Βιοηθικοὶ καὶ ἄλλοι προβληματισμοί

Ἐχοντες ὑπ’ ὄψιν τὰ κάτωθι κείμενα καὶ βίντεο:

1. Τὶς 2 ἐπιστολὲς τοῦ θεολόγου καὶ ψυχιάτρου πατρὸς Στυλιανοῦ Καρπαθίου (στὶς ὁποῖες γίνεται λόγος γιὰ χρῆσι ἐκτρωμένων ἐμβρύων στὴν παραγωγὴ τῶν ἐμβολίων):

-Πρώτη: https://enromiosini.gr/arthrografia/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80-%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%80/

-Δευτέρα: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2021/03/blog-post_35.html

 

2. Τὸ εἰς τὸν κάτωθι δεσμὸ (link) κείμενο τοῦ συλλόγου «Ἀφῆστε με νὰ ζήσω»: https://www.afistemenaziso.gr/texts/medical/gynecology/i-xrisi-ektromenon-emvryon-stin-anaptyksi-emvolion

 

3. Τὰ εἰς τοὺς κάτωθι δεσμοὺς βίντεο ἀπὸ τὴν ἔνορκη κατάθεση τοῦ St. Plotkin, ἑνὸς ἐκ τῶν κορυφαίων πακγοσμίως στὴν βιομηχανία ἐμβολίων (ἰατρὸ καὶ σύμβουλο ἐταιριῶν παρασκευῆς παλαιοτέρων ἐμβολίων καθὼς καὶ τῶν νέων ἐμβολίων κατὰ τοῦ κορωνοϊοῦ): https://www.youtube.com/watch?v=XONxYzgXDDM καὶ https://youtu.be/y6fjbixw-Dc [ὅπου παραδέχεται τὴν χρῆση ἐκτρωμένων ἐμβρύων στὴν διαδικασία παραγωγῆς παλαιοτέρων γνωστῶν, λεγομένων ὑποχρεωτικῶν, ἐμβολίων (π.χ. ἐρυθρά, ἀνεμευλογιά, ἠπατίτιδα α), καὶ ἄλλα ἀπαράδεκτα. Δῆτε καὶ ἄλλο ἀπόσπασμα, μὲ ἄλλα συγκλονιστικὰ στοιχεῖα: https://www.youtube.com/watch?v=-Qmybm2Fu5I ]

Γιὰ περαιτέρω στοιχεῖα: https://www.zougla.gr/apopseis/article/i-diki-ton-emvolion

 

 

4. Τὸ εἰς τὸν κάτωθι δεσμὸ κείμενο τοῦ καθ. Πανεπ. Ἀθηνῶν Σπ. Καμπιώτου, «Στυγνὴ ὁμολογία καὶ φρίκη»: https://enromiosini.gr/arthrografia/%CF%83%CF%84%CF%85%CE%B3%CE%BD%CE%AE-%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%86%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%B7/

[ὅπου παρουσίαζονται ἐπίσημες πληροφορίες γιὰ τὰ νέα ἐμβόλια, ὅπως: «Αυτό το φαρμακευτικό προϊόν (τῆς Pfizer) έχει εγκριθεί με τη διαδικασία που αποκαλείται «έγκριση υπό όρους». Αυτό σημαίνει ότι αναμένονται περισσότερα δεδομένα σχετικά με το φαρμακευτικό προϊόν).

 

