ΤΑΤΟΥΑΖ – ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕΡΟΣ Γ’

TATOYAZ

 

Φίλοι Ρωμνιοί και Ρωμνίες, σε μια συνέχεια 3 (τριών) δημοσιεύσεων, θα παρουσιάσουμε ένα πλήρες άρθρο από τον κύριο Κ.Γ. Παπαδημητρακόπουλο που γράφτηκε στον Ορθόδοξο Τύπο.

Ξεκινώντας απο το Α’ ΜΕΡΟΣ, τα μέρη και τα κεφάλαια που θα παρουσιαστούν είναι :

ΜΕΡΟΣ Α’   (δείτε την ανάρτηση)

*  Διατί με Τατουάζ;

*  Η ονομασία του

*  Η Ιστορία του

*  Η νεότερη ιστορία και η διάδοση – επιβολή του

 

ΜΕΡΟΣ Β’  (δείτε την ανάρτηση)

*  Πως και με τι μέσα γίνεται η όλη διαδικασία

*  Ποιοι στιγματίζονται με Τατουάζ;

*  Τι έδειξε η Επιστημονική Έρευνα;

*  Το Παγανιστικό περιεχόμενο του Τατουάζ

*  Τα είδη των σχεδίων τους

 

ΜΕΡΟΣ Γ’ 

*  Η Αγία Γραφή και η εκκλησία τα καταδικάζουν

*  Τι γίνεται με τα θρησκευτικού περιεχομένου Τατουάζ;

*  Για ποιο λόγο φτάνει κανείς στα Τατουάζ;

*  Ποιες είναι οι επιπτώσεις;

*  Τι είναι τα Τατουάζ  χένας;

*  Το συμπέρασμά μας

 

γία Γραφ κα κκλησία τ καταδικάζουν!

Στν γία Γραφ (Λευϊτ. ιθ, 28) ναφέρονται τ ξς χαρακτηριστικά: «… Κα ντομίδας ο ποιήσετε π ψυχ ν τ σώματι μν κα γράμματα στικτ ο ποιήσετε ν μν. γ εμί Κύριος Θες μν» Δηλαδή, δν θ κάνετε ντομς στ σμα σας, οτε θ χαράξετε γράμματα στ δέρμα σας. γ εμαι Κύριος Θεός σας.

ναφέρεται τι ο πρτες ντιδράσεις τς κκλησίας κφράστηκαν π τς ποχςτο Μ. Κωνσταντίνου. Τν 8ο μ.Χ. αώνα κκλησία καταδίκασε τν ποτύπωση ποιουδήποτε συμβόλου π το σώματος τν πιστν ς «εδωλολατρικ θιμο» κα ς «πρακτικ τν βαρβάρων»! Τ διο καταδικάζονται π τος Πατέρες τς κκλησίας (πως π.χ. π τν Μ. Βασίλειο).

Ατ εχαν ς ποτέλεσμα ν ξαλειφθε τ τατουζ τουλάχιστον στν Ερώπη γι μία χιλιετία περίπου, πέστρεψε δ στ προσκήνιο μ τς μεγάλες γεωγραφικς ξερευνήσεις κα τς παφς μ τος λλους πληθυσμος τς γς (κυρίως ατος τς φρικς).

Τί γίνεται μ τά… θρησκευτικο περιεχομένου τατουάζ;

Ναί, πάρχουν κα ατά, πο κάθε τόσο μάλιστα ρχονται στ μόδα, οσιαστικ σ χρες τς Δύσης. χουν ς θέμα τους συνήθως τν εκόνα το Χριστο μ τ κάνθινο στεφάνι, το Σταυρο κ.λπ.

Ατο πο τ χαράζουν στ σμα τους δν εναι πωσδήποτε πιστοί, μπορε ν εναι κόμη κα πέλπιδες κατάδικοι κα νθρωποι, πο θέλουν ν δηλώσουν πς παρνήθηκαν ριστικ τν μαρτωλ ζωή τους!

Λέγεται πς τακτικ ατ χάνεται στ βάθη το χρόνου. Εναι γνωστ τι ο σταυροφόροι εχαν χαραγμένο τν Σταυρ στ στθος τ μέτωπά τους, πράγμα πο καναν μετ τν φιξή τους στος γίους Τόπους!

