ἁπλά σύμβολα καί δέν ἐπηρεάζουν τήν πίστη τῶν ἀνθρώπων. Εἶναι, ὅμως, ἔτσι τά πράγματα;
Τά σύμβολα ἔχουν δύναμη, ἐπηρεάζουν, ἐμπνέουν ἤ ἀπωθοῦν. Δέν εἶναι ἄνευ σημασίας, οὔτε εἶναι νεκρά. Γιά ἐμᾶς τούς χριστιανούς ὁ σταυρός ἔχει ἁγιαστική δύναμη, γι’ αὐτό καί οἱ συνειδητοί χριστιανοί τόν φέρουμε στό λαιμό μας, μέ τή βεβαιότητα ὅτι μᾶς προστατεύει ἡ χάρη του. Ἀντίστοιχα τά σύμβολα χρησιμοποιοῦνται καί στίς ἄλλες θρησκεῖες καί στόν ἀποκρυφισμό, στή γιόγκα, στίς πολεμικές τέχνες καί σέ κάθε νεοεποχήτικη μέθοδο. Ὅπως ὁ Σταυρός ἔχει ἁγιαστική δύναμη, ἔτσι καί τά ἀποκρυφιστικά σύμβολα κρύβουν δαιμονικές δυνάμεις πού ἐπηρεάζουν ἀρνητικά τούς ἀνθρώπους, ἰδιαίτερα ἐκείνους πού προτιμοῦν νά μένουν μακριά ἀπό τά Μυστήρια της Ἐκκλησίας, τά «ἀλεξικέραυνα» τῶν δαιμονικῶν δυνάμεων.
Ὅλες, ὅμως, οἱ δαιμονικές δυνάμεις ἀπενεργοποιοῦνται μπροστά στή δύναμη τῆς ὀρθόδοξης πίστης καί τῶν δικῶν της συμβόλων. Ἐξ οὗ καί ἡ μανία ἀνθρώπων ὄχι ἀλλοπίστων ἤ ἀδιαφόρων ἀθέων, ἀλλά ἐμπαθῶν κατά τῆς χριστιανικῆς πίστης, νά ἐξαφανίσουν τίς εἰκόνες ἀπό τά σχολεῖα καί τά δικαστήρια καί νά γεμίσουν τήν Ἑλλάδα μέ γκράφιτι μέ σατανάδες, κόκκινα ἀγάλματα τοῦ ἑωσφόρου κ.λπ. Εἶναι, λοιπόν, τά σύμβολα κάτι πού δέν πρέπει νά μᾶς ἀφήνει ἀδιάφορους καί ὀφείλουμε νά πιέζουμε μέ κάθε νόμιμο μέσο τούς ὑπευθύνους φορεῖς γιά τό θέμα. Πολύ περισσότερο, ὀφείλουμε νά ἀντισταθοῦμε μέ τή δική μας προσευχή καί πνευματική βελτίωση. Ὅσο περισσότερο ἐνεργοῦν οἱ δυνάμεις τοῦ σκότους, τόσο περισσότερο νά τίς ἀφοπλίζουμε μέ τά ὄπλα τῆς πίστης μας. Ἡ θέαση τέτοιων συμβόλων, αὐτομάτως νά μᾶς φέρνει στά χείλη, στό νοῦ καί στήν καρδιά τήν προσευχή τοῦ Ἰησοῦ, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με, τό μεγάλο ἀντίδοτο κατά τῆς πνευματικῆς δηλητηρίασης.