5. Ἄρθρα τοῦ ἡμερησίου Τύπου, ὅπως τὰ κάτωθι (ἐνδεικτικὴ ἀναφορὰ ἀπὸ τὰ δυσμέτρητα παρόμοια): https://www.real.gr/kosmos/arthro/germania_anastoli_xorigisis_emboliou_tis_astrazeneca_se_gynaikes_kato_ton_60_eton-726195/ [«Η κυβέρνηση του Βερολίνου ανέστειλε σήμερα (30-3-21) την χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca κατά της Covid-19 για γυναίκες κάτω των 60 ετών, μετά την διαπίστωση 31 περιστατικών θρομβώσεων», μὲ ἀποτέλεσμα κάποιοι νὰ ἀποβιώσουν». Εἶναι σαφὲς ὅτι καὶ τὰ ἄλλα ἐμβόλια ἔχουν παρενέργειες, ὅμοιες καὶ ἄλλες]. https://www.real.gr/koinonia/arthro/emboliasmoi_m_triti_anoigoun_ta_rantebou_gia_30_39_kai_m_pempti_gia_40_44_me_astrazeneca-733589/ (ἀπόσπασμα τοῦ ἄρθρου: «η κ. Θεοδωρίδου είπε ότι «το Ισραήλ έχει ένα άριστο σύστημα καταγραφής και εξετάζει την χρονολογική συσχέτιση του εμβολίου (τῆς Pfizer) με 60 (σ.σ. καταγεγραμμένες· προφανῶς ὑπάρχουν καὶ μὴ καταγεγραμμένες) περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας που εμφανίστηκαν στα 5 εκατομμύρια δόσεων. Όλα θα διερευνηθούν λεπτομερώς και θα έχουμε απαντήσεις και γι’ αυτό το θέμα, όπως εξήγησε». Τελικῶς, μετὰ ἀπὸ μελέτες ἀπεδείχθη ὅτι ὑπάρχει συσχετισμὸς μεταξὺ ἐμβολίων καὶ περὶ-μυοκαρδίτιδας· δῆτε παρακάτω συνέντευξι καρδιολόγου Τούτουζα). https://youtu.be/mMryr7jgPK8 [Ἰατροδικαστὴς-εἰσαγγελεὺς προτείνει νὰ μὴ ἐμβολιάζεται ὁ κόσμος μὲ ἕνα συγκεκριμένο ἐμβόλιο (ποὺ ἐτέθη στὸ ἐπίκεντρο τῆς προσοχῆς, καὶ δίκην ψυχολογικοῦ τρύκ, ὁ κόσμος κατευθύνηθηκε ἔτσι ὥστε νὰ θεωρῇ αὐτὸ ὡς κακὸ ἐνῶ τὰ ἄλλα ὡς καλά)]. https://www.real.gr/kosmos/arthro/embolio_astrazeneca_germania_kai_ispania_periorizoun_tin_xrisi_tou_stous_ano_ton_60_eton-728697/ (τίτλος: «Εμβόλιο AstraZeneca: Γερμανία και Ισπανία περιορίζουν την χρήση του στους άνω των 60 ετών»). https://www.real.gr/kosmos/arthro/se_dini_h_pagkosmia_ekstrateia_emboliasmou_me_tin_anastoli_xrisis_tou_johnson_johnson-730059/ («Νέα εμπόδια στις εκστρατείες εμβολιασμού στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη με την “αναστολή” που ανακοίνωσαν σήμερα οι αμερικανικές υγειονομικές αρχές της χρήσης του εμβολίου της Johnson & Johnson κατά της Covid, λόγω της σπάνιας εμφάνισης σοβαρών θρόμβων αίματος»). https://koukfamily.blogspot.com/2021/05/68-2-pfizer.html («Σοκ προκαλεί η είδηση πως μία γυναίκα 68ετών η οποία δεν έπασχε από κανένα υποκείμενο νόσημα έφυγε από τη ζωή μία μόλις ημέρα μετά τον εμβολιασμό της με τη δεύτερη δόση του εμβολίου της Pfizer, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν τα παιδιά της»). https://www.real.gr/koinonia/arthro/kalabryta_edosan_maxi_gia_ora_oi_giatroi_na_sosoun_tin_55xroni_pou_katerreuse_meta_ton_emboliasmo_tis-747140/ (Για ώρα έδωσαν μάχη οι γιατροί του νοσοκομείου Καλαβρύτων προκειμένου να σώσουν την 55χρονη Κωνσταντίνα που μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου (pfizer) κατέρρευσε στο χώρο του νοσηλευτηρίου. https://www.real.gr/covid_19/arthro/toutouzas_pos_ksexorizoume_tis_aples_parenergeies_ton_embolion_apo_tis_kardiakes_epiplokes-747262/ («Να μην ανησυχεί ο κόσμος για τις καρδιακές επιπλοκές (περικαρδίτιδες και μυοκαρδίτιδες) που καταγράφονται, κυρίως από τα mRNA εμβόλια» γράφει στὸ ἄρθρο. Εἶναι, λοιπόν, πλέον δεδομένο ὅτι προκαλοῦν σὲ κάποιες περιπτώσεις (λίγες, πολλές;) καὶ μυοκαρδίτιδες καὶ περικαρδίτιδες τὰ ἐμβόλια. Καὶ ἐρωτοῦμε τὸν καρδιολόγο τοῦ ἄρθρου. Γιατὶ νὰ μὴ ἀνησυχοῦμε; Ἀφοῦ σεῖς ὁ ἴδιος λέτε: «Αυτό που φοβόμαστε, κυρίως στην μυοκαρδίτιδα, είναι να μην αφήσει μόνιμη βλάβη στην καρδιά, αλλά τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν συντείνουν προς κάτι τέτοιο». Τὰ μέχρι τώρα στοιχεῖα!!! Πειραματικὸ στάδιο γάρ… Δηλαδὴ ἀναλαμβάνουμε τὸ ρίσκο ἀκόμη καὶ νὰ πάθουμε πιθανῶς μόνιμη βλάβη στὴν καρδιά;) https://www.zougla.gr/apopseis/article/proti-meta8anatia-meleti-as8enous-emvoliasmenou-gia-tonsars-cov-2 «H πρώτη μελέτη μεταθανάτιας αυτοψίας σε ασθενή εμβολιασμένο για την COVID αποκάλυψε ότι το ιικό RNA βρέθηκε σε όλα τα όργανα του σώματός του, πράγμα που σημαίνει είτε ότι το εμβόλιο είναι αναποτελεσματικό είτε ότι ο κορωνοϊός εξαπλώνεται πιο γρήγορα σε εμβολιασμένα άτομα». Ἄρθρο ποὺ χρήζει ἐπιβεβαιώσεως.