ραγε πόσο σωστ εναι μία τέτοια τακτική; Νομίζουμε πς εναι τελείως λάθος! Γιατί πέραν τν σων ναφέραμε προηγουμένως, γι ατ πο λέει γ. Γραφή, θ προσθέσουμε κα τ ξς:

α. Χριστς ατό, πο θέλει πό μς, εναι ν χαράζουμε τ νομά Του στς καρδιές μας κα χι στ… δέρμα μας! πίστη κα φοσίωσή μας ν φαίνεται π τ ργα μας, ργα μετανοίας, κα χι π τς ζωγραφιές μας, κόμη κι ν ατς εναι πάνω στ σμα μας.

Μς επε: «Ο πς λέγων μοι, Κύριε, Κύριε, εσελεύσεται ες τν βασιλείαν τν ορανν, λλ ποιν τ θέλημα το Πατρός μου το ν ορανος» (Ματθ. 7, 21). Ατ κριβς καναν ο Μάρτυρες κα λοι ο γιοι τς κκλησίας μας. ξάλλου, πως ναφέρει κα π. Παλος «σοι βαπτισθήκατε μ πίστη στν Χριστό, νδυθήκατε τν Χριστ (κα νωθήκατε μαζί Του)» (Βλ. Γαλ. γ΄ 27).

β. π. Παλος, πάλι, ναφέρει σ λλο σημεο: «γ γρ τ στίγματα το Κυρίου ησο ν τ σώματί μου βαστάζω» (Γαλ. στ΄ 17). Ποι εναι ατ τ στίγματα; Δν εναι λλα π τ δια τ σημάδια τν πληγν, πο πέστη π τος διωγμος (δηλ. μαστιγώσεις, ραβδισμούς, λιθοβολισμος κ.λπ.) χάριν το Χριστο κα ατ εναι κενα, πο ποδεικνύουν τι εναι, χι μόνο φοσιωμένος πιστός Του, λλ κα γνήσιος πόστολός Του. Τέτοια στίγματα φεραν λοι ο μάρτυρες, στίγματα μαρτυρίας π τος εδωλολάτρες κα τος πίστους.

γ. Στν ποκάλυψη το ωάννη, ν Χριστς μς ποκαλύπτει λλ κα μς προειδοποιε γι τ γνωστ χάραγμα το ντιχρίστου πάνω στ σμα μας (τ δεξ χέρι τ μέτωπο πως επαμε), να χάραγμα, πο δν θ περιέχει τίποτ λλο π τ νομα τν ριθμό του, δν ζητάει νγίνει τ διο κα π τος πιστούς του μ τ δικό Του Πρόσωπο, νομα Σύμβολα! Ατ πο θέλει πωσδήποτε π μς εναι ν μ δεχθομε ποτ ν γίνει κάτι τέτοιο σ βάρος μας π τν ντίχριστο!

δ. Μ ξεχνμε πς ποτ σκοπς δν γιάζει τ μέσα. Κα τ μέσα δ εναι σαφς εδωλολατρικά, ποκύημα σκοτεινν προλήψεων κα δεισιδαιμονιν!

Γι ποιος λόγους φθάνει κανες στ τατουάζ;

Ο λόγοι ατο εναι πολλοί, πως:

α. ποτελε παναστατικ πράξη!

Ο νέοι σήμερα, λένε, στιγματίζουν τ σμα τους μ παραστάσεις π τν δικό τους δεατ κόσμο, προκειμένου ν νοίξουν δρόμο πρς τν πελευθέρωσή τους!

στόσο κάτι νάλογο λεγαν κα ο Χίππυς: «στω κι ν ποφέρουμε π τος βελονισμούς, τ τατουζ ποτελε κι ατ να μέσο πρς την πελευθέρωσή μας π τς πουριτανικς προκαταλήψεις»! Κα ο Χίππυς ταν ς γενεά, ο παπποδες τν σημερινν παιδιν!

Τί οτοπία λοιπόν! Μ τ μέσα ατ τν πρωτογόνων κα τ τεχνάσματα το περιθωρίου, γίνονται στ λήθεια παναστάσεις κα μάλιστα σήμερα; Μ ατ πο χρησιμοποιοσαν ο γονες, ο παπποδες κα λοι ορχαοι μας πρόγονοι;

β. Γι τ μόδα!

Ποι μόδα; Ατν πο ρχεται κα παρέρχεται στ διάβα τν αώνων ατν πού μ χίλιους δυ τρόπους μς πιβάλλει «διεθνς τν πονηρν»; Ατ κα μόνο θ πρεπε ν μς παναστατε!

