Καταπληκτικά μπρούτζινα γλυπτά εικονίζουν το «θαυμαστό ταξίδι» του αγέννητου μωρού από τη σύλληψη μέχρι τη γέννηση!

Right to Life UK

Doha Qatar – Τα γιγάντια γλυπτά που εικονίζουν τη ανάπτυξη του αγέννητου ανθρώπου, φιλοτεχνημένα από τον Άγγλο καλλιτέχνη Damien Hirst πριν μια δεκαετία, εξακολουθούν να είναι εκτεθειμένα στην πρωτεύουσα του Κατάρ, τη Ντόχα. Τα 14 μπρούτζινα γλυπτά του, φτάνουν σε ύψος τα 14 μέτρα και δείχνουν με εκπληκτική ανατομική λεπτομέρεια την ανάπτυξη ενός αγέννητου αγοριού από τη σύλληψη έως τη γέννηση.

Με εντολή της προέδρου της Αρχής Μουσείων του Κατάρ, Sheikha al Mayassa Hamad bin Khalifa al-Thani, τα γλυπτά του Hirst εκτίθενται σε περίοπτη θέση μπροστά από το Sidra Medical and Research Center, μια κλινική στο Κατάρ που ειδικεύεται στην υγεία των γυναικών και των παιδιών.

Τα έργα τέχνης φαίνονται από την έρημο και τον αυτοκινητόδρομο και ζυγίζουν συνολικά 216 τόνους.


«Το θαυμαστό ταξίδι»

Ο Hirst ονόμασε την σειρά των γλυπτών «The Miraculous Journey», «Το θαυμαστό ταξίδι». Όταν ρωτήθηκε πώς είχε αυτή την έμπνευση για τα γλυπτά, εξήγησε ότι το ενδιαφέρον του εκδηλώθηκε αφού έκανε δικά του παιδιά. Ο γλύπτης-πατέρας τριών- παιδιών εξήγησε: «Όλοι μιλούν για το ταξίδι της ζωής τους, αλλά ο καθένας μας έχουμε κάνει ένα ολόκληρο ταξίδι πριν γεννηθούμε»

Το πρώτο από τα 14 γλυπτά δείχνει τη στιγμή της σύλληψης, όταν το σπέρμα γονιμοποιεί το ωάριο. Κάθε γλυπτό δείχνει το αγέννητο μωρό σε διαφορετικό επίπεδο ανάπτυξης, με το ένα να απεικονίζει δίδυμα μέσα στη μήτρα.

Την στιγμή που έγιναν τα αποκαλυπτήρια των γλυπτών, ακούστηκε ενισχυμένος ο ήχος μιας καρδιάς έτσι ώστε οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των μελών της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ, να μπορούν να ακούν τον καρδιακό παλμό των παιδιών της μήτρας καθώς αντίκρυζαν για πρώτη φορά αυτή τη μεγαλειώδη απεικόνιση της νέας ζωής.


Ο ρόλος της τέχνης στην δημιουργία προβληματισμού

Ο Hirst τόνισε ακόμη ότι «είναι υπέροχο να λες ότι αυτό είναι πραγματικό… και έτσι λειτουργεί…για την εκπαίδευση όλων». Ένας ειδικός της τέχνης επεσήμανε πόσο χρήσιμη είναι η παρουσία των αγαλμάτων στη θέση αυτή, υποστηρίζοντας ότι «αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την αποστολή της κλινικής Sidra, που είναι η φροντίδα της υγείας της γυναίκας και των μωρών… Νομίζω ότι είναι τέλεια για την τοποθεσία».

Αλλά και άλλη μία Βρετανίδα καλλιτέχνης, η Tracey Emin, χρησιμοποίησε τα έργα τέχνης της για να προκαλέσει προβληματισμό σχετικά με τα αγέννητα μωρά. Η ανάμνηση των αγέννητων παιδιών της Emin, των οποίων οι ζωές έληξαν με την άμβλωσή τους, αναδύεται όλα αυτά τα χρόνια από τα έργα τέχνης της. Το έργο της του 1997 «Everyone I Have Ever Slept With 1963 – 1995», «Όλοι με τους οποίους κοιμήθηκα, 1963-1995», περιλαμβάνει τα δύο παιδιά της που έχουν πεθάνει με έκτρωση. Το αυτοβιογραφικό της βίντεο της ίδιας χρονιάς αναφέρει επίσης τις εκτρώσεις της. Σε μια έκθεση του 2011, παρουσιάζει εργασίες της με υφάσματα και τίτλο «Τη πρώτη φορά που ήμουν έγκυος άρχισα να πλέκω με βελονάκι στο μωρό ένα σάλι», 1998-2004, αναγνωρίζοντας τις ζωές που μεγάλωναν μέσα της.


Η αξία της ζωής πριν τη γέννηση

Η εκπρόσωπος του Right To Life στο Ηνωμένο Βασίλειο, Catherine Robinson, δήλωσε: «Αυτά τα εκπληκτικά γλυπτά είναι μια εντυπωσιακή ορατή υπενθύμιση της ομορφιάς της ζωής πριν τη γέννηση. Η σειρά των γλυπτών και ο τίτλος του έργου τονίζουν το συνεχές ταξίδι της ζωής από τη στιγμή της σύλληψης έως τη γέννηση, και κατόπιν. Υπογραμμίζουν για τον καθένα από εμάς που βλέπει αυτά τα έργα τέχνης, ότι το θαυμάσιο ταξίδι όλων μας ξεκίνησε με τον ίδιο τρόπο: με ένα σπερματοζωάριο που γονιμοποίησε ένα ωάριο».

«Η ανατομική ακρίβεια των γλυπτών μας δείχνει την ανθρώπινη φύση του αγέννητου μωρού και προβάλλει την αξία της ζωής πριν τη γέννηση. Χρειαζόμαστε περισσότερα έργα τέχνης που να ανοίγουν τη συζήτηση για τη ζωή πριν τη γέννηση και να μας θυμίζουν το εκπληκτικό ταξίδι που έχουμε κάνει όλοι από τη στιγμή που δημιουργηθήκαμε κατά τη σύλληψη».

 

Πηγή: https://tideon.org