 

ἐρωτοῦμε:

α. Ἐκ τῶν ὡς ἄνω (βλ. 1 ,2, 3) συνάγεται ἢ ὄχι τὸ συμπέρασμα ὅτι ὑφίσταται ζήτημα βιοηθικῆς; Ἐὰν ναί, δὲν θὰ ἦταν φρόνιμο οἱ ἐκκλησιαστικὲς ἀρχὲς καὶ ἄλλοι φορεῖς καὶ πρόσωπα νὰ ἐφιστοῦσαν τὴν προσοχὴ τῶν πιστῶν, νὰ ἐξέφραζαν τοὐλάχιστον τὴν ἐπιφύλαξή τους, ἐὰν ὄχι τὴν ἀντίθεσή τους, ὡς πρὸς τὰ ἐμβόλια κατὰ τοῦ νέου κορωνοϊοῦ;

Ἐπίσης, ἐφόσον, κατὰ τὴν μαρτυρία τοῦ S. Plotkin, ἔχουν χρησιμοποιηθῇ κυτταρικὲς σειρὲς ἐκτρωμένων ἐμβρύων καὶ σὲ παλαιότερα ἐμβόλια (π.χ. ἀνεμευλογιᾶς), δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ τεθεῖ καὶ γιὰ αὐτὰ ζήτημα βιοηθικῆς; Εἶναι λογικὸ γιὰ

χριστιανοὺς νὰ ἀδιαφοροῦμε γιὰ τὴν ἀλήθεια – καὶ νὰ μὴ ἀγωνιζόμαστε πάσῃ θυσίᾳ νὰ τὴν ἀνακαλύψουμε -, ἢ νὰ ἀποφεύγουμε, μὲ διάφορες δικαιολογίες, νὰ τὴν ἐκφράσουμε καὶ νὰ τὴν ἀναδείξουμε;