γ. Εναι σύμβολο πειθαρχίας!

γενικ ντύπωση πο πάρχει εναι τι σ κάθε περίπτωση τ τατουζ εναι σύμβολο πειθαρχίας.

Ρώτησαν κάποιον πο εχε στμπράτσο του να σπρόμαυρο λύκο σ τατουάζ, μ ποι κριτήρια τν πέλεξε. Κι κενος πάντησε ς ξς: «Γιατί εναι δυναμικς κα νυπότακτος»!

Τί πλάνη κι ατή! φο τ τατουζ δν σβήνεται ποτ π τ σμα, σαφς τότε πρόκειται γι ποταγή, γι τν πι σκληρ ποτέλεια, γι φ ρου ζως πακο κα μάλιστα κόμη κα σ κάποιες μυστικιστικές, παγανιστικς κα λλες ξεπερασμένες προκαταλήψεις! πότε, ν θέλει ν ξεφύγει κανες π τ μία κατάσταση τελικ ποδουλώνεται στν λλη!

Εναι πι ατ να εδος στράτευσης κα τς χειρότερης δουλείας, πως τ εδαμε πι πάνω κα στς συμμορίες!

δ. Γι διαμαρτυρία κα προκειμένου ν τραβήξει κανες τν προσοχ τν λλων!

ραα! Μόνο πο τ μέσα πο χρησιμοποιονται εναι τελείως λάθος, εναι σαφς σ βάρος κείνου πο τ χρησιμοποιε. ς τ σκεφθομε!

ε. Γι ν κερδίσουμε τν θαυμασμ τν φίλων!

λλ τότε, μήπως δν χουμε σωστος φίλους; Μήπως βρισκόμαστε σ λάθος παρέα; ς προβληματιστομε!

στ. ποτελε χαρακτηριστικό τς μάδας στν ποία νήκουμε!

λλ ατό, πιβεβαιώνει πλήρως τ πι πάνω.

ζ. Σ κάνει ν ξεχωρίζεις! Ατό, μως, γίνεται σαφς μ τν χειρότερο τρόπο κι χι μ τν καλύτερο, τν νώτερο, τν μεγάλο. ξάλλου ν ατ μόδα πικρατήσειπαντο -γιατί ατς εναι στόχος- τότε πς θ ξεχωρίσει κανείς;

η. Σ κάνει σέξι!

Ατ κι ν εναι! Δηλαδ μολογομε πς χρησιμοποιομε τ τατουάζ, γιατί προσφέρεται βέβαια, γι ταπεινος σκοπούς, πόλυτα λιστικούς, γι μαρτωλς βλέψεις κα σκοπούς! ραγε εναι ραμα ατό;

Σύμφωνα μ τν προαναφερθεσα πιστημονικ ρευνα στος 16.500 στρατιτες:

Ο λόγοι πο δήγησαν τος 703 πο ξετάστηκαν ταν, πως δήλωσαν, περιέργεια, μιμητισμς–πιπολαιότητα, μέθη κα στέρηση τοξικς οσίας!

Τ 30% μάλιστα, δν γνώριζαν τ σημασία τν τατουζ κα ο ξηγήσεις, πο δωσαν, ταν νεπαρκες, δηλ. το τύπου «εναι ραο», «μο ρέσει», «μ κφράζει» κ.λπ.

Παρατηρήθηκε δ πς στν πραγματικότητα μεγαλύτερη σημασία χει διαδικασία τς πράξης ατς καθ αυτς παρ τ δια τ τατουάζ! πότε, μέσα π ατς τς ντιλήψεις κα τν γνοια, τ τατουζ περν στ νεολαία, κα μάλιστα λλη του πλευρά, παγανιστική, ποκρυφιστικ κα μυστικιστική. Δν εναι φοβερό;

Ποις εναι ο πιπτώσεις;

ς παριθμήσουμε μερικς π ατές…

α. Εναι πώδυνα!

Σ ξελιγμένο στάδιο γίνεται συνήθως μ να μηχάνημα, τ ποο κχύνει γρ μ μία βελόνα. βελόνα διαπερν τ δέρμα μ μεγάλη ταχύτητα, σν ραπτομηχανή!

