ΒΙΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

AGVNES

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Κατά καιρούς, και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια διοχετεύονται στους ανυποψίαστους ανθρώπους κάποιες παραπλανητικές, ίσως και ύποπτες απόψεις- θεωρίες, που αφορούν την δήθεν «κακή σχέση» του Χριστιανισμού με τον αθλητισμό, τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το ίδιο το σώμα του ανθρώπου.

Από τη μακροχρόνια έρευνα που πραγματοποιήθηκε, τα δεδομένα της οποίας παρατίθενται στο παρόν βιβλίο, φαίνεται ότι ο Χριστιανισμός δέχεται τον άνθρωπο ως αδιαίρετο σύνολο (σώμα και ψυχή), θεωρώντας το σώμα ως ναό της ψυχής και ως ένα απαραίτητο εργαλείο, με το οποίο καλείται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ψυχής.

Παράλληλα πολλοί Πατέρες της Εκκλησίας, από την αρχαία πρωτοχριστιανική εποχή μέχρι τις μέρες μας δέχθηκαν τη γυμναστική ως ένα άριστο μέσο προαγωγής και διαπαιδαγώγησης του ανθρώπου, όπως τη δέχθηκαν και πολλοί αρχαίοι φιλόσοφοι. Είναι όμως σημαντικό να επισημανθεί ότι ο χριστιανισμός- ιδιαίτερα η ορθοδοξία- δέχεται τη γυμναστική μόνο όταν καλλιεργείται «χάριν αρετής» και αναδεικνύει τον λεγόμενο «καλό καγαθό» πολίτη. Αντίθετα οι Πατέρες έδειξαν την αντίθεσή τους, στη γυμναστική και τα αθλητικά θεάματα, όπου δεν υπήρξε αρμονική σύζευξη των αγαθών του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής. Οι Πατέρες αυτοί, όπως και οι αρχαίοι φιλόσοφοι άσκησαν αυστηρή κριτική στη γυμναστική που προάγει τη σωματολατρεία και αναδεικνύει ανθρώπους βίαιους, αδίστακτους, επιθετικούς και εγωκεντρικούς, όπως έγινε σε κάποια ακραία καθεστώτα.

Ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μεγάλοι Ιεράρχες και Άγιοι της Ελληνικής Εκκλησίας ήταν ιδιαίτερα φιλογυμναστικοί.

Η αποδοχή της γυμναστικής από την Εκκλησία και τον κλήρο φαίνεται και από το γεγονός ότι λίγο ή πολύ όλες οι Μητροπόλεις και ενορίες, τόσο της ελληνικής επικράτειας, όσο και της ομογένειας καλλιεργούν μέσα από τα κατηχητικά σχολεία τον αθλητισμό και τον πολιτισμό.

Πέρα από όλα αυτά, η Ελληνική Εκκλησία και η λαϊκή παράδοση έχουν ανακήρυξη κάποιους Άγιους, όπως τον Άγιο Γεώργιο, τον Άγιο Νέστορα και τον Άγιο Νεκτάριο Αιγίνης, ως προστάτες των αθλητών και των σταδίων.

Στο τέλος κάθε ενότητας και κάθε κεφαλαίου του βιβλίου των 308 σελίδων και των 14 κεφαλαίων, παρατίθεται το σχετικό συμπέρασμα, αλλά και σχετικές φωτογραφίες. Επίσης για όλες τις αναφορές υπάρχουν έγκυρες βιβλιογραφικές παραπομπές, κάτι που θα βοηθήσει τον αναγνώστη ακόμη περισσότερο να κατανοήσει το θέμα, αλλά και αν χρειαστεί, να το ερευνήσει σε βάθος.

AGVNES