β. Ἐκ τῶν ὡς ἄνω (βλ. 4, 5), καὶ πολλῶν ἄλλων παρομοίων, συνάγεται ἢ ὄχι τὸ συμπέρασμα ὅτι τὰ ἐμβόλια δὲν εἶναι (ἢ τουλάχιστον δὲν ἀπεδείχθησαν ἀκόμη) ἀσφαλῆ καὶ ἀποτελεσματικά; Δὲν θὰ ἦταν συνετὸ νὰ ἐκφράσουμε (ἐκκλησιαστικοὶ καὶ ἄλλοι φορεῖς καὶ πρόσωπα) τοὐλάχιστον τὶς ἐπιφυλάξεις μας; Εἶναι δικαιολογημένος γιὰ χριστιανοὺς ὁ φόβος τῆς κοινωνικῆς κατακραυγῆς, ποὺ θὰ ὑποστοῦμε ἐὰν ἐκφράσουμε τὶς ἐπιφυλάξεις μας, σὲ μία δημοκρατικὴ κοινωνία; Ἆραγε, ὅμως, ζοῦμε σὲ δημοκρατικὴ κοινωνία; Ἆραγε ἀποτελοῦν ἀκόμη χριστιανικὴ κοινωνία οἱ ἐν Ἑλλάδι; Ἆραγε ἀγωνιζόμαστε ὅσο θὰ ἔπρεπε γιὰ νὰ διατηρηθῇ ἡ ἔστω σὲ κάποιο βαθμὸ δημοκρατικότητα τῆς χώρας; Ἆραγε μήπως ἦλθε ἡ ὥρα νὰ ὀργανωθοῦν οἱ ἀγωνιζόμενοι χριστιανοὶ σὲ κατακόμβες;

 

Υ.Γ. Τὸ θέμα τοῦ ἐμβολιασμοῦ θὰ ἦταν κυρίως ἰατρικό (ὅπως ἀναφέρεται σὲ κείμενα ἐκκλησιαστικῶν ἀρχῶν καὶ προσώπων ἀνὰ τὸν κόσμο), ἐὰν δὲν ὑπῆρχε οὐδεὶς βιοηθικὸς προβληματισμός, ἐὰν δὲν ὑπήρχε οὐδεμία ἔστω ὑποψία καταπατήσεως συνταγματικῶς κατοχυρωμένων ἐλευθεριῶν καὶ δικαιωμάτων (π.χ. βλ. ὑποχρεωτικὸ ἐμβολιασμὸ σὲ διάφορες ὁμάδες καὶ κλάδους ἐργασίας ἢ ἐκβιασμὸ μὲ διαφόρους τρόπους, ὅπως ἀπόλυσι ἀπὸ τὴν ἐργασία), ἐὰν δὲν ὑπῆρχε διχασμὸς καὶ διχόνοια μεταξὺ τῶν πιστῶν (κληρικῶν καὶ λαϊκῶν), ἐὰν ὑπῆρχε μόνον μία ἰατρικὴ-ἐπιστημονικὴ θέση ἐπὶ τοῦ ζητήματος ὡς πρὸς τὴν περιγραφὴ καὶ τὴν διαχείριση τοῦ προβλήματος (βλ. π.χ. τὶς γενικότερες διαφωνίες τῶν εἰδικῶν καὶ τῶν πολιτικῶν ὡς πρὸς τὴν θεραπεία καὶ τὰ μέτρα κατὰ τοῦ κορωνοϊοῦ, ἀλλὰ καὶ εἰδικώτερον τὶς διαφωνίες τους ὡς πρὸς τὴν ἀσφάλεια καὶ ἀποτελεσματικότητα τῶν ἐμβολίων), καὶ ἐὰν δὲν ὑπῆρχαν πολιτικο-οικονομικὰ συμφέροντα (τὰ ἀμφισβητεῖ κανείς;).

Α. Θ.

Ετικέτες - Σχετικά Θέματα