Καθώς η εταιρία επέλεξε να προβάλλει την ιδεολογία του φύλου και όχι τις δυνατότητες του αυτοκινήτου της, εισέπραξε ήδη την αντίδραση στα social media και αναμένεται να την εισπράξει και στις πωλήσεις
Από την Kristine Parks,
για την ιστοσελίδα FOX Business
Εντύπωση προκάλεσαν όσα ειπώθηκαν πρόσφατα από έναν επικεφαλής διευθυντή μάρκετινγκ της Jaguar καθώς η μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων λάνσαρε αυτή την εβδομάδα ένα επίμαχο μοντέλο.
Ήδη από τον περασμένο μήνα, κατά τη διάρκεια της εμφάνισής του στα βραβεία Virgin Atlantic Attitude, ο Santino Pietrosanti, υπεύθυνος επωνυμίας στο Ηνωμένο Βασίλειο για τη Jaguar/Land Rover, σχολίασε το επερχόμενο rebrand της εταιρείας εντάσσοντάς το μάλιστα στο δικό του «μεταμορφωτικό ταξίδι».
«Είμαστε σε ένα δικό μας ταξίδι μεταμόρφωσης. Καθοδηγούμαστε από την πίστη μας στη διαφορετικότητα, την συμπερίληψη, τη δημιουργικότητα, τις πολιτικές, και το σημαντικότερο, τη δράση. Έχουμε ιδρύσει πάνω από 15 ομάδες DEI (Diversity, Equity and Inclusion) όπως το Pride, οι οποίες είναι εδώ απόψε, όπως και οι Women in Engineering and Neurodiversity Matters, είπε ο Pietrosanti.
«Έχουμε ξεκινήσει σημαντικές αναθεωρήσεις της πολιτικής μας, όπως τη «μετάβαση φύλου» στην εργασία, προκειμένου να προωθήσουμε την ισότητα και την στήριξη των κοινοτήτων μας, θεωρώντας την ατομικότητα ως την υπερδύναμή μας», συνέχισε.
Ο Pietrosanti, ο οποίος εντάχθηκε φέτος στην ηγετική ομάδα της εταιρείας ως Διευθυντής Επωνυμίας για το Ηνωμένο Βασίλειο, είπε ότι το «ταξίδι» της Jaguar προς την υιοθέτηση της DEI θα «συνεχιστεί» για την εταιρεία αυτοκινήτων και θα «αποτελεί σημείο αναφοράς» για την αυτοκινητοβιομηχανία.
«Δεν μιλάμε απλά για νέα αυτοκίνητα. Μιλάμε για όλους τους νέους τρόπους σκέψης και αποδοχής του πλήρους φάσματος του ανθρώπινου δυναμικού και της δημιουργικότητας. Επειδή η Jaguar ανέκαθεν υποστήριζε την ατρόμητη πρωτοτυπία, προσπαθώντας να μην αντιγράφει κανέναν. Και εμείς πιστεύουμε ότι κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να είναι κάτι μοναδικό, κάτι πρωτότυπο και αυτό είναι που μας κάνει δυνατούς», είπε.
«Στην Jaguar στεκόμαστε περήφανα στο πλευρό της LGBTQ+ κοινότητας γιατί γνωρίζουμε ότι η πρωτοτυπία και η δημιουργικότητα ευδοκιμούν σε χώρους όπου οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να είναι ο εαυτός τους», συνέχισε.
Τα σχόλια του Pietrosanti βρίσκονται στο προσκήνιο και η εταιρεία αντιμετώπισε έντονες αντιδράσεις αυτή την εβδομάδα μετά την ανακοίνωση του νέου της λογότυπου και των σλόγκαν σε ένα προωθητικό βίντεο.
Η διαφήμιση περιελάμβανε ανδρόγυνα μοντέλα με περίεργες στολές και έντονα χρώματα, συμπεριλαμβανομένων ενός άνδρα που φορούσε φόρεμα και σλόγκαν όπως «δημιουργήθηκα πληθωρικός», «ζήστε ζωντανά», «διαγράψτε τα συνηθισμένα» και «σπάστε τα καλούπια».
Το βίντεο κατέκλυσε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συγκεντρώνοντας δεκάδες χιλιάδες σχόλια και σχεδόν 47 εκατομμύρια προβολές μέσα σε 24 ώρες.
Η Jaguar κάλυψε τον Pietrosanti στο Fox News Digital, δηλώνοντας ότι ο Pietrosanti «δεν οργάνωσε προσωπικά τη νέα καμπάνια της μάρκας Jaguar, ούτε είχε κάποιο ρόλο στη δημιουργική της αρχή, όπως εικάζουν ορισμένες διαδικτυακές πηγές».
Και συνέχισε: «Ο Santino είναι ένας πολύτιμος ηγέτης και φωνή στη Jaguar και την JLR για τη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και την Ένταξη και είναι ατυχές που πολλοί επέλεξαν να παρερμηνεύσουν τον ρόλο και την εμπειρία του. Η Jaguar πιστεύει σε μια ποικιλόμορφη, περιεκτική και ενοποιημένη κουλτούρα. Αυτό περιλαμβάνει την προώθηση ενός περιβάλλοντος όπου οι άνθρωποι εκτιμώνται όπως είναι αυθεντικά, όπου αναζητούνται και ακούγονται διαφορετικές οπτικές γωνίες και όπου όλοι αντιμετωπίζονται με σεβασμό».
Σύμφωνα με τον ιστότοπο της, η Jaguar κυκλοφόρησε οδηγίες «μετάβασης στην εργασία» για τους τρανς υπαλλήλους το 2019.
Η Jaguar παραχώρησε δήλωση υπερασπιζόμενη το νέο όραμα της εταιρείας ως εξής:
«Η ανανέωση της μάρκας μας για την Jaguar είναι μια τολμηρή και ευφάνταστη επανεφεύρεση, και όπως ήταν αναμενόμενο έχει προσελκύσει την προσοχή και τη συζήτηση. Ως περήφανοι θεματοφύλακες της ιστορίας της Jaguar, διατηρήσαμε τα εμβληματικά σύμβολα κάνοντας και ένα δραματικό άλμα προς τα εμπρός. Η αποκάλυψη της μάρκας είναι μόνο το πρώτο βήμα σε αυτή τη συναρπαστική νέα εποχή και ανυπομονούμε να μοιραστούμε περισσότερα για τη μεταμόρφωση της Jaguar στις επόμενες ημέρες και εβδομάδες».
Μένει τώρα να φανεί πως θα αντιδράσει το αγοραστικό κοινό σε αυτές τις πρωτοβουλίες της εταιρίας, καθώς η απόφαση για την αγορά μιας Jaguar δεν σχετιζόταν ως τώρα με τη στήριξη σε σεξουαλικές ομάδες, αλλά με τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τον δυναμισμό που μπορούσε να εμπνεύσει και να υποστηρίζει.