Σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκία

Σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίαςστην Τουρκία

Ομιλίες του Νίκου Χειλαδάκη

Δημοσιογράφου – Συγγραφέα – Τουρκολόγου

σε εκδηλώσεις των Ιερών Μητροπόλεων Μυτιλήνης και Μηθύμνης

Με πολύ μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης και την Ιερά Μητρόπολη Μηθύμνης στα πλαίσια του εορτασμού της εβδομάδος(30 Μαΐου – 6 Ιουνίου2010) των Αγίων της Λέσβου, την Τρίτη 1 Ιουνίου στο Δημοτικό Θέατρο Καλλονήςκαι την Τετάρτη 2 Ιουνίου στο Χριστιανικό Κέντρο της Ι. Μ. Μυτιλήνης, εκδήλωσημε θέμα: «Η μαρτυρία των Νεομαρτύρων και οι σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στηνΤουρκία» και με ομιλητή τον Δημοσιογράφο – Συγγραφέα – Τουρκολόγο κ. ΝικόλαοΧειλαδάκη. Η ομιλία του πλαισιώθηκε και με την προβολή σχετικού Ντοκιμαντέρ.

Ο ομιλητής εντυπωσίασε και κυριολεκτικά ενθουσίασε τους ακροατές του κάνοντας αναφορά στο «KİMLİK MESELESİ»,το πρόβλημα ταυτότητας που φαίνεται νααντιμετωπίζει η σημερινή Τουρκία, παραθέτοντας πλήθος στοιχείων που τεκμηρίωναντην άποψή του καθώς και πλήθος παραδειγμάτων που αποτελούν ξεκάθαρα σημάδιαορθοδοξίας στην χώρα αυτή.

Ο κ. Χειλαδάκης, τόνισεχαρακτηριστικά, πως «η σημερινήΤουρκία, αναπροσδιορίζεται επίσημα σαν μια ισλαμική, σουνιτικού δόγματος τουρκική χώρα.Και όμως, η ταυτότητα αυτής της χώρας και ως προς το θρήσκευμα, αλλά και ως προς τον εθνικό προσδιορισμό,  φαίνεται πως είναι μια  πολύ μπερδεμένη υπόθεση. Άλλωστε αυτό γίνεται αντιληπτό σε κάθε έμπειρο παρατηρητή, όταν επισκέπτεται και γυρίζει στις πόλεις και τα χωριά της Μικράς Ασίας και της ανατολική Θράκης. Ένα αδιόρατο ελληνοχριστιανικό υπόβαθρο, ακόμα και σήμερα, μετά από πολλές δεκαετίες από την ανταλλαγή των πληθυσμών, εμφανίζεται με απροσδόκητο τρόπο σε πολλές περιοχές  και σε πολλές περιπτώσεις είναι φανερό και εκδηλώνετε με διάφορους τρόπους.  Αλλά και σε σφαιρικό επίπεδο, τα τελευταία χρόνια μια έκδηλη κρίση ταυτότητας έχει αρχίσει να εκδηλώνεται με πολλούς τρόπους, ανατρέποντας πολλά σταθερά δεδομένα από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής δημοκρατίας, με άγνωστες προ το παρών συνέπειες σε όλη την ευρύτερη περιοχή»…

Τεκμηριώνοντας τις θέσεις του αυτές ο κ. Χειλαδάκης ανάφερε μάλιστα μεταξύ των άλλων και τα  εξής περιστατικά: «Στις 8 και 9 Δεκεμβρίου του 2005, είπε, ο γνωστός Τούρκος αρθογράφος της τουρκικής εφημερίδας Μιλιέτ, ΧασάνΠουλούρ, έγραψε δυο άρθρα με τον πολύ χαρακτηριστικό τίτλο : «Türk kimdir ?»δηλαδή «Ποιος είναι Τούρκος;»… και ακόμη, … «πριν λίγο καιρό ο γνωστός Τούρκος καθηγητής της ιστορίας, Γιουσούφ Χαλάτσογλου και πρόεδροςτου «Ιδρύματος Τουρκικής Ιστορίας»,γνωστός για τις κεμαλικές του απόψεις γεγονός που του έδινε μεγάλη εγκυρότητα, δήλωσε δημόσια σε μια ομιλία τουπως  το 1924 στην Μικρά Ασία, 130.000χριστιανοί, κυρίως Αρμένιοι, για να παραμείνουν στις πατρίδες τους αναγκάστηκανα δηλώσουν πως είναι μουσουλμάνοι και μάλιστα Αλεβήτες, μια θρησκευτική ταυτότητα που τους έδινε τις δυνατότητες να διαφοροποιηθούν από το επίσημοσουνιτικό θρησκευτικό δόγμα. Η δήλωση αυτή και μάλιστα από ένα κεμαλιστή ιστορικό που είχε διακριθεί για τους αγώνες του εναντία στην αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας, προκάλεσε πραγματικό σεισμό και έντονες αντιδράσεις απόπολλούς καθεστωτικούς παράγοντες»…