π τ διαδικασία ατ δημιουργεται πληγ κα φλεγμον, πο πονον. Πολλο λιποθυμον π τν πόνο, ν σ λλους δίδονται κόμη κα ναρκωτικς οσίες, γι ν ντέξουν!

β. χουν συνέπειες στν γεία!

Συχν πέρχεται φλόγωση το δέρματος, πο σ κραες περιπτώσεις μπορε ν εναι κα θανατηφόρα. Γι ατ κα πρέπει ν κολουθεται κατάλληλος θεραπευτικ γωγ γι να διάστημα (ντι-φλεγμονώδη, πολύμανση τς πληγς, μ κθεση στν λιο κ.λπ.).

Πέραν το τι τ ργαλεα, πο δν εναι ποστειρωμένα, μπορον ν μεταδώσουν μολύνσεις, πατίτιδα, τέτανο, κόμη δ κα AIDS! Γι ατ κα ποιος κάνει τατουζ δν πρέπει ν δώσει αμα γι να χρόνο! νάλογα προβλήματα δημιουργονται κα κατ τν φαίρεσή του, κόμη κι ν χρησιμοποιονται τ πλέον σύγχρονα μέσα.

γ. Εναι νεξίτηλα!

Στν ρχ πηγαίνει κανες μ μεγάλο νθουσιασμ κα ποφασιστικότητα γι να τατουάζ. Τί γίνεται μως ν στ συνέχεια τ μετανιώσει, πού εναι πολ συνηθισμένο ο συνθκες τν ναγκάσουν ν τ φαιρέσει; Γι ατ κα πολλο, πο πέκτησαν τν μπειρία το τατουζ λένε τοτο: «Ετε τ πιστεύετε ετε χι, να π τ πι μεγάλα ρίσκα, πο παίρνετε εναι ν τ μετανιώσετε»!

Δυστυχς τ τατουζ εναι νεξίτηλα, πως φαίνεται κα π τν νθρωπο το Otzi, πο βρέθηκε στς λπεις μ ατά, 5000 χρόνια μετά! Γι ατ κα κάποιοι συμβουλεύουν ν μ τοποθετονται σ μφαν σημεα το σώματος ν χρησιμοποιονται ατ τς χένας.

Βέβαια καλ ποτέλεσμα (χι κα τ δανικό!) μπορε ν πάρξει π τ σύγχρονη ατρικ λέιζερ κα πλαστικ χειρουργική), μως τ κόστος εναι ψηλ κα διαδικασία δν εναι καθόλου πλή, διαίτερα δ ν τ τατουζ εναι μεγάλο κα χει χρώματα. Μάλιστα ο γιατρο ποστηρίζουν τι δν μπορον ν προβλέψουν τν κριβ βαθμ τς φαίρεσης, ταν μάλιστα χρησιμοποιονται κάπου 100 εδη μελανιν!

δ. Δημιουργον ψυχολογικς βλάβες!

Στ Δανία φαίρεση τατουζ καλύπτεται π τν κοινωνικ σφάλιση. Γι ν γίνει μως ατό, πρέπει κανες ν πικαλεσθε κα ν ποδείξει τι το προκαλον ψυχολογικς βλάβες! Συνεπς πάρχουν κι ατές, τς ποες ποις εχε πολογίσει πρν τ τατουάζ;

ε. Μς μετατρέπουν σ φορες ποκρυφιστικν –μυστικιστικν – παγανιστικν συμβόλων!

Ατ δ π μόνο του, εναι φοβερώτατο, δν τ συζητμε. κόμη κα ταν δν τ γνωρίζει κάποιος δν πιστεύει τι συμβαίνει κάτι τέτοιο!

στ. Μς δηγον στ λογική το σφραγίσματος!

πως κα ν τ κάνουμε, ατς πο χει πάνω στ σμα του τατουάζ, ποιο σχέδιο κι ν χει, ς κα τ πλέον θο, χει δη μπε στ λογική το σφραγίσματος. Πού δν εναι λλο π ατ τς ποκάλυψης το ωάννη, στν ποία μεταξ πολλν λλων ναφέρεται:

«Κα πιβάλλει σ λους, τος μικρος κα τος μεγάλους, τος πλούσιους κα τος φτωχούς, τος λεύθερους κα τος δούλους, ν δεχθον στος αυτος τους χάραγμα (δηλ. σφραγίδα πλήρους ποτέλειας στν ντίχριστο!) στ δεξί τους χέρι στ μέτωπά τους…» (ποκ. ιγ΄ 16-18).

Τί εναι τ τατουζ χένας;

Προκειμένου ν μβλύνουν τς ντιστάσεις, τς ντιρρήσεις, τς πιφυλάξεις, κόμη δ κα τν τολμία μερικν λόγ το πόνου, πο προκαλον κα τ γεγονς τι εναι νεξίτηλα στ σμα μας, προωθον κάποια λλου εδους τατουζ, πο μοιάζουν νώδυνα.

Ατ π τν λλη βολεύει πολλούς, ο ποοι γι ν ποφύγουν τ προβλήματα μονιμότητας, γείας κα τς δύνες, καταφεύγουν στν λύση τν ατοκόλλητων τατουζ (τ κάνουν ατ τ παιδι ς… τύπον παιχνιδιο!) κα σ’ ατ χένας, πως λέγονται, πο τ κάνουν συνήθως τ κορίτσια.

Τ τατουζ ατ λέγονται καφήμερα” “μ μόνιμα” καθ σον πρόκειται γι προσωριν “στολισμ” το δέρματος κα διαρκε μόλις γι δύο ως τρες βδομάδες. Στν οσία δν πρόκειται γι πραγματικ τατουάζ, γιατί δν εσάγεται χρωστικ οσία κάτω π τ δέρμα. χένα εναι φυτικ προϊν, πο χρησιμοποιεται κα ς βαφ μαλλιν, χωρς ν χει ντενδείξεις.

Παρ’ λα ατά, μερικς φορς γι ν γίνει τ χρμα της πι λαμπερ προστίθεται μία χημικ οσία, παραφαινυλενδιαμίνη, ποία μπορε ν προκαλέσει ξεες δερματικς λλεργίες σ τομα μ προδιάθεση.

Τμιμόνιμα” τατουζ χρησιμοποιονται γι τ χρωματισμ το περιγράμματος τν χειλέων κα τν βλεφάρων. Γίνονται μ εδικ ργαλεα, μ τ ποα σχεδιάζεται μία διακεκομμένη γραμμ σ μία σειρ π τέλειες. Μ τ χρόνο σβήνουν, δημιουργώντας σχημο ασθητικ ποτέλεσμα. ποιος κάνει ατο το εδους τ τατουζ πρέπει ν’ κολουθε λους τούς κανόνες γιεινς, πο τηρονται κα στ μόνιμα τατουάζ.

ς σημειωθε πς ατ φθασαν μάλιστα ν ποτελον κα μία π τς κυρίαρχες τάσεις το τατουάζ! στόσο δν παύουν κα ατο το εδους τ τατουζ ν παίζει κατ τ λλα τν ρόλο τν λλων κα ν προετοιμάζουν τ δαφος γι να πραγματικό!

λλ δν εναι μόνο τ ατοκόλλητα κα τ τατουζ χένας σν πρακτικς γι τν «νώδυνη» προώθηση το τατουζ κόμη κα στ παιδιά. Οτε κα τ τι τ πλασάρουν ς μόδα, κα σφράγισαν μ ατ τ πρόσωπα, πο προβάλλουν ς ρωες (θοποιούς, τραγουδιστές, κόμη κι ατ το μόντελινγκ). Εναι κα τ δια τους τ παιχνίδια. Ναί! Πρόκειται γι τ κλασσικς μορφς παιχνίδια, λλ κα γι ατ τ λεκτρονικά, πως τ game boy γι παράδειγμα, κα μάλιστα μ τν σφραγίδα τς Nintendo!

Τ συμπέρασμά μας

Δν θ μπομε βέβαια στ λογικ ν τ τατουζ εναι τέχνη χι, πως κυρίως παρουσιάζεται. Μονάχα στ λογικ κείνη θ μπομε πο λέει τι τ τατουζ δν εναι παιχνίδι, δν εναι «μαγκι» νεξίτηλη, δν εναι φοσίωση σ κάτι (πρόσωπο δέα) κα μάλιστα μ μμονή! Μόδα εναι, γι ατ κα δν θ τ βρετε πι στ περιθώριο ποκλειστικά, λλ κα στ λουστρασιν περιοδικ κα στς κολεξιόν! Κι λα τ λλα, βεβαίως εναι, πο ναπτύξαμε κα πο μόδα νέλαβε ν προωθήσει…

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

(ἀπό τόν «ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