Παρουσιάζοντας επίσης, ταυτόχρονα με την προβολή αποσπασμάτων από βίντεο, ο ομιλητής τα σημάδια ορθοδοξίας που συναντά ο επισκέπτης της σημερινής Τουρκίας, ανέφερε το εκπληκτικό γεγονός των Τούρκων προσκυνητών στην εορτή του Αγίου Γεωργίου, στην  νήσο Πρίγκηπο. Το εκπληκτικό είναι πως οι Τούρκοι προσκυνητές ανάβουν κεριά, φιλούντην εικόνα (αδιανόητες ενέργειες για τους πιστούς μουσουλμάνους), πολλο ίανεβαίνουν την ανηφόρα προς τον ναό ξυπόλητοι, ενώ άλλοι τραβούν κάποια κλώστησε όλη την διαδρομή. Όταν μάλιστα, φτάνουν έξω από την εκκλησία, οιπερισσότεροι Τούρκοι δέχονται την ευλογία και τον σταύρωμα στο μέτωπο από τονΈλληνα ιερέα!!!.

Επίσης,ο ομιλητής ανέφερε ότι στις 7/1/03 η εφημερίδα Σταρ της Τουρκίας, παρουσίασε το παρακάτω θαυμαστό περιστατικό που συνέβη κατάτη διάρκεια της τελετής του αγιασμού των υδάτων στον Κεράτιο κόλπο στηνπεριοχή του Χαλίτς, όταν μια νεαρήΤουρκάλα, η Σουνά Γιαβούζ κάτοικος του Γιεσίλκιοϊ, ένοιωσε και αυτή την ανάγκηνα πηδήξει στα νερά όταν οι παπάδες έριξαν τον Σταυρό για να τον πιάσει και ναπάρει την ευλογία του Σταυρού όπως η ίδια δήλωσε.

Και στις 23/5/2003 πάλι η ίδια εφημερίδα, έγραφε: «Τον τελευταίο καιρό έχει παρατηρηθεί και ένα εκπληκτικό φαινόμενο.  Τουρκάλες με τις χαρακτηριστικές μαντίλες πηγαίνουν  σε ελληνικές εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης, ανάβουν κεριά,  κάνουντάματα στην Πανάγια και να φιλάνε το χέρι του παπά, μαζί με τα παιδιά τους, ζητώντας  του κάποια βοήθεια στα προβλήματα τους».

Είναιδε εκπληκτικό το γεγονός ότι όπως αναφέρουν οι προτεσταντικές ιεραποστολές που δραστηριοποιούνται στην σημερινήΤουρκία, στη χώρα αυτή, έχουν πουληθεί 8.000.000 Ευαγγέλια.

Οκ. Χειλαδάκης σημείωσε επίσης και το εξής γεγονός που συνέβη στις 24 Ιουλίουτου 2009, όταν η τουρκική εφημερίδα Χουριέτ αποκάλυψε ένα μεγάλο πραγματικά καιθαυμαστό γεγονός που συνέβη στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης και το οποίο  εξέπληξε τους Τούρκους ειδικούς που εργάζονταν στην συντήρηση κάποιων ψηφιδωτών στον τρούλο του ναού. Ξαφνικά και υπό το φως του ήλιου που είχε διαχυθεί από τα παράθυρα του τρούλου, εμφανίστηκε το πρόσωπο ενός αγγέλου πουείχε φιλοτεχνηθεί στο μέρος αυτό και είχε μείνει στο σκοτάδι, όπως ανέφερε ηεφημερίδα, 160 χρόνια… Ο πρόεδροςτου «Σααντέτ», μάλιστα, ενός μικρούισλαμικού κόμματος που όμως ήταν η μήτρα του ισλαμικού κόμματος του Ερντογάν, ο Νουμάν Κουρτουλμούς, σε μια ομιλίατου που έκανε στην Κωνσταντινούπολη σε ένα κλειστό στάδιο προς τους οπαδούς τουκόμματος του, αναφερόμενος στην αποκάλυψη του αγγέλου της Αγίας Σοφίας, δήλωσε πως η αποκάλυψη αυτή ήταν ένα προμήνυμασε συνδυασμό με τις εξελίξεις της περιόδου εκείνης στο κουρδικό ζήτημα, τουτελικού διαμελισμού και της οριστικής κατάρρευσης της σύγχρονης Τουρκίας

Αυτάκαι άλλα πολλά ενδιαφέροντα ακούστηκαν από τον κ. Νικόλαο Χειλαδάκη κατά τις δύο προαναφερόμενες εκδηλώσεις, που δείχνουν πραγματικά πως ενώ εμείς αγνοούμεή αδιαφορούμε για τον θησαυρό, το ορθόδοξο πιστεύω που μας έχει δωρίσει ο Θεός, εντούτοις Εκείνος ενεργεί θαυμαστά ώστε να δοξάζεται το Άγιο Όνομά Του σεάλλους λαούς.

Κατά τη διάρκεια των δύο εκδηλώσεων τις οποίες παρακολούθησε πλήθος κόσμου, ακούστηκαν βυζαντινοί ύμνοι και Τραγούδια της Πόλης, στην εκδήλωση της Καλλονής από τη Χορωδία ιεροψαλτών υπό τη διεύθυνση του χοράρχου π. Παναγιώτου Ιωακείμ και στην εκδήλωση της Μυτιλήνης από τη Χορωδία ιεροψαλτών του κ. Δημητρίου Κοκκινέλλη.